Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیتیکو امروز، دوشنبه از اسناد محرمانه مربوط به نشست پشت درهای بسته فرماندهان نظامی آمریکا پرده برداشت که نشان می‌دهد ۲۴ ساعت قبل از وقوع دو انفجار در اطراف فرودگاه کابل فرماندهان ارشد پنتاگون نشست روزانه خود را برای بررسی اوضاع نابسامان افغانستان برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از این روزنامه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از حمله خونباری که نزدیک فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای در روز پنج‌شنبه رخ داد ساعاتی قبل از وقوع آن مطلع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در شماره امروز، دوشنبه خود اسناد محرمانه‌ای را فاش کرد که از نشست‌های پشت درهای بسته فرماندهان نظامی آمریکا درز یافته بودند.

در این اسناد آمده، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود خطاب به بیش از ۱۰ فرمانده وزارتخانه گفته آماده حادثه‌ای هست که مفری از آن نیست و قربانیان زیادی به همراه خواهد داشت.

در این اسناد محرمانه آمده است، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا داده‌های اطلاعاتی مهم را به اطلاع آنها رساند که اشاره به برنامه‌ریزی داعش برای حمله‌ای گسترده داشتند.

در عین حال فرماندهان نظامی در تماس‌های تلفنی از کابل گفتند دروازه شرقی "آبی" منتهی به فرودگاه بیشتر در معرض خطر است و آستین تصریح کرد در این باره تصور نمی‌کند مردم میزان خطر حضورشان را در این مکان بدانند.

طبق این اسناد، فرماندهان نظامی در کابل طرح خود برای بستن در آبی را بعد از ظهر ۲۶ اوت پیشنهاد کردند اما فرماندهان نظامی تصمیم گرفتند این دروازه را برای مدت بیشتری باز نگه دارند تا هم‌پیمانان انگلیسی فرایند خروج کارمندانشان از کابل را ادامه دهند.

انفجارهای انتحاری در یکی از دروازه‌های فروگاه کابل که داعش مسؤولیتش را برعهده گرفت منجر به مرگ ۱۳ سرباز آمریکایی و حدود ۲۰۰ شهروند افغان شد که در مکان انفجار به امید ترک کشورشان پس از تسلط طالبان بر خاک این کشور بودند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرماندهان نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل