Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار هرمزگان گفت: باید تربیت نیروی انسانی قوی و توانمند به لحاظ علمی و مهارتی، در اولویت دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فریدون همتی در هجدهمین نشست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی داشت و با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان، اظهار کرد: با طرح‌هایی که به ویژه در شرق و غرب استان هرمزگان، در حال اجراست، آینده توسعه صنایع بزرگ کشور همچون فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی در هرمزگان رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، باید در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر و قوی به لحاظ علمی، برای اشتغال در این صنایع، اقدامات و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند، می‌تواند در هر مجموعه تحول بزرگی ایجاد کند، افزود: دانشگاه‌های استان هرمزگان باید با ارتقای سطح آموزش‌ها، دانشجویان خود را به شکلی آموزش دهند که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان، بتوانند در آزمون‌های استخدامی، در میان نفرات برتر قرار گیرند.

همتی تصریح کرد: همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان هرمزگان باید از قدرت علمی برخوردار بوده و توانایی کارآفرینی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی گفت: در مجموع باید تربیت نیروی انسانی قوی و توانمند به لحاظ علمی و مهارتی، در اولویت دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

استاندار هرمزگان همچنین از تلاش‌های اعضاى هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در راستای کمک به پیشرفت علمی و دانشگاهی استان، تشکر و قدردانی کرد.

دانشگاه آزاد افزایش شهریه نداشته است/ تصمیم‌گیری درباره میزان شهریه سال تحصیلی جدید در اواخر شهریوردادستان قزوین: دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر داروخانه‌های خصوصی را تشدید کندتحقق واقعی اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطالبه ما از وزارت علوم است

انتهای پیام/864/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی تربیت نیروی انسانی دانشگاه های استان استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است