Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رضا امینی دوشنبه پس از انتخاب از سوی شورای اسلامی شهر اهواز به عنوان شهردار در جمع خبرنگاران در خصوص حفاظت کیفی رودخانه کارون افزود: این رودخانه یکی از مهم ترین گزینه های جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است که با طراحی و اجرای یک برنامه بلند مدت امکان ایجاد فضای تفریحی و گردشگری ملی و بین المللی در حاشیه آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بزودی طرح ها و برنامه های خود را در رابطه با حاشیه رودخانه کارون ارایه خواهم داد گفت: با ساخت بنا و احداث صخره نباید حریم رودخانه کارون را تحت فشار قرار داد چرا که این اقدام باعث می شود تا ساحل رودخانه کارون زیبایی خود را از دست بدهد.

شهردار اهواز با اشاره به مشکلات عدیده اهواز از جمله دفع آب های سطحی، فاضلاب، عدم تعادل خدمات بین مناطق مختلف برخوردار و کم برخوردار، فضاسازی و زیباسازی شهر و حاشیه نشینی در سال های گذشته، تصریح کرد: ایجاد حاشیه زیبا برای رودخانه کارون باید جزو اولویت های مدیریت شهری باشد. امیدوارم با انسجام اعضای شورای شهر و با خدمت شبانه روزی حق مردم اهواز در این زمینه ادا شود.

 وی به شاخص های انتخاب شهرداران مناطق اهواز نیز اشاره کرد و افزود: شهرداران مناطق بر اساس تعهد، تخصص، پاکدستی و مدیریت جهادی انتخاب خواهند شد.

امینی با اشاره به موضوع متروی اهواز گفت: در بسیاری از کلان شهرها قطار شهری زمین گیر است و سرعت احداث خطوط قطار شهری کاهش پیدا کرده که یکی از دلایل این مساله کاهش اعتبار و افزایش هزینه است اگر چه در دنیا در شهرهای با جمعیت بیش از چهار میلیون نفر، احداث خطوط شهری صرفه اقتصادی دارد اما در کلان شهرهای ایران عموما برای احداث مترو اقدام شده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت های اولیه احداث قطار شهری در اهواز فراهم شده و با پیمانکاران بزرگی برای تکمیل خط یک قرارداد منعقد شده است اما گلوگاه هایی( موانعی)  وجود دارد که باید بعد از کار کارشناسی بر اساس صلاحدید شورای شهر و به صورت اولویت رفع  شوند تا از این ناوگان ارزشمند در اهواز استفاده شود.

امینی در ادامه با اشاره به وضعیت دفع آب های سطحی و فاضلاب اهواز و لزوم تعامل با آبفا برای کاهش این مشکلات اظهار داشت: برای حل این مشکل تعامل بین بخشی بین شهرداری اهواز و آبفا ضروری است در غیر اینصورت هزینه ها هدر می رود. در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی طرح اولیه ای در این خصوص در حال بررسی است که در صورت تصویب بسیاری از این ناهماهنگی ها از بین می رود.

امینی در نشست روز دوشنبه شورای اسلامی شهر اهوا با ۱۳ رای به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

حکم شهردار پس از ۱۰ روز از سوی وزارت کشور تایید و ابلاغ می شود.

برچسب‌ها رودخانه کارون خوزستان شهرداری اهواز اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودخانه کارون خوزستان شهرداری اهواز رودخانه کارون خوزستان شهرداری اهواز اهواز رودخانه کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود

شهردار منطقه ۱۷ گفت: موضوع خط راه آهن تهران ـ اهواز جزو مباحث مهم این مناطق است و مردم خواستار آن هستند که این خط همچون خط راه آهن تهران ـ تبریز یا به زیر زمین یا در صورت امکان به خارج از این دو منطقه منتقل شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا سیفی؛ شهردار منطقه 17 با اشاره به اولین برنامه از سلسله بازدیدهای رئیس جمهور و برخی از وزرای دولت از محلات شهر تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق اظهار کرد: در منطقه 17، وزرای راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد حضور پیدا کردند تا مهم‌ترین موضوعات و مسائل منطقه بررسی شود.

سیفی با بیان اینکه قرار شد تا بعد از بررسی موارد، مصوب شود تا در اسرع وقت موضوعات مطرح شده حل شوند تا شاهد کاهش مشکلات اصلی مناطق جنوبی تهران و نزدیک‌تر شدن به عدالت در شهر تهران باشیم، گفت: یکی از مشکلات مناطق جنوبی به خصوص منطقه 17 که در این جلسه مطرح شد، موضوع کمبود سرانه‌های آموزشی بود؛ در این خصوص 2 پیشنهاد مطرح شد، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گزارشی ارائه داد و قرار شد نسبت به افزایش سرانه‌های آموزشی، دولت و وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند. وزیر آموزش و پرورش موضوع تاسیس و افتتاح 5 مدرسه را در این جلسه مطرح کرد که طبق آن 3 مدرسه در منطقه 17 و 2 مدرسه در منطقه 18 تاسیس خواهد شد. در کنار پیشنهاد فوق، شهردار تهران هم قول مساعدت لازم را در این باره داد تا درنهایت سرانه آموزشی این محدوده ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم منطقه 17، کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی است؛ وزیر بهداشت پس از بازدیدی که از بیمارستان ضیائیان داشت، گزارشی در جلسه ارائه کرد و قرار شد تا در مورد توسعه این بیمارستان با همکاری شهرداری تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه که جزو مطالبات مردم این منطقه است، تصریح کرد: تیرهای چراغ برق معارض و فرسوده از دیگر موضوعات مطرح شده بود که مقرر شد موضوع فوق در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد تا تیرهای چراغ برق فرسوده و معارض جمع آوری شود.

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی

سیفی به یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مطالبات مردم مناطق 17و 18 اشاره کرد و گفت: موضوع خط راه آهن تهران ـ اهواز جزو مباحث مهم این مناطق است و مردم خواستار آن هستند که این خط همچون خط راه آهن تهران ـ تبریز یا به زیرزمین یا در صورت امکان به خارج از این دو منطقه منتقل شود.

وی افزود: رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد شهرداری و وزارت نیرو در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهند و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن هم همکاری لازم را داشته باشند تا خط راه آهن تهران ـ اهواز که حدود 7 کیلومتر بوده و از وسط بافت شهری عبور می‌کند؛ یا جمع‌آوری شده یا به زیرزمین منتقل شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به نوسازی بافت فرسوده گفت: بنا بر تاکید رئیس جمهور مقرر شد بسته‌های تشویقی آماده شود که هم مالکان بافت‌های فرسوده و هم سازندگان، برای نوسازی ترغیب و تشویق شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • درخواست احداث پل عابر در روستا