Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی روز یکشنبه ۷ شهریور با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید موسی موسوی قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب و معاونین و مدیران مجمع برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شهریاری پس از این مراسم طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «صلح و پرهیز از تنازع و تفرقه در جهان اسلام» هم‌زمان با هفته وحدت برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه ما امروزه در جهان اسلام با مشکلات عدیده‌ای از جمله جنگ، تفرقه و تنازع مواجه هستیم، اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام و استکبار جهانی درتلاش هستند مشکلاتی را برای جهان اسلام به وجود آورند؛ بنابراین امسال موضوع سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را صلح قرار داده‌ایم که یک ادبیات قرآنی است تا امت اسلامی با تلاش، همدلی و هم‌افزایی بتوانند مشکلات موجود در جهان اسلام را حل کنند، بتوانند با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند و با همکاری یکدیگر امت واحده اسلامی را تشکیل دهند و شاهد برقراری اتحادیه کشور‌های اسلامی در سایه صلح و امنیت باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: برای کنفرانس سال جاری محور‌ها و مقالاتی را پیرامون صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام داریم که این محور‌ها در سایت کنفرانس در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

شهریاری اظهار داشت: از همه اندیشمندان در سراسر جهان اسلام دعوت می‌کنیم که مقالات و سخنرانی‌های خود را ارسال کنند، تا ان‌شاءالله بتوانیم در هفته وحدت این سخنرانی‌ها را در مقابل دیدگان علاقه‌مندان قرار دهیم؛ شایان ذکر است این کنفرانس از شبکه‌های اینترنتی و صداوسیما به‌صورت مستقل پخش خواهد شد.

وی افزود: بدون تردید حضور دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام مغتنم خواهد بود و ما از آنان درخواست می‌کنیم که با حضور پررنگ خود در این کنفرانس همانند سال گذشته مایه افتخار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امسال هم به‌صورت وبیناری برگزار می‌شود؟ گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در صدد است که اگر شیوع ویروس کرونا به‌اندازه‌ای فروکش کند، تعداد محدودی از میهمانان خارجی را به‌صورت حضوری با حفظ و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت کند؛ اما اصل کنفرانس به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی پوستر وحدت اسلامی سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد

یه گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد انوار، توجه به آموزش و پژوهش را در ارزیابی آثار به خاطر تعیین این موضوع به عنوان شعار سال توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها عنوان کرد.

محمد انوار دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به داوری و پذیرش ۱۲۵ اثر در این کنفرانس خبر داد و گفت: این آثار تقریبا از اکثر استان‌های کشور ارسال شده است و همچنین آثاری را از کشور‌های انگلستان، قبرس، ترکیه، عراق، افغانستان و سخنرانانی را از کشور‌های فرانسه و انگلستان داشتیم.

وی در خصوص محور‌های مقالات رسیده به دبیرخانه گفت: پژوهش‌های رسیده به دبیرخانه سعی کرده بودند که به موضوع‌های کارکرد موزه‌ها، اهمیت آن‌ها، ارتباط موزه‌ها و معماری، طراحی، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، تجهیزات، آزمایشگاه، کارگاه، مرمت و احیاء، مستندنگاری و مستندسازی، استانداردسازی، حفاظت و...یپردازند و تقریبا آثار ارائه شده از کیفیت و درجه خوبی برخوردار بودند.

وی به توجه به موضوع آموزش و پژوهش در ارزیابی آثار ارسال شده اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تعیین این شعار سال که توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها که ۲۸ اردیبهشت ماه است، تعیین شده بود ما هم سعی کردیم تا محوریت ارزیابی آثار را بیشتر به این موضوع اختصاص دهیم.

انوار به حمایت دستگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری از برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: وزارت کشور، وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری، کمیسیون ملی یونسکو، بیش از ۱۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ... از این کنفرانس حمایت کردند و سعی کردند تا در روند اجرایی و علمی این کنفرانس نهایت همکاری را با دبیرخانه داشته باشند.

گفتنی است، اهداف اولین دوره کنفرانس بین المللی موزه‍‌ها، تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه، توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط، بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقاء سطح کیفی موزه‌ها با راهکار‌های اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین الملل، حفظ میراث فرهنگی، علمی و تاریخی کشور و نمود بین المللی آن، دیپلماسی علمی و فرهنگی و استفاده از نقش موزه‌ها در باروری خلاقیت و نوآوری استعداد علمی، فرهنگی، تاریخی و هویتی کودکان، نوجوانان و جوانان و هم افزایی دانش و تجربه و اطلاعات موزه‌های کشور باهم و با موسسات موزه‌ای جهانی، ایجاد مشارکت و هم افزایی میان جامعه پژوهشگران، متخصصین و نهاد‌های اجرایی مرتبط است.

لازم به ذکر است که کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است