Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: متاسفانه عملکردی که در دوره پیشین شورا‌های اسلامی در برخی شهر‌ها از جمله زنجان دیده شد به این جایگاه آسیب وارد کرد و اعضای جدید در این دوره باید اعتماد مردم را به این نهاد بازگردانند. خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین محسن کرمی در جلسه هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی مراکز شهرهای استان زنجان گفت: نهاد شورا، نهاد بسیار ارزشمند و درواقع فرصت طلایی خدمتی برای یک استان، شهر و روستا است که متاسفانه عملکردی که در دوره پیشین شورا‌های اسلامی در برخی شهر‌ها از جمله زنجان دیده شد به این جایگاه آسیب وارد کرد و تکلیف شما اعضای جدید در این دوره از دو جهت سخت و سنگین است، یکی بازگرداندن اعتماد مردم به این نهاد و دیگری ارائه تصمیمات و خدمات در شأن مردم است که به تعبیر مقام معظم رهبری این فرصت‌های خدمتی زودگذر است باید از این فرصت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان تأکید کرد: وظایف شورا‌ها محدود به امورات شهرداری‌ها نیست و بسیار وسیع‌تر از آن است، ولی امورات شهرداریها از مهمترین وظایف شورا هاست.
وی با بیان اینکه در شهر‌های استان زنجان بخصوص در شهر زنجان برخی عقب ماندگی‌ها کاملا محسوس است اظهار داشت: از جمله این عقب ماندگی‌ها وضعیت نابسمان در جمع آوری زباله‌ها و بازیافت زباله هاست که توجه به امر بازیافت اصولی زباله‌ها که به عبارتی طلای سیاه است، می توان منبع درآمد قابل توجهی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم شهر استفاده کرد.
کرمی افزود: سرانه فضای شهر در زنجان که شهری گسترده است قابل مقایسه با سایر شهر‌ها نیست وبرخی از استان‌های با وسعت کم، کویر و کم آب، میزان سرانه فضای شهر خیلی بیشتر ازشهر زنجان است.   دادستان زنجان به وضعیت پیاده رو‌ها و تصرف معابر توسط مغازه داران در سطح شهر اشاره کرد و تصریح کرد: چرا باید پیاده رو که حق عمومی مردم هست مورد اشغال و تصرف اصناف قرار بگیرد و مردم از این حق قانونی خود محروم باشند بنابر این اعضای شورا‌های اسلامی در دوره جدید به این امر توجه بیشتر کنند.
کرمی ضافه کرد: در حوزه مناسب سازی معابر در سطح شهر که برای تردد جانبازان و معلولان است اقدام اساسی انجام نشده و ما شرمنده این قشر از مردم جامعه هستیم که نیازمند بررسی معابر و ارائه طرح برای ایجاد معابر در شأن این افراد هستیم.
وی با بیان اینکه موضوع ترافیک و قفل شدن خیابان‌ها در برخی اوقات روز از دیگر معضلات شهر زنجان است تأکید کرد: جمعیت زنجان آنقدر نیست که ما شاهد این حجم از ترافیک سنگین در سطح شهر باشیم و باید یک کار فنی و اساسی در جهت رفع این معضل برداشته شود.
این مقام قضایی استان زنجان بر ایجاد بستر‌های گردشگری و میراث فرهنگی و تصویب در شورا‌های اسلامی تأکید کرد و افزود: تصویب بودجه فرهنگی و اجتماعی در زنجان نسبت به سایر شهر‌ها در دوره‌های پیشین بسیار ناچیزبود که برای رفع این مشکل و در جهت ترویج و توسعه مباحث فرهنگی و اجتماعی نیازمند تصویب ارقام بسیار بیشتر از دوره‌های قبلی در شورا‌های اسلامی هستیم.
حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: برابر آمار دریافتی از سال ۹۰ تا ۹۸ مساحت قابل توجهی از اراضی و با کاربری عمومی زنجان به کاربری‌های دیگر تغییر یافته و اساسا تغییر کاربری برای ایجاد فضای‌های آموزشی و ورزشی باید باشد نه برای ساخت و ساز‌های عمرانی.
دادستان زنجان بر احیای کمیته انتخاب مشاوران در پروژه ها‌ی عمرانی در شهرداری‌ها و نیز فعال سازی هیئت ارزیابی املاک شهرداری یک امر لازم و ضروری بیان کرد و گفت: تأکید بر اجرای قانون در شهرداری‌ها نباید به عنوان مانع تلقی شود و اداره بازرسی استان و دادستانی بر اساس وظیفه‌ای که دارند بر برخی موضوعات ورود پیدا کنند و ما معتقدیم اجرای قانون برای تسریع، پیشرفت تخصص کار می‌باشد که امیدواریم دوره جدید برای اعضای شورا‌های اسلامی یک فرصت طلایی برای خدمت باشه، چون خدمت در نظام جمهوری اسلامی یم توفیق و افتخار برای مسئولان است.   ارائه طرح‌های نو و قابل اجرا در مدیریت شهری
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان نیز در این جلسه گفت: جایگاه‌ها و نقش اعضای شورا‌های اسلامی در جامعه به لحاظ نوع فعالیت و ارائه خدمات بسیار مهم و اثر گذار است که شورا‌های اسلامی همانند وزرا می‌توان طرح‌هایی برای تصویب به مجلس ارائه نمایند.
وی با بیان اینکه در قانون اساسی در هفت اصل و همچنین در قرآن مجید بر اهمیت و جایگاه شورا‌های اسلامی تأکید شده است اظهار داشت: اعضای شورا‌های اسلامی در همه کار‌ها و تصمیمات از مشورت با مردم جامعه بخصوص اصحاب اهل فن و تخصص استفاده نماید و جامعه را در تصمیم گیری و اجرای آن مشارکت دهند.
محمد تقی فتحی تصریح کرد: اصولا شورا‌های اسلامی در مقابل نظام‌های استبدادی و ارتجاعی قرار دارند و حکومت این اجازه را داده است که مردم در شهر‌ها و روستا‌ها در اداره امور خود نقش داشته باشند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شورا‌های اسلامی برای تهیه و تدوین برنامه‌ها، طرح‌های نو و قابل اجرا در مدیریت شهری ارائه دهند.
فتحی خاطر نشان کرد: در خصوص تملکات شهرداری‌ها و ورودی پرونده به دستگاه قضایی از این حیث نیازمند بررسی و نظارت دقیق شورا‌های اسلامی بر قانون تغییر کاربری در اراضی می‌باشد.       بیشتر بخوانید:     بازداشت شهردار سابق، مسوول دفتر فنی و رئیس شورای اسلامی یکی از شهر‌های شهرستان بردسیر کرمان انتهای پیام/                برچسب ها: زنجان اعتماد مردم شورای شهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زنجان اعتماد مردم شورای شهر اعضای شورا های اسلامی شورا های اسلامی اعتماد مردم استان زنجان شهرداری ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی