Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@07:30:54 GMT

داعش مسئولیت حمله راکتی امروز به فرودگاه کابل را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۲۶۰۰

داعش مسئولیت حمله راکتی امروز به فرودگاه کابل را پذیرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، گروهک تروریستی- تکفیری داعش مسئولیت حمله راکتی صبح امروز به فرودگاه کابل در افغانستان را برعهده گرفت.

گروهک تروریستی داعش در رسانه های اجتماعی اعلام کرد که این اقدام تروریستی را به انجام رسانده است.

صبح امروز رسانه‌ها از شلیک ۵ فروند راکت به فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» کابل خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که نظامیان این کشور متحمل تلفاتی نشده‌اند؛ اما پلیس محلی گزارش کرده است که دست کم یک کودک در اثر این حمله جان خود را از دست داده است.

ارتش آمریکا سامانه پدافندی موسوم به «سی-رم» (C-RAM) را جهت مقابله با این راکت‌ها به کار گرفته است، اما هنوز مشخص نیست که آیا تمام این راکت‌ها با موفقیت رهگیری شده‌اند یا خیر.

حمله راکتی امروز صبح در حالی صورت گرفته است که دیروز یکشنبه ارتش آمریکا مدعی شد که پهپادهای نظامی این کشور در کابل پایتخت افغانستان یک خودروی انتحاری را هدف گرفته و دو عامل حمله را کشته‌اند.

طبق این گزارش، دو تن از عاملان انتحاری که داخل این خودرو بوده‌اند، از عوامل داعش بوده و در پی اصابت موشک شلیک شده از سوی پهپاد آمریکایی، کشته شدند.

یک مقام نظامی آمریکا هم در این باره مدعی شد: پس از انهدام خودروی این عامل انتحاری، انفجار مهیبی به وقوع پیوست که نشان می‌دهد تروریست مذکور مقادیر زیادی مواد منفجره را با خود به فرودگاه کابل انتقال می‌داد.

ادعای فوق در حالیست که آمریکا تاکنون درباره اخبار تأیید شده، مبنی بر کشته شدن ۶ غیرنظامی در این حمله پهپادی- از جمله ۴ کودک- توضیحی ارائه نکرده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا به نقل از منابع محلی در افغانستان خبر داد که در حمله هوایی روز گذشته (یکشنبه) ارتش آمریکا در کابل ۹ عضو یک خانواده افغان جان باختند.

طبق گفته شاهدان این حمله، ۶ تن از کشته شدگان حمله پهپادی ارتش آمریکا به عامل انتحاری در اطراف فرودگاه کابل کودک بوده‌اند.

پیشتر نیز در عصر روز پنجشنبه، انفجاری انتحاری در این فرودگاه که شاخه خراسان گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، منجر به کشته شدن دست کم ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی شده بود که متعاقب آن وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز شنبه اعلام کرد که برای کشتن یک عضو گروهک تروریستی داعش که گمان می‌رود در طراحی و برنامه‌ریزی حملات روز پنجشنبه علیه ارتش آمریکا در کابل دست داشته، دست به یک حمله پهپادی زده است.

کد خبر 5293063

منبع: مهر

کلیدواژه: داعش فرودگاه کابل افغانستان افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان فرودگاه کابل ایران روسیه رژیم صهیونیستی انفجار تروریستی طالبان افغانستان فلسطین ترکیه جو بایدن فرانسه گروهک تروریستی فرودگاه کابل ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد

به نقل از خبرگزاری شهاب، گردان‌های شهداء الاقصی اعلام کرد: مرکز نظامی «نتساریم» را از چند محور زیر آتش قرار دادیم.

در بیانیه گردان‌های الاقصی آمده است که این حملات در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام شده و این مرکز از چند محور زیر حملات راکتی شدید قرار گرفته است.

از سوی دیگر گردان‌های شهداء الاقصی صحنه‌هایی از حمله به پایگاه نظامی زیکیم منتشر کردند.

رزمندگان گردان‌های الاقصی با مشارکت مبارزان شهید عمر القاسم و گردان‌های عبدالقادر الحسینی این مرکز نظامی را هدف حملات راکتی قرار دادند.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم اعلام کرد که تل آویو آماده عقب نشینی از گذرگاه نتساریم به عنوان بهای انجام توافق اسیران است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: برای اولین بار نهاد‌های امنیتی به دنبال یافتن جایگزین‌هایی از عملیات گسترده در رفح هستند.

همزمان منابع صهیونیستی و آمریکایی اعلام کردند: ما منتظر پاسخ یحیی السنوار رهبر حماس در غزه هستیم.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند مذاکرات آتش بس با توجه به رایزنی گسترده مصر با همه طرف‌ها حاصل شده است.

همزمان کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از برگزاری جلسه کابینه جنگ این رژیم در ساعت ۱۸:۳۰ امروز برای بررسی توافق مبادله و نیز بحث آمادگی عملیات رفح خبر داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت