Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از برنامه های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای طرح یکپارچه‌سازی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

کاهش هزینه تعمیر و نگهداری هواپیما یکی از مزایای اجرای این طرح در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان قطعه‌ساز برای رفع نیازهای تعمیر و نگهداری اجرایی می شود.

با توجه به اینکه حوزه تعمیر و نگهداری از هواپیما یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین بخش‌های صنعت هوایی است، خودکفایی در این زمینه می تواند زمینه‌ساز کاهش واردات و ارزبری از کشور شود.

بر اساس این گزارش، مقاومت شرکت‌های تعمیر و نگهداری موجود برای عضویت در کنسرسیوم تعمیر و نگهداری یکپارچه یکی از مهم‌ترین موانع موجود بر سر راه توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور است.

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به دنبال این است که شرکت‌ها را به این کار ترغیب و تشویق کند.

این هدف با «اعلام و تبیین مزایای مادی و رقابتی بین فعالان حوزه تعمیر و نگهداری و خطوط هوایی به عنوان استفاده‌کننده نهایی» و «ترغیب شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی به عضویت در کنسرسیوم تعمیر و نگهداری با حمایت‌های هدف‌گذاری شده» محقق خواهد شد.

بالا بردن ظرفیت MRO کشور، ایجاد شبکه آزمایشگاهی و تکمیل آن برای دسترسی به استانداردهای مورد نیاز سازمان هواپیمایی کشور و ورود دانش‌بنیان‌ها به حل چالش‌های مهم صنعت هوایی از جمله برنامه‌های این ستاد برای توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور است.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری‌ های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته شركت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران جهش تولید نوآوری پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته شركت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران جهش تولید ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته شركت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران جهش تولید نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود