Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه با گسترش تکنولوژی و بستر اینترنت نرم افزار های مدیریت ساختمان جایگاه ویژه ای کسب کرده اند. یک نرم افزار مدیریت اطلاعات ساختمان، برای ساختمان های کوچک با تعداد واحد کم و یا ساختمان های بزرگ که به صورت مشارکتی مدیریت می شوند، بسیار کاربردی به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنا که پس از انتخاب یک نفر مدیر از بین ساکنان و یا چند نفر، مسئولیت ها به عهده آن ها قرار می گیرد و زیر نظر مدیر یا مدیران وظایف مدیریت ساختمان به خوبی انجام می شود. البته در ساختمان های بزرگ به لحاظ زیاد بودن واحدهای مسکونی و کمی مسئولیت  اجرای آن سخت تر است چرا که کمتر کسی حاضر به پذیرش مسئولیت ها می شود. بنابراین حتما لازم می شود در مجتمع های بزرگ هیات مدیره ای با تشکیلات منظم اداری و استفاده از راه کارهای دیگر به اداره ساختمان بپردازند.   یکی از این راه کارهای پیشنهادی استفاده از نرم افزار مدیریت اطلاعات ساختمان برای اداره ساختمان است. در این نرم افزار ساختمان امکان تعریف چند مدیر نیز وجود دارد. به این شکل که مدیر می تواند بعد از تعریف واحد ها در اپلیکیشن، افراد دیگری را نیز به عنوان مدیر تعریف نماید. مدیر آپارتمان، منتخب مجمع عمومی مالکان آپارتمان است و حدود وظایف و تکالیف وی برای اداره ساختمان در قانون تملک آپارتما‌ن‌ها و آیین‌نامه آن پیش‌بینی شده است که از جمله موارد آن می‌توان به جمع‌آوری مبالغی برای شارژ آپارتمان و برنامه‌ریزی برای اداره آن اشاره کرد.

نرم افزار مدیریت ساختمان

اداره امور ساختمان به عهده مدیر یا مدیران ساختمان است. آن ها می توانند تصمیمات، دستورات و خط مشی کلی لازم برای اداره امور ساختمان را با کمک کلیه ساکنین اتخاذ و صادر نمایند. در واقع مدیر یا مدیران موظفند که اداره امور مربوط به ساختمان را طبق مقررات قانونی و تصمیمات شورای ساختمان که موارد آن قبلا در اساسنامه یا صورت جلسه مجمع عمومی قید شده انجام دهند و نمی توانند بدون توجه به قوانین وتصمیمات مجمع عمومی عادی خودسرانه ساختمان را اداره کنند و در نهایت می توانند این قوانین نهایی شده را در نرم افزار مدیریت اطلاعات ساختمان به عنوان منبع قوانین ساختمان تعریف نمایند تا از بروز بسیاری از اختلافات جلوگیری شود.

قوانین مربوط به نظم عمومی ساختمان

توجه به بعضی از باید ها و نبایدها و عمل به آن ها توسط ساكنان هر واحد آپارتماني و در قسمت‌هاي اختصاصي به منظور رعايت حسن همجواري، از وظایف اصلی در زندگی آپارتمان نشینی است. هر چند یکسری از موارد در قانون پيش بيني نشده است ولي رعايت آن ها توسط همسایگان موجب مي‌گردد كه از بروز اختلاف‌ها و تنش‌هاي گوناگون جلوگيري شود. بنابراين براي آگاهي بيشتر آپارتمان نشینان قوانینی بر اساس شرایط ساختمان وضع می گردد که ممکن است بخشی یا تمام آنها برای سایر آپارتمان ها کاربرد داشته باشد لذا می توان پس از طرح آن در مجمع ساختمان، قوانین مورد توافق را صورتجلسه و در اختیار کلیه ساکنین و مالکین قرار داد.

مدیریت هزینه های ساختمان

یکی از موارد مهم در زندگی ساختمانی و آپارتمانی هزینه های ساختمان است که گاهی تاثیر مستقیمی به روی محاسبه شارژ ساختمان دارد. به دنبال این موضوع، تعیین مبلغ شارژ در نرم افزار مدیریت اطلاعات ساختمان نیز تحت تاثیر خواهد گرفت. در این مطلب به برسی هزینه های ساختمان و نحوه تعیین سهم هزینه ها می پردازیم.  با مطالعه موارد قانون تملك آپارتمان ها و آيين نامه اجرايي آن، دو روش عمده جهت تعيين سهم مالكين از هزينه‌هاي مشترك مي توان استنباط نمود:

الف. روش قراردادی

ب. روش قانونی

مجامع عمومی در انتخاب هر یک از این دو شیوه آزادی عمل داشته و می‌توانند به یکی از دو طریق فوق عمل نمایند و در صورت انتخاب هر یک از این دو روش باید به تعهدات ناشی از آن ملتزم شوند. در نهایت هزینه‌ها در نرم افزار مدیریت ساختمان ثبت و ساکنین موظف به پرداخت به موقع آن‌ها هستند تا با جریمه دیرکرد که مدیر در نرم افزار مدیریت اطلاعات ساختمان تعریف می‌نماید مواجه نشوند.

الف. روش قراردادی

مالکین آپارتمان‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد، سهم خود از هزینه‌های مشترک را تعیین کنند. این قرارداد در صورتی که به تصویب اکثریت مالکین برسد معتبر و لازم الاجرا است زیرا وفق ماده ده قانون مدنی، قرارداد‌های خصوصی که در چارچوب قانون تدوین شده باشد، برای طرفین آن لازم الاجرا هستند. مراد از اکثریت مالکین، در صورتی که حد نصاب لازم برای انعقاد قرارداد‌ها پیش بینی نشده باشد، اکثریت آرای مالکینی است که بیش از نصف مساحت تمام قسمت‌های اختصاصی را مالک باشند.

ب. روش قانونی

بر اساس ماده چهار قانون تملک آپارتمان که مقرر می‌دارد: «حقوق و تعهدات و همچنین سهم هر یک از مالکان قسمت‌های اختصاصی از مخارج قسمت‌های مشترک متناسب است با نسبت مساحت قسمت اختصاصی به مجموع مساحت قسمت‌های اختصاصی تمام ساختمان به جز هزینه‌هایی که به دلیل عدم ارتباط با مساحت زیربنا به نحو مساوی تقسیم خواهد شد…». ماده چهار قانون تملک آپارتمان‌ها در مورد تعیین و تقسیم سهم هر یک از مالکان آپارتمان‌ها مقرر می‌دارد که حقوق و تعهدات و همچنین سهم هریک از مالکان قسمت‌های اختصاصی از مخارج مشترک متناسب است با نسبت مساحت قسمت‌های اختصاصی به مجموع مساحت قسمت‌های اختصاصی تمام ساختمان به جز هزینه‌هایی که به دلیل عدم ارتباط با مساحت زیر بنا به نحو مساوی تقسیم خواهد شد و این موارد در نرم افزار مدیریت اطلاعات ساختمان در بخش هزینه‌ها با ذکر عنوان قابل ثبت است. همچنین چنانچه چگونگی استقرار حیاط ساختمان یا بالکن یا تراس مجموعه به گونه‌ای باشد که تنها از یک یا چند واحد مسکونی، امکان دسترسی به آن باشد، هزینه حفظ و نگهداری آن قسمت بر عهده استفاده کننده یا استفاده کنندگان است. در این مورد هم می‌توان هزینه را با توجه به تعداد واحد استفاده کننده، فقط برای آن‌ها محاسبه نمود و برای آن واحد‌ها در نظر گرفت.

اپلیکیشن هومتیک ، نرم افزار رایگان مدیریت ساختمان

با استفاده از نرم افزار هومتیک می توانید به راحتی هزینه های ساختمان را مدیریت کنید تا ساکنین از طریق این اپلیکیشن هزینه شارژ و قبوض را پرداخت کنند ،مدیریت ساختمان را داخل اپلیکیشن ثبت کرده و اهالی را معرفی و هزینه ها و اطلاعات لازم دیگر را در آن وارد می کند و ساکنین ساختمان می توانند از تمامی این موارد مطلع شوند و پرداخت های بازم را انجام دهند و از اطلاع رسانی ها مطلع گردند. همچنین قوانین مربوط به ساختمان ، اطلاعیه ها ، تذکرها و جلسات در این اپلیکیشن قابل مدیریت و اطلاع رسانی است. نسخه کامپیوتر ، گوشی موبایل مخصوص سیستم عامل اندروید و ios در دسترس کاربران است و شما می توانید با مراجعه به سایت هومتیک یا کافه بازار یا اپ استورها این نرم افزار را به صورت رایگان دانلود کنید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار کسب و کار اینترنتی هزینه های ساختمان قسمت های اختصاصی مدیریت ساختمان آپارتمان ها مساحت قسمت برای اداره هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، وضعیت ساختمان‌های ناایمن، پرخطر وبحرانی منطقه ۱۲ با حضور مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، وحیدرضاانارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرتهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۲، دبیر ستاد مدیریت بحران و شهرداران نواحی ۱،۲،و ۳ در شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش در خصوص تعداد اماکن ناایمن و پرخطر در این منطقه، اهتمام بر ایمن سازی و تعیین تکلیف وضعیت ساختمان‌های نا ایمن و بحرانی اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

وحید رضا انارکی محمدی با تاکید بر حساسیت موضوع ساختمان‌های نا ایمن و نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن این ساختمان‌ها گفت: با توجه به فرسوده بودن بافت منطقه ۱۲ نسبت به سایر مناطق شهر، تاکنون بیش از ۴۰ جلسه کمیته ایمنی تشکیل شده و رفع ایمنی ساختمان‌ها و نوسازی بافت فرسوده از دغدغه‌های مدیریت شهری منطقه است.

وی با اشاره به اولویت ایمن سازی مجتمع‌های مسکونی ناایمن، با توجه به جدی بودن امنیت جان شهروندان یادآور شد: این مهم در دستور کار شهرداری است و با برگزاری جلسات هیأت امنایی و صدور اخطاریه و ارائه آموزش و در همکاری با سازمان آتش نشانی اقدامات لازم از سوی شهرداری انجام می‌شود.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه ایمن سازی منطقه ۱۲ با محدودیت‌های میراث فرهنگی و اوقاف مواجه است، گفت: می‌بایست بر اساس برنامه اقدام جامع مشترک، و بهره مندی از نظرات مشاوران، برنامه ایمن سازی منطقه ۱۲ را گام به گام و بر اساس اولویت‌های مهم جلو ببریم که متأسفانه به علت عدم همکاری این سازمان‌ها و در برخی موارد کسبه، در مورد ایمن سازی ۵ سرای ناایمن اقدامی نشده است.

مهدی بابایی نیز با تاکید بر اهمیت هم افزایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در خدمت رسانی به شهروندان گفت: بازوان اجرایی مدیریت شهری در مبحث بحران اعضای ستاد بحران می‌باشند که کمیته‌های ایمنی را در مناطق تشکیل می‌دهند که ارزیابی‌های ماهیانه از نواحی به منظور ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر باید با صدور اخطاریه و در مرحله آخر قطع انشعابات مالکین را ملزم به رعایت ایمنی کرد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت و تداوم پیگیری همه جانبه نهادهای متولی در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن، بر تعیین تکلیف ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ در نیمه اول سال تاکید کرد و افزود: با مشخص شدن مختصات و نوع ناایمنی و بحران، نهاد قضائی در کنار دستگاه‌های اجرایی برای ضمانت اجرای رفع ناایمنی ساختمان‌ها در این مناطق مشارکت و تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران همچنین در این نشست، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در ۱.۵ سال اخیر و با کمک دستگاه قضائی و پای کار آمدن دادستانی تهران، تمامی مالکان ساختمان‌های پرخطر و بحرانی دعوت و تذکرات و اخطارهای لازم را دریافت کردند که در نهایت خروجی این پیگیری و تلاش‌ها، کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن است.

کد خبر 6096001

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری