Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:02:10 GMT

حمله ارتش سوریه به مواضع عناصر مسلح در درعا

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۱۲۶۵

حمله ارتش سوریه به مواضع عناصر مسلح در درعا

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «المسیره»، ارتش سوریه پس از فروپاشی مذاکرات با عناصر مسلح برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه شهر درعا، امروز (دوشنبه) حمله به مواضع عناصر مسلح در این منطقه را آغاز کرده است.

با وجودی که ارتش سوریه اواسط جولای ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده‌، اما همچنان گروهی از معارضان سوری با کمک عوامل خارجی برخی مناطق این استان را در اشغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای سوریه محله درعا البلد در جنوب شرقی درعا را که تحت کنترل گروه‌های معارض قرار دارد، محاصره کردند تا آنها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.

اکنون به رغم اینکه ارتش و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه این شهر به توافق رسیدند، اما عناصر مسلح و تروریستی به حملات و خشونت‌های خود در سطح شهر و اطراف آن ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار گروه تروریستی «داعش» از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های مشکوک آمریکا در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش سوریه دمشق ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش سوریه تروریسم گروه تروریستی داعش سوریه دمشق ایالات متحده آمریکا عناصر مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست میسره عفانه اسیر آزاده فلسطینی را بعد از یورش به خانه وی در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت کردند.

همچنین در جریان یورش عناصر متجاوز به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و این عناصر به وقوع پیوست.

نظامیان صهیونیست به اردوگاه عین السلطان در اریحا نیز حمله کردند. محله ام الشرایط در شهر البیره نیز شاهد یورش عناصر صهیونیست بود.

این عناصر تعدادی از جوانان فلسطینی را در محله ام الشرایط و اردوگاه الدهیشه در بیت لحم بازداشت کردند. رزمندگان فلسطینی نیز ساکت نمانده و به سمت ایست بازرسی نظامی در جبل جرزیم در نابلس تیراندازی کردند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً روز گذشته توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

در میان این اسرای فلسطینی تعداد قابل توجهی زن و کودک نیز حضور دارند که در شرایط نامطلوبی در زندان های رژیم صهیونیستی بدون تفهیم اتهام و یا محاکمه به سر می برند.

کد خبر 6093754

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه