Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای «رونی پراستیو یولیانتارو» سفیر اندونزی در جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی روز دوشنبه در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشت، نواب با بیان اینکه ایران و اندونزی در ادوار گذشته همکاری‌های بسیار خوبی داشته اند،  خاطرنشان کرد: اندونزی نقش تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی و سازمان‌های جهانی دارد و تعاملات دو طرف می‌تواند به افزایش همکاری‌ها منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه حج فرصت ارزشمندی برای جوامع اسلامی است، یادآور شد: حج بهترین فرصت برای ارتباط با خدا و خلق خدا به شمار می‌آید؛ اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال این برنامه عبادی تعطیل شد و برای کشورهای اسلامی انجام آن امکان پذیر نبود. شایسته بود که زمینه‌ انجام حج برای مسلمانان کشورهای مختلف حتی به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم و عطر حج در جهان منتشر می شد.

حج سبب تقویت معنویت و افزایش روحیه ستایش خداوند و عبودیت در میان مردم می شود

وی ضمن اظهار تاسف از افزایش آمار تلفات شیوع ویروس کرونا در جهان به ویژه در دو کشور ایران و اندونزی، ابراز امیدواری کرد که با افزایش تولید و تزریق واکسن کرونا، این ویروس منحوس از همه کشورها برچیده شود و مسلمانان بتوانند در حج آینده این فریضه را به خوبی انجام دهند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه حج سبب تقویت معنویت و افزایش روحیه ستایش خداوند و عبودیت در میان مردم می شود، تصریح کرد: حج بهترین فرصت برای وحدت جهان اسلام و نشان دهنده اقتدار مسلمانان جهان است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی بعثه مقام معظم رهبری در حوزه حج و زیارت، افزود: تدوین و انتشار بیش از یک هزار عنوان کتاب در حوزه حج و زیارت از افتخارات بعثه مقام معظم رهبری است، به همین منظور آماده همکاری جهت برگزاری دوره های آموزشی مشترک برای کارگزاران، انتقال تجارب و همایش‌های بین‌المللی با کشور اندونزی هستیم.

برگزاری نشست های مشترک و استفاده از تجربیات دوکشور ایران و اندونزی در حوزه حج و زیارت

در این دیدار سفیر اندونزی با اشاره به موضوع‌های عنوان شده توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای توسعه همکاری‌های دو کشور در این حوزه، تأکید کرد: آمادگی داریم با سفر وزیر امور دینی اندونزی شاهد تعاملات و ارتباطات بیشتر دو کشور در حوزه حج و زیارت باشیم.

آقای «رونی پراستیو یولیانتارو» ازبرگزاری نشست های مشترک و استفاده از تجربیات دوکشور ایران و اندونزی در حوزه حج و زیارت استقبال کرد و یادآور شد: ایران ارتباط بسیار خوبی با اندونزی دارد و در حوزه های مختلف فعالیت های مشترک انجام می دهد که امضای تفاهم نامه بهداشتی در روزهای اخیر شاهد براین مدعاست.

وی همچنین با ابراز تاسف از تعطیلی حج به دلیل شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: امسال برای دومین سال زائران این کشور از حضور در سرزمین وحی محروم شدند و در پی این تعطیلی بیش از پنج میلیون زائر، حج شان به تعویق افتاد.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت عربستان سعودی اندونزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت عربستان سعودی اندونزی سازمان حج و زیارت عربستان سعودی اندونزی بعثه مقام معظم رهبری حوزه حج و زیارت ایران و اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر

ایسنا/مازندران رئیس ستاد انتخابات مازندران از آمادگی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر اشاره کرد و گفت: صندوق‌های الکترونیکی دریافت و همچنین آموزش‌های لازم درحال ارائه است.

قاسم عزیززاده گرجی امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه ۱۴۵۳ نفر برای کسب کرسی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام شدند، اظهار کرد: ۷۴۸نفر ثبت نام نهایی کردند.

وی با بیان اینکه انتخابات در ۹حوزه انتخابیه استان برگزار شد، افزود: ۵۲۲نفر در هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند و نهایتا هیات نظارت استان ۳۷۸نفر را از این تعداد تایید و در نهایت شورای نگهبان ۳۳۲نفر را تایید نهایی اعلام کرد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه هشت حوزه انتخابیه استان نمایندگان خود را شناختند، گفت: حوزه انتخابیه قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی با ۵ فرمانداری نیز به دور دوم کشیده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲۱۰ شعبه اخذ رای و۵۹شعبه انتخابیه اصلی و فرعی در استان فعال بوده، ادامه داد: ۳۰هزار نفر مستقیم در هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات فعالیت داشتند که مجموعا ۶۰هزار نفر در حوزه‌های مختلف برای برگزاری انتخابات استوار بر چهار راهبرد کلیدی مقام معظم رهبری مبنی بر «مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت» فعالیت کردند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه برای انتخابات خبرگان رهبری نیز در مازندران ۲۲ نفر نام نویسی کردند، افزود: ۵نفر از این تعداد تایید شدند و با آرای مردم استان چهار نفر راهی مجلس خبرگان شدند.

وی بابیان اینکه انتخابات مرحله دوم در قائم‌شهر برای رقابت ۲ کرسی در خانه ملت با ایجاد ۴۰۸شعبه برگزار می‌شود، یادآورشد: انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه جاری بصورت تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه قائمشهر برگزار خواهد شد.

عزیززاده گرجی به آمادگی ستاد انتخابات استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر اشاره کرد و گفت: صندوق‌های الکترونیکی دریافت شده و همچنین آموزش‌های لازم درحال ارائه است.

وی از هماهنگی با صدا و سیمای مرکز مازندران برای ضبط تبلیغات کاندیداهای حوزه انتخابیه قائم‌شهر خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات در این حوزه انتخابیه اندیشیده شد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه ۴۳.۵درصد مازندرانی‌ها در انتخابات سال گذشته رأی دادند، گفت: تمامی افرادی که در دیگر حوزه های انتخابیه رأی ندادند و افرادی که در حوزه انتخابیه قائم شهر رأی دادند فقط می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: تبلیغات از ۱۳اردیبهشت آغاز و تا ۷صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه عوامل اجرایی و نمایندگان فرمانداران حوزه انتخابیه قائم شهر نیز مشخص شدند، گفت: سلامت انتخابات بسیار مهم و صیانت از آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات