Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی پولیتیکو فاش کرد ۲۴ ساعت قبل از انفجار یک عامل انتحاری در خارج از فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» (فرودگاه کابل)، فرماندهان ارشد نظامی برای بررسی وخامت اوضاع در افغانستان در مقر پنتاگون گرد هم آمدند.

این نشریه نوشت: لوید آستین، وزیر دفاع به بیش از ۱۲ نفر از فرماندهان ارشد این وزارتخانه در سراسر جهان دستور داد با توجه به گزارش‌های تفصیلی و طبقه بندی شده آمادگی خود را برای رویداد قریب الوقوعی که تلفات جمعی هم دارد، آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به اطلاعات مهمی که نشان می‌دهد داعش افغانستان در حال برنامه ریزی برای حمله‌ای پیچیده است، هشدار داد.

پولیتیکو افزود: فرماندهانی که از کابل تماس می‌گرفتند، گفتند که «در آبی» -جایی که به شهروندان آمریکایی گفته شده بود برای ورود به فرودگاه تجمع کنند- در معرض بالاترین خطر قرار دارد. آن‌ها برنامه‌های خود را برای حفاظت از فرودگاه توضیح دادند.

بر اساس گزارش‌های طبقه بندی شده در این جلسه، آستین گفت: من باور ندارم که مردم در فرودگاه به این میزان باورنکردنی خطر کنند.

پولیتیکو اضافه کرد: در تماس جداگانه ساعت ۴ بعد از ظهر آن روز (چهارشنبه) یا ساعت ۱۲:۳۰ صبح پنجشنبه در کابل فرماندهان برنامه‌ای را برای بستن «در آبی» تا بعد از ظهر پنجشنبه به وقت کابل ارائه دادند. اما آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند در را بیش از آنچه می‌شد باز نگه دارند تا به متحدان انگلیسی خود که زمان خروج آن‌ها را تسریع کرده بود، اجازه دهند به تخلیه پرسنل خود در هتل بارون که نزدیک فرودگاه کابل بود، ادامه دهند.

سربازان آمریکایی تا حدود ساعت ۶ بعد از ظهر در حال رسیدگی به متقاضیان ورود به فرودگاه در «در آبی» بودند، اما در همان حین یک مهاجم انتحاری جلیقه انفجاری خود را در آنجا منفجر کرد و نزدیک به ۲۰۰ نفر از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند.

این نشریه آمریکایی افزود: هفته قبل از حمله، «جو بایدن» رئیس جمهور و مقامات ارشد دولت بار‌ها در ملاء‌ عام در مورد تهدید عمومی داعش برای فرودگاه صحبت کردند. بایدن حتی این تهدید را دلیلی برای عدم تمدید ماموریت نظامی پس از ۳۱ اوت (۹ شهریور) عنوان کرد. رئیس جمهور آمریکا آخر هفته هشدار داد که یک حمله دیگر داعش بسیار محتمل است.

متن این گزارش‌ها جزئیات مکالمات بین بالاترین سطوح فرماندهی پنتاگون را توضیح می‌دهد و مقامات امنیتی آن را تایید کردند. این گزارش به وضوح مشخص می‌کند مقامات ارشد زنگ خطر را به صدا درآورده و خود را برای حمله احتمالی آماده کرده بودند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در واکنش به افشاگری خبرنگار نشریه پولیتیکو گفت: این ماجرا بر اساس افشای غیرقانونی اطلاعات طبقه بندی شده و صحبت‌های داخلی با ماهیت حساس است. ما افشای غیرقانونی اطلاعات طبقه بندی شده را محکوم می‌کنیم و با انتشار مطالبی که بر اساس آن در عملیات خطرناکی در جریان است، مخالفیم. پنتاگون از اظهارنظر بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

به گفته یکی از مقامات دفاعی، کاخ سفید تهدید‌ها را جدی گرفت، اما هیچ گونه مدیریتی از سوی واشنگتن در جهت تلاش برای جلوگیری از این حمله انجام نگرفت.

این مقام دفاعی ادامه داد: اقداماتی برای جلوگیری از حمله قریب الوقوع شامل بستن دائمی دو درِ فرودگاه، اطلاع رسانی به ایست‌های بازرسی طالبان در مورد تهدید احتمالی و درخواست از آن‌ها برای بازرسی، محدودیت تردد در عبور وسایل نقلیه از طریق تعدادی از در‌ها و صدور پیام هشدار به شهروندان آمریکایی انجام نگرفت.

شایان ذکر است در حمله انتحاری عناصر داعش به نزدیکی فرودگاه کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. وال استریت ژورنال اعلام کرد تلفات سلسله حملات انتحاری در نزدیکی فرودگاه حامد کرزی کابل به ۱۰۳ تن از جمله ۹۰ شهروند افغانستانی و ۱۳ نظامی آمریکایی افزایش یافت. یک مقام مسئول طالبان افغانستان نیز اعلام کرده بود دست کم ۲۸ عضو این جنبش در دو حمله خونباری که روز پنج شنبه خارج از فرودگاه کابل رخ داد، کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظامیان آمریکا فرودگاه کابل رئیس جمهور آمریکا حمله انتحاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 

به گزارش نشریه The War Zone (TWZ)، بیل لاپلانت، معاون لوید آستین، رئیس پنتاگون، در اظهاراتی به شکست تسلیحاتی که ایالات متحده به اوکراین ارائه کرده است، اعتراف کرد.

لاپلانت گفت که مهمات هوا به زمین ارائه شده به اوکراین به دلیل جنگ الکترونیک و سایر عوامل عملکرد ضعیفی داشته است. وی افزود که ارتش اوکراین مجبور شد آنها را به همین دلیل رها کند.

او نام خاصی را مشخص نکرد، اما این نشریه می‌گوید که ممکن است در مورد بمب‌های "هوشمند" GLSDB باشد. همانطور که لاپلانت خاطرنشان کرد، واشنگتن مهمات زمینی را برای نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) ارسال کرد، اما آنها ناکارآمد بودند.

رایدر پیشتر گفته بود که ایالات متحده از قبل روند انتقال تسلیحات به کی یف را به عنوان بخشی از بسته حمایت نظامی جدید آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد