Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، اصغر عطایی با تشریح اقدامات لازم در زمینه پاکسازی کانال‌ها اضافه کرد: در طول سال کانال های اصلی مناطق ۲۲گانه که بیش از ۵۳۰ کیلومتر است، توسط پیمانکاران به صورت مستمر رصد شده و مورد لایروبی قرار می گیرند.

او با اشاره به این که به موازات لایروبی و نظافت کانال های اصلی اقدامات دیگری نیز انجام می شود، افزود: معاونت عمران مناطق نیز از این کانال ها بازدید می کند و اگر مشکل اساسی وجود داشته باشد، آن را مرتفع می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از این کانال ها اساسی است که تعمیرات آن از عهده مناطق شهرداری خارج است و معاونت عمران مشکلات اساسی را رفع خواهند کرد. این مشکلات در سنوات گذشته نیز وجود داشته که باعث آبگرفتگی می شد. به همین دلیل معاونت عمران این موضوع را در اولویت خود قرار داده است و به ترتیب این معایب برطرف می شود.

وجود ۱۰هزار کیلومتر نهر فرعی در تهران

عطایی تاکید کرد: مسیل‌ها به صورت طرح های ضربتی قابل رصد در مناطق اجرا می شود. در این طرح های ضربتی مناطق نسبت به پاکسازی کانال ها اقدام می‌کنند. شهر تهران دارای بیش از ۱۰هزار نهر فرعی و شبکه مویرگی است. پاکسازی این ۱۰ هزار کیلومتر جزو وظایف پیمانکار رفت و روب مناطق است. همانطور که در پیمان این پیمانکاران قید شده که خیابان ها و کوچه ها را نظافت کنند، این موضوع نیز قید شده که در ۲۴ ساعت شبانه روز موظف به پاکسازی نهرهای فرعی هستند.

غفلت از پاکسازی کانال ها عواقب خطرناکی دارد مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با نزدیک شدن به فصل پاییز به مناطق ۲۲گانه تاکید شده که به محض ریختن برگ‌ها از درخت نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند تا برگ ها وارد نهرهای فرعی نشود.حتی تاکید شده ضایعات انهار فرعی وارد کانال های اصلی نشود.بسیاری از کانال های اصلی دفنی و چندین متر زیرزمین هستند و پاکسازی آن بسیار سخت است. او افزود: شهرداری طرح نظارتی بر کانال ها و مسیل های اصلی را در دستور کار قرار داده است. ضمن اینکه در همه نواحی شهرداری، پیمانکاران مسیل‌ها به صورت مستمر کانال های اصلی را پاکسازی و رسوباتی که از بالادست در این کانالها مانده را پاکسازی می کنند.

عطایی با بیان این که غفلت از پاکسازی کانال ها و مسیل ها عواقب خطرناکی برای شهر دارد، افزود: نهرها فرعی حداکثر یک آبگرفتگی مختصر را به وجود می آورد اما کانال ها و مسیل ها اگر دچار گرفتگی شود، می تواند آبگرفتگی هایی که سیل به همراه دارد را به وجود آورد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کمک شهروندان تهرانی در راستای پاکسازی کانال های اصلی پایتخت، گفت: برخی از کسبه زباله ساز دریچه ها را بر می دارند و زباله های خود را به کانال ها می ریزند.کارگران شهرداری نیز مجبورند در زیر زمین که به سختی نفس می کشند و کانال ها را پاکسازی کنند. این اقدام آنها می تواند شهر و شهروندان شهر را دچار خطر کند. به همین دلیل یکی از درخواست ما از شهروندان به ویژه اقلیت کسبه زباله ساز این است که از ریختن زباله به کانال ها پرهیز کنند.

هر تجمع آبی آبگرفتگی نیست

عطایی با اشاره به گزارش های مردمی به ۱۳۷ اظهار کرد: گرفتگی کانال های اصلی در سطح شهر قابل مشاهده نیست. اما این کانال نباید دچار گرفتگی شوند. به همین دلیل به صورت مستمر رصد می شوند و دچار گرفتگی نمی شوند. معمولا شهروندان گرفتگی در نهرهای فرعی را گزارش می دهند که براثر ضایعات، برگ یا شاخه درخت در زمان بارش ایجاد می شود. این گرفتگی ها لحظه ای است. در زمان بارش عوامل نواحی شهرداری در سطح شهر حضور دارند و اگر شهروندان به سامانه ۱۳۷ گزارشی بدهند، سریعا به ناحیه مربوطه اطلاع رسانی و مشکل رفع می شود.

عطایی در پایان تاکید کرد: در برخی مواقع نیز آبگرفتگی نیست بلکه تجمع آب است. این تجمع به دلیل شیب نامناسب و توپوگرافی برخی از معابر به وجود می آید و با تردد خودرو به نظر آبگرفتگی می آید. نامناسب بودن معبر با آسفالت یا اقدامات فنی برطرف می شود.

کد خبر 623634 برچسب‌ها خدمات شهری شهرداری مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری شهرداری مدیریت شهری پاکسازی کانال ها کانال های اصلی مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟

شهردار شاهرود از عدم واگذاری دو شهرک "فدک" و "کوثر" به مجموعه مدیریت شهری این شهر انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، دو شهرک کوثر و فدک که در حاشیه شهر شاهرود قرار دارند، محل زندگی مردم کمتر برخوردار هستند.

از 6 سال گذشته بحث الحاق این دو شهرک به محدوده شهری و تحویل آن به شهرداری شاهرود مطرح بوده و اکنون نزدیک به 6 سال است که فرایند تحویل این دو شهرک به شهرداری شاهرود از سوی مسکن و شهرسازی صورت نمی‌گیرد.

بنابراین و بر اساس قانون، شهرداری نیز نمی‌تواند به مردم ساکن در این دو منطقه خدمات ارائه کند و عملاً مردم این دو شهرک از خدمات شهرداری بی‌بهره‌ مانده‌اند.

شهردار شاهرود در این زمینه، اظهار داشت: علی‌رغم آمادگی شهرداری برای تحویل گرفتن شهرک‌های فدک و کوثر و بهره‌مندی ساکنان این دو منطقه از خدمات مجموعه مدیریت شهرداری، نمی‌دانم چرا این واگذاری صورت نمی‌گیرد.

محسن احمدی با انتقاد از تعلل دستگاه‌های متولی در واگذاری دو شهرک "فدک" و کوثر" به شهرداری شاهرود، بیان کرد: از سال 1397 اصرار داریم که این دو شهرک به شهرداری تحویل داده شود، ولی تا به امروز این مهم محقق نشده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه اهالی این دو منطقه نمی‌توانند از خدمات مستمر و بیشتر شهرداری شاهرود برخوردار شوند، تصریح کرد: این امر گلایه مردم را در پی داشته است.

شهردار شاهرود با تأکید بر اینکه فرآیند واگذار شدن این دو شهرک چندان هم پیچیده نیست، گفت: مجموعه شهرداری شاهرود به خاطر رفاه حال مردم حاضر است هزینه‌های باقیمانده آماده‌سازی این دو شهرک که حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شده است را به حدود یک‌سوم تقلیل داده و با مبلغ 800 میلیارد ریال این آماده‌سازی را برعهده‌گرفته و به سرانجام برساند، اما این واگذاری صورت نگرفته است.

احمدی با بیان اینکه این مبلغ هزینه آماده‌سازی مربوط به کارشناسی سال 1401 بوده و به‌طور حتم هزینه تمام‌شده برای شهرداری شاهرود بابت آماده‌سازی این شهرک‌ها در سال 1403 افزایش‌یافته است، عنوان کرد: در این زمینه باید گفت که کاش در همان سال این دو شهرک تحویل شهرداری شاهرود می‌شد.

وی با یادآوری اینکه شهرداری شاهرود برای تسهیل در امر واگذاری این دو شهرک، در آن زمان اصراری بر دریافت نقدی مبلغ آماده‌سازی نداشت، افزود: اعضای شورای شهر شاهرود نیز این موضوع را به خاطر مردم پذیرفتند که این مبلغ به یک‌سوم کاهش پیدا کند و در ازای آن از زمین‌هایی که متعلق به اداره مربوطه است به شهرداری اختصاص پیدا کند.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه اگر وجهی هم در حال اخذ شدن از مردم این دو شهرک است و ارتباطی به شهرداری و شورای شهر ندارد،  تصریح کرد: ما از ابتدا نیز موافق اخذ ریالی از مردم این دو شهرک نبوده و نیستیم، بلکه مطابق توافق صورت گرفته حاضر به دریافت زمین یا قیر رایگان بودیم، اما باز هم اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداد.

احمدی با بیان اینکه شاید اداره مربوطه هم شاید مشکلاتی در انجام این فرآیند داشته است، اهتمام هر چه بیشتر همه دستگاه‌های مرتبط برای واگذاری این دو شهرک به مجموعه شهرداری شاهرود را خواستار شد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی