Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر شاهد خاموشی های پراکنده در تهران هستیم که مسوولان برقی علت آن را افزایش مصرف و کاهش همکاری صنایع اعلام کرده اند.

به گزارش ایسنا، فصل جدید خاموشی های پایتخت دوباره آغاز شده است و شاهد اعمال خاموشی ها در مناطق مختلف تهران هستیم، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص چرایی این موضوع گفت: دیروز نیاز مصرف کشور ۶۴ هزار ۲۰۰ مگاوات و میزان تولید نیروگاه های حرارتی و برق آبی ۵۳ هزار مگاوات بود که این اختلاف ۱۱ هزار مگاواتی بخشی با کاهش مصرف مشترکان عمده، صنایع و چاه های کشاورزی که در طرح های تشویقی مات قرار دارند مدیریت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: الباقی را ناچار به اعمال محدودیت بر مشترکان مطابق با جداول هستیم البته روز گذشته دو حادثه نیز اتفاق افتاد که آن ها خارج از برنامه بود و هرکدام نهایت تا یک ساعت بعد از حادثه برطرف شد.
 
مشترکان در ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند
 
سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: امیدواریم مشترکان به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند در این صورت محدودیت ها به حداقل ممکن خواهد رسید.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان همکاری صنایع نسبت به یکماه گذشته کمتر شده است که بخشی از آن مربوط به تولید اکسیژن می شود و بخشی نیز مربوط به خواست صنایع برای افزایش تولید است، گفت: هماهنگی های لازم با صنایع صورت گرفته که از امروز و روزهای آینده میزان همکاری افزایش یابد.

به گفته وی، قطعا با همکاری صنایع و مشترکان محدودیت ها کاهش می یابد لذا تقاضا ما از همه مشترکان رعایت الگو مصرف و توجه بیشتر به صنعت برق است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خاموشی ها صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات

مهران فاطمی استاندار یزد درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

فاطمی، در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • مصاف صنعت نفت آبادان و هوادار تهران
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم