Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست فعالان اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی با مهندس حمید رضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور با حضور مهندس علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، اعضای هیئت مدیره و معاونین سازمان در سالن اجلاس ملل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در این نشست مهندس مومنی با تبیین موفقیت های حاصل شده در مناطق آزاد به همت فعالان اقتصادی بیان کرد: در سه سال گذشته تراز تجاری مناطق آزاد کشور مثبت بوده و این امر بیانگر رویکرد صادرات محور بودن مناطق آزاد بوده که با توسعه زیر ساخت های لازم زمینه تولید و صادرات محصولات متنوع را به بازارهای جهانی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری در مناطق آزاد افزود: در هشت سال گذشته ۴۰۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در سطح مناطق آزاد انجام شده که مورد بهره برداری قرار گرفته و ۳۰۷ هزار میلیارد تومان پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد نیز هم اکنون در مناطق آزاد در حال ساخت و تکمیل می باشد .

وی تاکید کرد در مجموع سهم سرمایه گذاری سازمان های مناطق آزاد در این حجم سرمایه گذاری تنها ۸ درصد در‌حوزه توسعه و ایجاد زیر ساخت می‌باشد و ۹۲ درصد این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی محقق شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به تدوین برنامه های راهبردی ۳ ساله اشاره و خاطرنشان کرد: متناسب با برنامه هفتم توسعه برنامه راهبردی ۳ ساله توسعه مناطق آزاد تدوین شده که مسیر راه به منظور توسعه همه جانبه و حفظ درآمد پایدار در مناطق آزاد و ارائه مشوق های سرمایه گذاری را در اختیار مدیران عامل قرار می دهد.

مومنی استقرار گمرک مستقل در مناطق آزاد را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: بر اساس قوانین مناطق آزادی که گمرک مستقل نداشته باشد کارایی و خدمات کمتری ارائه خواهند داد که منجر به عدم رضایت فعالین اقتصادی در مناطق آزاد می شود طبق بررسی های انجام شده ۹۸ درصد از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان در حوزه امور مالیاتی و ۹۴ درصد از این مناطق در حوزه قوانین گمرکی ساختاری مستقل نسبت به سرزمین اصلی دارند.

وی به احصاء مشکلات فعالین اقتصادی در سطح وزارت خانه ها اشاره و اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات در سطح ملی بررسی و رفع شده است و با حضور دکتر خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد امیدواریم بتوانیم در حوزه ایجاد بانک خصوصی مناطق آزاد، ارائه نظام نامه لجستیک، و رفع مشکلات احصا شده در حوزه امور مالیاتی توفیقاتی را کسب نماییم.

گفتنی است در این نشست فعالان اقتصادی در حوزه های تجاری، صنعتی، دانش بنیان، تولیدی و بندری هر کدام نظرات و مشکلات خود را بیان و راهکارهای پیشنهادی را عنوان داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی فعالین اقتصادی دبیر شورایعالی مناطق آزاد مناطق آزاد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست