Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@06:07:36 GMT

اسپان باند و کاربرد آن: پارچینه

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۲۵۶۱

اسپان باند یکی از انواع پارچه هایی از منسوجات بدون بافت می باشد که از پلیمرها مانند پلی پروپیلن و پلی استر به دست می آید. اسپان باند را به نام های دیگری مانند پارچه های یکبار مصرف، لایه سوزنی، نبافته، نبافته سوزنی ،بی بافت و غیره می‌شناسند.

اسپان باند چیست؟

اسپان باند پارچه است که با پارچه های دیگر دارای تفاوت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع پارچه ها به صورت تار و پود نخ بافته می‌شود اما اسپان باند به این روش ساخته نمی شود و در ساخت اسپان باند،  پارچه به وسیله فرآیندهای شیمیایی و حرارتی و همین طور مکانیکی بدست می آید ، این پارچه ها ساختار منحصر به فردی دارند بنابراین در صنایع مختلفی می توان از آن استفاده کرد.

ویژگی پارچه اسپان باند چاپ پارچه اسپان باند قابل بازیافت بودن آنتی باکتریال بودن و استفاده در بخش های پزشکی و مواد غذایی قیمت ارزان بافت لطیف وزن سبک مقاومت بالا

همان طور که گفته شد پارچه اسپان باند دارای ویژگی‌ های بسیار منحصر به فردی است که مورد استفاده در بخش های مختلف در صنایع قرار گیرد. فروشگاه پارچینه یکی از عرضه کنندگان بزرگ اسپان باند در کشورمان است که این محصول را با قیمت بسیار ارزان به دست مشتریانش می رساند.

تاریخچه اسپان باند

اسپان باند در ذهن افراد جدید جلوه می‌کند اما صنعت اسپان باند دارای قدمتی دیرینه است و در زمان‌ های گذشته برای تولید نمد از روش مشابه با ساخت اسپان باند استفاده می‌شد. اما امروزه با استفاده از این صنعت با تکنولوژی امروز و به شکل جدید این پارچه ها روی کار آمدند که مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفتند در ابتدا در آمریکا ها ساخته شد و امروزه توسط مراکز مختلفی در کشورمان به تولید می‌رسد.پارچه های اسپان باند به صورت لایه‌ای به تولید می رسند و معمولاً یک تا سه لایه دارند ، برای اسپان باند هایی که دارای سه لایه هستند در لایه وسطی از مواد ملت بلون که از منسوجات بی بافت است، استفاده می شود که مقاومت بالایی در برابر نفوذ مایعات دارد و ماده اولیه آن مشابه اسپان باند می باشد. کارگاه ها و کارخانجات بسیاری از اسپان باند ها برای تولید انواع محصولات استفاده می ‌کنند و این پارچه یکی از پر مصرف ترین پارچه ها به خصوص در شرایط کنونی می باشد. این پارچه ها با توجه به خصوصیاتی از قبیل آنتی باکتریال بودن و ضد نفوذ بودن در مقابل مایعات بسیار مورد توجه قرار گرفته و همچنین دوخت این پارچه ها نیز با پارچه های معمولی تفاوت داشته و به وسیله دوخت حرارتی انجام می‌گیرد. پارچه های اسپان باند دارای گرماژ های مختلفی هستند که معمولاً از گرماژ 8 تا 400 گرم به تولید می‌رسند و برای تولید محصولات از نوع مناسب آن بهره گرفته می شود.فروشگاه پارچینه با توجه به خرید آسان محصولات توسط مشتریان فروش اینترنتی را در مجموعه خود مهیا کرده تا افراد بتوانند از سراسر کشور خرید خود را انجام دهند. بنابراین اگر شما هم قصد خرید پارچه های اسپان باند با کیفیت را دارید به سایت پارچینه مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

کاربرد اسپان باند

 این پارچه با توجه به جنس و نحوه استفاده، برای صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای ابعاد مختلف بوده و همچنین در رنگ های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از استفاده‌ هایی که از اسپان باند می شود برای لباس بیماران و کادر درمان بوده که با رنگ های مختلفی می باشند.در صنایع مختلف از قبیل صنعت پزشکی، صنعت عمران،صنعت کشاورزی ،صنعت خودروسازی، بهداشت، گردشگری و غیره از اسپان باند بهره گرفته می شود. در صنعت پزشکی همانطور که گفته شد از کاربرد اسپان باند برای تولید گان های جراحی و انواع لوازم بهداشتی بهداشتی و پزشکی استفاده می شود. این پارچه ها با قابلیت تنفس از منافذی که در سطح آن وجود دارد و همچنین به دلیل نرم بودن و لطافت آن و نیز خاصیت آنتی باکتریال این پارچه برای ساخت و تولید لوازم جراحی و لباس های بیمارستانی به کار برده میشود. از اسپان باند برای تولید ماسک های پزشکی بهره گرفته می شود همچنین در صنعت عمران برای تثبیت خاک شاهد استفاده از این پارچه هستیم و برای تولید دیوارهای کاذب و در بخش ‌های ساختمان مانند نما و قالب های بتنی و دکوراسیون همانند کاغذ دیواری ها از اسپان باند استفاده میشود.

در صنعت کشاورزی نیز از این پارچه استفاده های زیادی در بسته بندی کود و سایر محصولات کشاورزی شده و همچنین برای پوشش زمین های کشاورزی به منظور جلوگیری از مصرف زیاد آب استفاده می گردد.در بخش خودروسازی نیز برای صدا گیری در اتاق خودرو ها و یا در برخی از لوازم تزیینی و پوشش داخلی خودرو، استفاده از اسپان باند را شاهد هستیم. در بخش بهداشت نیز از اسپان باند به دلیل نرمی و لطافت آن برای ساخت پوشک بچه، دستمال مرطوب و غیره استفاده می گردد. در صنعت گردشگری و هتلداری برای محلفه های یک بار مصرف یا بسته بندی محصولات بهداشتی از پارچه اسپان باند بهره فراوان گرفته می‌شود همچنین این پارچه ها می توانند به تبلیغات را انجام دهند بدین ترتیب که بر روی پارچه های اسپان باند میتوان چاپ را انجام داد.

فروشگاه پارچینه سال ها در بخش عرضه و پخش پارچه اسپان باند فعالیت داشته و می‌تواند آن را با قیمت بسیار مناسبی به شما ارائه کند.

خرید اسپان باند با کیفیت بالا

اسپان باند توسط تولید کنندگان مختلف به تولید رسیده و توسط فروشندگان متعددی به فروش می رسد همانطور که گفته شد از اسپان باند در صنایع مختلفی بهره گرفته می شود همچنین در بسته بندی مواد غذایی به ویژه میوه سبزیجات، حبوبات، چای کیسه ای و غیره از این پارچه استفاده می شود همچنین در بخش تبلیغات و فروشگاهی از ساک های تبلیغاتی، کاور کت و شلوار و غیره که با استفاده از این پارچه بهن تولید رسیده اند ، استفاده ی فراوان می شود.

برای خرید اسپان باند حتماً به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا با کیفیت آن را خریداری نمایید پارچینه از مراکز عرضه کننده اسپان باند با کیفیت بالا می باشد و این مرکز معتبر با ارائه مستقیم محصولاتش توانسته قیمت های ارزان تری را در نظر بگیرد و موجب جلب رضایت مشتریان شود.

موارد استفاده از اسپان باند

اسپان باند غیر بافته بوده و از گیاهان در برابر سرما و یخ زدگی محافظت می کند و با استفاده از آن برای محافظت از گیاهان و گل خانه ها ، در صورت ایجاد یخ زدگی گیاهان محافظت خواهند شد و خطرات بارش باران و تگرگ و حداقل خود می‌رسد. بافته‌ های اسپان باند برای محافظت در باغ ها و به عنوان حفاظی برای جلوگیری از ورود حیوانات موذی استفاده میشود. پارچه اسپان باند از پارچه های جدید بوده که نه پلاستیک است و نه پارچه معمولی و ویژگی های منحصر به فردی دارد، یکی از ویژگی های بسیار خوبش، وزن سبک آن است که برای موارد مختلفی همچون بسته بندی بسیار مناسب می باشد.

 در ساخت و تولید پارچه اسپان باند مواد اولیه مورد نیاز در دستگاه اکسترودر قرار داده شده و بعد از اینکه ذوب انجام گرفت، پلی پروپلین به قسمتی از سوزن‌ های سرنگون کنند وارد شده که این سوزنها مواد مذاب را به صورت الیااف خارج می‌ کنند و در نتیجه بعد از خنک شدن لایه های اسپان باند به دست می آید. پارچینه از فروشندگان عمده اسپان باند در کشورمان است و برای خرید انواع.اسپان باند با کیفیت می توانید با مراجعه به سایت پارچینه سفارش خود را ثبت نمایید.

https://parchine-co.com/

منبع: فردا

کلیدواژه: اسپان باند پارچه های اسپان باند بهره گرفته می شود پارچه اسپان باند شود همچنین اسپان باند اسپان باند اسپان باند پارچه ها برای تولید بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی

تین نیوز مسعود ذهبیون :

در اشعار فارسی کلمات و عبارات و اصلاحات حمل و نقلی متعددی توسط شاعران و سخنوران ادیب، دانشمند، خوش ذوق و هنر پرور ایرانی استفاده شده است که مضامین و مفاهیم حالب و ارشمندی را در خود دارد. در اینجا این کلمات را استخراج و در معرض دیدگاه مخاطبین قرار می دهیم.

امیدواریم عزیزانی با تحقیق و پژوهش بیشتر در این آثار بتوانند به اعتلای مفاهیم این حوزه کمک کنند.          

ردیف کلمه/ عبارت تعداد اشعار و متون حاوی (حدود*) آدرس اشعار و متون از سایت گنجور توضیح 
1 راه 1986 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راه  
2 جاده 60 لینک اشعار و متون حاوی کلمه جاده  
3 قطار 300 لینک اشعار و متون حاوی کلمه قطار  
4 ترن 14 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ترن  
5 بن بست 6 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بن بست  
6 بندر 40 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بندر  
7 خیابان 112 لینک اشعار و متون حاوی کلمه خیابان  
8 کوچه 96 لینک اشعار و متون حاوی کلمه کوچه  
9 پل 54 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پل  
10 چرخ 980 لینک اشعار و متون حاوی کلمه چرخ  
11 هندسی 51 لینک اشعار و متون حاوی کلمه هندسی  
12 مهندس 136 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مهندس  
13 پرواز 2280 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پرواز  
14 دریا 7380 لینک اشعار و متون حاوی کلمه دریا  
15 دریایی 500 لینک اشعار و متون حاوی کلمه دریایی  
16 هواپیما 2 لینک اشعار و متون حاوی کلمه هواپیما  
16 راننده 17 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راننده  
16 خلبان 1 لینک اشعار و متون حاوی کلمه خلبان  
19 ملوان 3 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ملوان  
20 کشتیبان 17 لینک اشعار و متون حاوی کلمه کشتیبان  
21 موج 522 لینک اشعار و متون حاوی کلمه موج  
22 ساحل 1180 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ساحل  
23 ریل 0 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
24 کوپه 0    
25 اتومبیل 0    
26 ماشین 8 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ماشین  
27 بالن 3 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بالن  
28 پارو 6 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پارو  
29 قایق 4 لینک اشعار و متون حاوی کلمه قایق  
30 سفر 3560 لینک اشعار و متون حاوی کلمه سفر  
31 مسیر 260 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مسیر  
31 گردش 2560 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
32 حرکت 270 لینک اشعار و متون حاوی کلمه حرکت  
33 موتور 4 لینک اشعار و متون حاوی کلمه موتور  
34 اسب 116 لینک اشعار و متون حاوی کلمه اسب  
35 بار 12920 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بار  
36 مسافر 300 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مسافر  
37 عزیمت 320 لینک اشعار و متون حاوی کلمه عزیمت  
37 مقصد 960 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مقصد  
39 راندن 200 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راندن  
40 ارابه 0 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
  سوار 21 لینک اشعار و متون حاوی کلمه سوار  
  پیاده 13 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پیاده  
         

* توجه: تعداد درج شده به معنای تعداد کلمه بکار رفته نیست، بلکه تعداد شعر یا متنی است که از سایت گنجور یافته شده است. به این معنی که ممکن است در یک قطعه شعر یا متن(پاراگراف) چند بار این کلمه یا عبارت بکار رفته و استفاده شده است. لذا این عدد معرف تعداد دفعات استفاده شده نیست. برای استخراج تعداد کلمه و یا هرگونه اطلاعات بیشتر باید به اشعار و متون مراجعه کرد.

این صفحه تکمیل می شود. شما هم کلمات مناسب و مرتبط را پیشنهاد دهید تا به این فهرست افزوده شود!

 

منبع این اطلاعات از سایت گنجور می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند