Web Analytics Made Easy - Statcounter

" سید علی آقازاده " روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها در شهرستان شازند هزینه شده است که زمینه اشتغال ۸۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کند.

 وی با اشاره به افتتاح طرح‌های اولویت دار در این شهرستان گفت: سه و نیم کیلومتر از جاده ارتباطی روستای کزاز به شهر مهاجران و جاده شازند _ توره با اعتباری بالغ ۳۵ میلیارد ریال در روز جاری به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقازاده، بهره‌برداری از دبیرستان ۱۲ کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی شهر مهاجران را از دیگر طرح های اولویت دار عنوان کرد و افزود: این طرح هشت سال‌مغفول مانده بود که عملیات اجرایی این مدرسه در هفته دولت سال گذشته کلید خورد و روز جاری با کیفیت مناسب و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی تکمیل و تجهیز شد که آمادگی پذیرش دانش آموزان را در مهرماه سال جاری دارد. 
استاندار مرکزی تصریح کرد: در کنار این طرح آموزشی فرهنگی، کتابخانه " حیات طیبه" نیز بهره برداری شد و باید اذعان داشت که این این کتابخانه به لحاظ توسعه فضا و سرانه فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. 
وی بیان داشت: چند طرح کشاورزی نیز  در روستاهای موچان و مزرعه خاتون بهره برداری شد که سرآغازی برای ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.
استاندار مرکزی یادآور شد: هفته دولت امسال، هفت طرح آموزشی فرهنگی در سطح استان به بهره‌برداری رسید که در استان مرکزی و شهرستان شازند سرعت افزایش فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق پرجمعیت و تراکم بالا مثل مهاجران مشهود است.
آقازاده ضمن تاکید بر اینکه اکنون جمعیت شهر مهاجران ۲۵ هزار نفر است، گفت: هر توسعه‌ای در راستای توسعه فضاهای فرهنگی، آموزشی، ورزشی و بهداشتی در شهر مهاجران مورد حمایت است که تاکنون در این خصوص اقدامات مناسبی صورت گرفته و می‌طلبد این فعالیتها استمرار یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: روستای کزاز سهم بسیار مهمی در توسعه شهرستان شازند در سه دهه اخیر داشته است و چنانچه اکنون شهرستان شازند در بخش های صنعتی و تولیدی مطرح است، بهای این موفقیت را مردم این روستا دادند.
استاندار مرکزی تاکید کرد: به گفته مردم این خطه، بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی روستای کزاز در چهار سال اخیر در بخش صنعت و تولید دستخوش آلودگی شده و آلودگی این صنایع نخست سهم مردم کزاز ، شهرستان شازند و سپس استان مرکزی شده است.
 آقازاده گفت: این روستا و اهالیش از افتخارات استان مرکزی و کشورند چرا که هم شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و همچنین همکاری مناسبی با نظام جمهوری اسلامی داشته اند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه رهاورد صنایع تولیدی شهرستان ایجاد آلودگی‌های آب و هوا برای مردم این روستا بوده، بنابراین مسئولان باید در راستای رفع مشکلات مردم روستای کزاز گام های موثری بردارند و زیرساخت‌های لازم  در این روستا تامین کنند.
استاندار مرکزی رفع مشکل آب شرب کزاز را از جمله مطالبات به حق مردم دانست و گفت: در این راستا اعتباری تخصیص یافته که برای تامین آب شرب و همچنین توجه به مسائل بهداشتی روستا نیز  ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر  نیز پیش بینی می‌شود.
آقازاده خاطرنشان کرد: با توجه به آلایندگی هوای روستای کزاز ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی شهرستان شازند، می طلبد در خصوص آلودگی هوا نیز تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.
 شهرستان شازند از توابع استان مرکزی در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

برچسب‌ها هفته دولت اراک استان مرکزی شازند افتتاح طرح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت اراک استان مرکزی هفته دولت اراک استان مرکزی شازند افتتاح طرح استاندار مرکزی شهرستان شازند روستای کزاز شهر مهاجران بهره برداری استان مرکزی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم امینی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شازند افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه برای ۹.۳ میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده بود که شاخص برخورداری از آبفا به ۵۷ درصد برسد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها تصفیه‌خانه شازند و آستانه در استان مرکزی است که امروز اولین انشعاب فاضلاب این طرح نصب و مردم از نعمت آن بهرمند شدند.

امینی گفت: اقدام ارزشمند دیگر در راستای حفاظت از منابع آب، بحث استفاده از ظرفیت صنایع برای پساب است که در دنیا نیز مورد اقبال قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، آب‌رسانی به پنج و هفت دهم میلیون نفر جمعیت کشور است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۵ پروژه برای آبرسانی به مناطق مختلف برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسیده که یکی از این طرح‌ها، مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی شازند و آستانه است که ۱۰ روستا از مزایای آب شرب کیفی آن بهرمند می‌شوند.

امینی ادامه داد: حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در این شهر اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص جهاد آبرسانی تاکید کرد: در سطح کشور در راستای تأمین آب پایدار کشور، برنامه‌ای در قالب جهاد آبرسانی به دولت ارائه شده که ۱۰ هزار روستا را تأمین آب پایدار انجام می‌دهد.

امینی تاکید کرد: آبرسانی پایدار به پنج هزار و ۲۰۰ روستای کشور طی ۲ سال گذشته در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر با کمک قرارگاه امام حسن و جهاد آبرسانی پیش بینی شده و این پروژه از طرح‌های اثرگذار بعد از انقلاب است.

امینی افزود: مردم شازند و آستانه با خرید انشعاب فاضلاب آلودگی را از محل زندگی خود جمع کنند و آبفای استان مرکزی نیز در فروش حق انشعاب فاضلاب به مردم این مناطق کمک‌های ویژه به شکل نقد و اقساط را انجام خواهد داد.

کد خبر 6094336

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود