Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:25:27 GMT

ارتقای بینش سیاسی و مذهبی جامعه دانشجویی لازم است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۱۲۹۰

ارتقای بینش سیاسی و مذهبی جامعه دانشجویی لازم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدیان در نشست مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: امروزه مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای جامعه دانشگاهی به‌عنوان لنگرگاه اطمینان به شمار می‌روند و این موضوع باعث عزت و سربلندی روحانیت و حوزه نهاد رهبری به شمار می‌رود.

این مقام مسئول افزود: گواه این موضوع بر این است به هر دلیلی جایگاه مسئولیتی آنان را تغییر دهیم اساتید و دانشجویان با تغییر آن مسئول واکنش نشان می‌دهند و مخالفت خود را اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها روحانیت در دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها موجب سربلندی بوده ولی علی‌رغم برخی از انتقادها، مسئولان دفاتر وظیفه دارند در امر ارتقای بینش سیاسی و مذهبی جامعه دانشجویی تلاش مضاعف داشته باشند تا بتوانیم رسالتی که بر عهده‌دارند را به‌درستی انجام دهند.

او در پاسخ به انتقاد موضوع مطرح شده در جلسه، مبنی بر اینکه مسئولان نهاد باید بتوانند به شبهات پاسخگویی کنند، گفت: به همان دلیل یک پزشک قادر نیست به تمام سوالات فوق تخصصی پزشکی پاسخ دهد مجموعه نهاد نیز وظایف تعریف‌شده‌ای دارد و نباید به بهانه پاسخگویی به شبهات دینی به حاشیه کشیده شوند زیرا تمامی شبهات اساس علمی ندارد و ما نباید ذهن دانشجو را گرفتار شبهات بی‌اساس کنیم.

مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع علوم معارف اشاره کرد و گفت: طبق گفته اساتید و صاحب‌نظران این علم امروزه علوم معارفی که در بین جامعه دانشگاهیان مطرح می‌شود یکی از کارآمدترین و به‌روزترین علومی است که تدریس می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا با ارائه نظرات علمی و تحقیق‌شده بتوانیم موضوعات دیگری را به این علوم اضافه کنیم.

او گفت: برای اصلاح و اضافه کردن برخی از تغییرات دروس معارف با حضور صاحب‌نظران ساعت‌ها جلسه برگزار شده است و این ادعا را داریم دروس معارفی که امروزه مطرح است نیاز امروز جامعه را برطرف می‌کند.

مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسئولان دفاتر نهاد باید مراقب باشند اصول را فراموش نکنند و درگیر حاشیه‌ها نشوند گفت: گزارش‌شده برخی از مسئولان بدون اطلاع کافی درگیر موضوعات حاشیه‌ای شده و از اصل وظایفی که بر عهده‌دارند خارج می‌شوند.

کد خبر 5292948

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری محمد محمدیان نهاد رهبری در دانشگاهها حوزه علمیه ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل عکس استانها محرم 1400 مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران، ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی را یکی از وظایف این دفتر برشمرد و افزود: ارتقای بصیرت دینی یعنی شناخت دشمن، از این رو باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی از سپاه با عنوان یک مجموعه نظامی و از همه مهم‌تر مجموعه‌ای عقیدتی و مذهبی یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه، حفاظت از مکتب اسلام و ارتقای بصیرت دینی و انقلابی آحاد جامعه است، از این رو معتقدیم سپاه پاسداران از جان و آبروی خود مایه می‌گذارد تا کشور در عزت و سربلندی بماند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها آماده جان‌فشانی در راستای حفاظت از کیان ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک مجموعه نظامی از زمان شکل‌گیری نقش تأثیرگذاری را در عرصه‌های مختلف ایفا کرده و نشان داده است که به معنای واقعی کلمه، مولود انقلاب اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه پاسداران در انجام وظایف ذاتی و محوله خود، همواره تفکر جهادی را سرلوحه برنامه‌ها و اهداف قرار داده است، خاطرنشان کرد: پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی، تعمیق بصیرت و معرفت دینی، تعمیق بصیرت سیاسی، ترویج اندیشه‌ها و سبک زندگی اسلامی و … از دیگر وظایف این مجموعه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه سپاه مجموعه‌ای است که از دل جامعه برخاسته و همواره در کنار مردم خواهد بود، تصریح کرد: در هفته عقیدتی سیاسی شاهد برگزاری ۴۰۰ برنامه در زنجان خواهیم بود.

کد خبر 6089075

دیگر خبرها

  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است