Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@07:27:57 GMT

هیچ‌ تعرضی به محدوده جنگل قائم (عج) کرمان نشده است 

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۳۴۷۶

هیچ‌ تعرضی به محدوده جنگل قائم (عج) کرمان نشده است 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از اداره ارتباطات و روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن پوراسماعیلی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر در ساختمان شورا، ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، با اشاره به فضا سازی برخی رسانه‌ها افزود: دفن اموات در آرامستان قدیم چارچوب مشخصی دارد و خارج از این چارچوب اقدام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تدفین اموات در آرامستان قدیم براساس قبرهایی است که از قبل خریداری شده و سند آن‌ها موجود است.

وی ادامه داد: در مجموعۀ پردیسان و جنگل قائم(عج) هیچ ساخت‌وساز و تغییری صورت نگرفته و پارک گردشگری هم طرح مشخصی دارد.

سرپرست شهرداری کرمان بیان داشت: پس از زلزله سال ۸۲ بم و دفن تعدادی از فوت‌شدگان آن حادثه در آرامستان کرمان، محدوده دفن اموات با حصارکشی و خیابان‌کشی، از محدوده جنگل جدا و مشخص شد و طی این سال‌ها هیچ‌ تعرضی به محدوده جنگل قائم(عج) نشده است.

وی افزود: برای تأمین آب گلزار شهدا که از مشکلات مهم این مجموعه بوده، توافقاتی انجام شده و فضایی برای احداث مخزن نیاز است که باید در این رابطه هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا تداخلی با طرح پارک گردشگری نداشته باشد.

پوراسماعیلی در خصوص قراردادها و تفاهم‌نامه‌های شهرداری با شهروندان، با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق قانونی و شرعی شهروندان، یادآور شد: شهرداری نمی‌تواند در زمان توافق، متراژ پروانه را قید کند؛ چون مشخص نیست متقاضی بعداً در کدام منطقه شهری می‌خواهد پروانه بگیرد.

سرپرست شهرداری کرمان افزود: از آنجایی که این توافق‌نامه‌ها حقوقی است، می‌توان مبلغ را یا بر اساس نرخ تورم بانک مرکزی محاسبه کرد، یا اینکه مبلغ طلب ارباب‌رجوع نزد شهرداری بماند و هر زمان مراجعه کرد، تا سقف این مبلغ براساس نرخ زمان مراجعه و متناسب با قیمت منطقه‌ای فقط در زمینه عوارض محاسبه شده و مابقی براساس تعرفه‌های جدید محاسبه شود.

پوراسماعیلی ادامه داد: لازم است این موضوع در کمیسیون حقوقی شورا مطرح شده و پس از تصویب به شهرداری ابلاغ شود تا ملاک توافق‌نامه‌های شهرداری قرار گیرد.

وی همچنین درخصوص مشارکت شهروندان در اجرای زیرسازی و آسفالت معابر زیر ۱۴ متر در قالب خودیاری آسفالت، خاطرنشان کرد: دلیل آسفالت نشدن برخی از معابر که خودیاری آسفالت آن‌ها پرداخت شده، این است که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها در دستور کار پروژه حفاری فاضلاب قرار دارد و به همین دلیل فعلاً نمی‌توانیم این معابر را آسفالت کنیم.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی، تقاضای شهروندان است، اما آسفالت معابر تکلیفی بر عهده شهرداری است، خاطرنشان کرد: هزینه آسفالت بسیار بالاست؛ هر مترمربع آسفالت ۵۰ هزار تومان هزینه دارد و این هزینه فقط مربوط به آسفالت بوده و جدای از سایر هزینه‌ها از جمله زیرسازی است.

وی یادآور شد: با وجود نظر دیوان عدالت در مورد الزامی نبودن پرداخت مبلغ خودیاری آسفالت، به‌دلیل هزینه‌های بالای آسفالت معابر، شاید نشود برای مناطق مختلف شهری در خصوص میزان هزینه خودیاری تفاوت قائل شویم؛ چراکه اصل قانون زیر سوال می‌رود و در این زمینه باید به یک رقم متعادل برای تمامی مناطق برسیم.

پوراسماعیلی افزود: برخی معابر در مناطق هدف بازآفرینی، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای آسفالت می‌شوند.

سرپرست شهرداری کرمان بیان کرد: بنا به درخواست اعضای شورا، ظرف ۲ هفته آینده گزارشی از وضعیت شهرداری در زمان تحویل به دوره جدید، تهیه و ارائه خواهد شد.

همچنین اعضای شورا در این نشست از زحمات بی‌شائبه محسن پوراسماعیلی، سرپرست شهرداری و مجموعه شهرداری در پیگیری جدی امور شهر قدردانی کردند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان سرپرست شهرداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم

عضو شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به بارش ۵۰ میلیمتر باران طی یک ساعت گفت: ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری در حال فعالیت برای دفع آب‌های سطحی در سریعترین زمان ممکن هستند.

غلامعلی پور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: طی روز گذشته در دزفول ۱۲۰ میلیمتر بارندگی در کمتر از سه ساعت داشتیم که در تاریخ دزفول بی سابقه بود با این حال با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها مانند فرمانداری، سپاه پاسداران ارتش و شرکت آب و فاضلاب و تلاش کارکنان شهرداری تمام آب‌های سطحی جمع‌آوری شد.

وی افزود: در بارندگی روز گذشته آب وارد سی منزل مسکونی شد که خسارت آن‌ها با تدابیر اندیشیده شده خسارت آن‌ها جبران می‌شود علاوه بر آن بیش از ۸۰ دستگاه ماشین گرفتار در آب نیز رهاسازی شدند.‌

عضو شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی انجام شده آمادگی لازم برای مقابله با آب‌های سطحی وجود داشت و از ساعت ۱۵ الی ۱۶ تقریباً ۵۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و در حال حاضر عملیات دفع آب‌های سطحی با همکاری فرمانداری، سپاه، ابفا در حال انجام است.

پور رضایی تاکید کرد: با توجه میزان بارش ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری از مدیر تا کارگر در بخش‌های سه گانه خدمات شهری، عمران و آتش نشانی با ۱۵ دستگاه ماشین در حال فعالیت هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن شهر به حالت عادی بازگردد.

کد خبر 750358

دیگر خبرها

  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • گزارش تسنیم از آخرین وضعیت آبگرفتگی در دزفول
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند
  • دزفول غرق شد!
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • خیابان های بوکان به پارکبانان سپرده می شوند