Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@04:29:58 GMT

رجیستری حذف نمی‌شود | اصلاح فرایندها

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۰۸۲۲

رجیستری حذف نمی‌شود | اصلاح فرایندها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ‌محمدرضا عالیان افزود: انجام رجیستری در مبادی قانونی به دلیل اظهار گمرکی با صف و گلایه مسافران روبرو می‌شد. از طرفی به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب، برخی از مسافرها بدون اطلاع از رویه‌های رجیستری، از الزام رجیستر شدن در گمرک فرودگاهی مطلع نمی‌شدند. به همین دلیل بنا شده فرایند را به شکلی بررسی کنند تا مسافر بدون صرف وقت، معطلی در صف و انجام تشریفات غیرضروری بتواند از حق خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که با غیرحضوری شدن فرآیند رجیستری، آیا باز هم امکان دور زدن این فرآیند و خرید و فروش پاسپورت تکرار نمی‌شود، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا همین موضوع است که بنا شده در کمیسیون تخصصی مورد بحث قرار گیرد. طبیعتا تا جایی که این رویه به نقطه ایده آل خودش برسد، سعی و خطاهایی صورت می‌گیرد، اما نهایتا باید به جایی ختم شود که کمترین بروکراسی و گرفتاری برای مردم ایجاد شود. همچنین یکی از مشکلات این روش، الزام رجیستری گوشی‌های دست‌دوم بود که مسافر از خارج همراه خودش می‌آورد که در این رویه، قرار است این مسائل حل شود.  

عالیان با تاکید بر اینکه رجیستری یکی‌از موثرترین اقدامات دولتی از ابتدای ورود موبایل طی سال‌های اخیر بوده است، افزود: انجمن واردکنندگان موبایل به‌صورت دائم نظرات کارشناسی خود را به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و گمرک ایران منعکس می‌کند. اگر تمام فرایندها و رویه‌ها به صورت اصولی، سیستماتیک و غیرحضوری انجام شود، از ایجاد فساد و دور زدن قانون جلوگیری می‌کند. به همین منظور کمیته‌ای برای بررسی شرایط تشکیل شده تا سازوکار جدید را مشخص کند و تا آن زمان، چیزی اجرا نمی‌شود.  

واکنش ستاد مبارزه با قاچاق به حذف فرایند رجیستری در مبادی ورودی رجیستری تلفن همراه به روش جدید کد خبر 623594 برچسب‌ها طرح رجیستری قاچاق گمرک کامپیوتر - تبلت‌ موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح رجیستری قاچاق گمرک کامپیوتر تبلت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود