Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:13:23 GMT

مهار کرونا نیاز به مدیریت یکپارچه و پویا دارد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۲۰۸۸

مهار کرونا نیاز به مدیریت یکپارچه و پویا دارد

ایسنا/گلستان رئیس انجمن ویروس‌ شناسی ایران گفت: برای مهار کرونا نیاز به مدیریت یکپارچه، پویا، مستمر، جهادی و انقلابی داریم. یکی از اشتباهات ما در مدیریت کرونا این بود که متخصصان در عرصه‌های مختلف پزشکی و همچنین اجتماعی در کنار هم قرار نگرفتند.

دکتر علیجان تبرایی ظهر امروز (دوشنبه ۸ شهریورماه) در کرسی آزاد اندیشی با موضوع "مقابله با کرونا؛ چالش‌ها و راهکارها" در گرگان اظهار کرد: در سال ۲۰۰۹ پاندمی بزرگ آنفلوآنزا را در جهان داشتیم و انتظار می‌رفت که ده سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۹ مجدداً پاندمی بزرگ این بیماری را داشته باشیم و به همین خاطر بود که در ابتدای زمان شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹، گمان بر این بود که پاندمی آنفلوآنزا اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات ویروس‌ها، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات است، گفت: بیش از ۵۰ درصد بیماری‌های ویروسی، بین انسان و حیوانات مشترک است.

رئیس انجمن ویروس‌ شناسی ایران خاطرنشان کرد: بیماری‌هایی مانند کرونا به ما نشان دادند بیماری‌ها فراتر از مرزها هستند و می‌توانند زندگی بشریت را از نظر سلامتی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تحت تأثیر قرار دهند.

تبرایی به مدیریت کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: اگر مدیران کشورها تلاششان این باشد که فقط کشور خودشان را ایمن کنند، در مدیریت کرونا موفق نخواهند بود. برای اینکه شرایط ایمن از نظر شیوع کرونا داشته باشیم باید جامعه جهانی در کنار هم باشند و واکسیناسیون در همه کشورها اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: تاکنون چهار واریانت نگران‌کننده آلفا، گاما، دلتا و لامبدا از ویروس کرونا معرفی شده‌اند و شاید باز هم واریانس‌های خطرناک دیگری از این ویروس داشته باشیم. همان‌طور که در گذشته بشر با کمک واکسن توانست بیماری‌های خطرناک زیادی مانند ابولا را ریشه‌کن کند، در مواجهه با کرونا نیز باید به سطحی از تولید واکسن برسیم که بتوانیم با سرعت بخش اعظم را واکسینه کنیم.

رئیس انجمن ویروس‌ شناسی ایران ادامه داد: با واریانت ووهان نیاز به واکسینه کردن ۶۰ درصد جمعیت بود اما در واریانت آلفا این عدد به ۷۰ درصد و الان نیز در واریانت دلتا به ۸۳ درصد رسیده است. احتمال اینکه در آینده با واریانت‌های جدید شرایط سخت‌تری داشته باشیم، دور از انتظار نیست.

تبرایی تصریح کرد: امیدواریم در کشور با واردات واکسن و همچنین تولید واکسن داخلی، قبل از عوارض ناگوار دیگر کرونا، این بیماری را مدیریت کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت شفافیت و مدیریت یکپارچه، گفت: متأسفانه در برخی موضوعات از جمله واکسن شاهدیم افرادی اظهارنظر می‌کنند که هیچ تخصصی ندارند. همین موضوع هم باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کرونا در جهان داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!