Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با انتقاد از مواضع دوگانه کشورهای غربی در قبال تحولات منطقه غرب آسیا اعلام کرد، غرب برای سرنگونی بشار اسد علناً از تروریست‌ها حمایت کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال اظهارنظرهای مقام‌های آمریکا و متحدان اروپایی این کشور درباره لزوم مقابله با تهدیدات داعش بعد از انفجارهای تروریستی در پایتخت افغانستان، دیپلمات ارشد مسکو از مواضع دوگانه غرب در قبال تروریست‌ها انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش که خبرگزاری «تاس» روسیه منتشر کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه  (امروز) درباره مواضع روسیه در قبال سوریه و همچنین عملکرد کشورهای غربی اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو شرایطی را برای یک روند سیاسی در سوریه ایجاد کرده است و تقصیر روسیه نیست که این روند ضعیف و سست است.

سرگئی لاوروف گفت: «ما شرایطی را برای یک روند حل سیاسی (بحران در سوریه) ایجاد کرده‌ایم البته این روند در حال سست شدن است اما این تقصیر ما نیست. البته این روند در حال انجام شدن است».

دیپلمات ارشد روسیه اشاره بیشتری به اینکه منظور او از سست شدن روند حل سیاسی بحران در سوریه چیست، نکرد.

این مقام ارشد مسکو در ادامه با محکوم کردن مواضع کشورهای غربی در قبال سوریه اعلام کرد که غرب علناً از تروریست‌ها برای سرنگونی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه استفاده کرد.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: «هنگامی که تروریست‌های واقعی داعش و گروه‌های وابسته به آن در آستانه شهر پایتخت سوریه بودند، زمانی که تروریست‌ها در حال گرفتن قدرت در سوریه بودند، غرب با آرامش این موضوعات را تماشا می‌کرد».

به گفته وزیر خارجه روسیه، این کشور به سوریه برای حفظ استقلال و دولت خود و همچنین به حفاظت از مسیحیت در سوریه کمک کرده است.

سرگئی لاوروف افزود: «(سوریه) این مهد مسیحیت است و این کشور با خطر ناپدید شدن همه شهروندانی که به مسیحیت ایمان دارند، روبرو بود».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سرگئی لاوروف داعش افغانستان آمریکا رئیس جمهور سوریه مسکو بشار اسد سرگئی لاوروف تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه شبکه خبری المیادین، بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رییس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

کد خبر 6096858

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است