Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@19:23:26 GMT

نشست‌ قریب‌الوقوع سه‌جانبه مصر، اردن و فلسطین

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۳۸۴۰

نشست‌ قریب‌الوقوع سه‌جانبه مصر، اردن و فلسطین

تشکیلات خودگردان در حالی از برگزاری نشست سران مصر، اردن و فلسطین در خصوص تحقق راهکاری دو دولتی طی روزهای آینده خبر می‌دهد که نظامیان صهیونیست به محله‌ای دیگر در قدس یورش بردند.

به گزارش مشرق، نظام رژیم صهیونیستی به محله «بطن الهوی» در نزدیکی مسجد الاقصی یورش بردند.

رسانه‌های فلسطینی بعد از ظهر امروز دوشنبه گزارش دادند که شماری از نظامیان صهیونیست از ساعتی پیش به این محله واقع در منطقه «سلوان» واقع در جنوب مسجد الاقصی حمله کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز علت این یورش مشخص نیست ولی رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی به همراه عناصر اطلاعاتی وارد این محله شده‌اند و احتمال دارد به دنبال بازداشت برخی افراد باشند.

بعد از حمله و یورش رژیم صهیونیستی به محله الشیخ جراح که به جنگ یازده روزه ختم شد، حساسیت‌ها به این گونه حملات بیشتر شده است با این حال، این رژیم قصد شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیشتری در کرانه باختری که غیرقانونی است، بسازد.

در همین ارتباط، تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس قصد دارد برای جلوگیری از این اقدامات و درخواست از آمریکا برای عمل به تعهدات خود در تحقق راهکار دو دولتی نشستی ترتیب دهد.

محمد اشتیه، نخست وزیر این تشکیلات امروز دوشنبه گفت که این نشست سه جانبه است و سران فلسطین، مصر و اردن در آن شرکت خواهند کرد.

او گفت: «نشست مذکور به منظور گشودن مسیری سیاسی است که به پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین منجر شود و مانع از سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی به ویژه در قدس شود».

روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا در  دوران ترامپ، به دلیل اقدامات وی در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، انتقال سفارت به این شهر اشغالی فلسطین و طرح ضد فلسطینی معامله قرن و موافقت با اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری قطع شد. رام الله با آمدن دولت بایدن امیدوار است آمریکا را از این اقدامات منصرف کرده و بتوان راهکار دو دولتی را عملی کند.

با این حال، دیدارهای اخیر محمود عباس، با وزیر جنگ اسرائیل موجب خشم و ناراحتی گروه‌های فلسطینی شده است؛ چرا که به گفته آن‌ها با این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها نمی‌توان به کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی رسید٬ چه رسد به بازگرداندن کل اراضی فلسطین تاریخی.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان رژیم اسرائیل محمود عباس مسجد الاقصی پلیس رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی فلسطین اردن جنگ اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۲۰۲ طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح

با گذشت ۲۰۲ روز از جنگ در غزه؛ رژیم صهیونیستی همچنان بر طبل یورش به رفح می‌کوبد و این در حالی است که هیچ ایده‌ای برای جابه‌جایی بالغ بر ۱.۵ میلیون آواره از این شهر و اطراف آن ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت 202 روز از جنگ در باریکه غزه و در شرایطی که رژیم اشغالگر به هیچ کدام از اهداف اعلامی اولیه خود دست نیافته است؛ مقامات این رژیم بر یورش زمینی به استان رفح اصرار دارند. مقامات تل آویو مدعی هستند که بدون این عملیات امکان پیروزی در جنگ را ندارند؛ ادعایی که با تردید محافل صهیونیستی مواجه است.

در این میان ممانعت صهیونیست‌ها از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، موجب شیوع شدید گرسنگی و سوءتغذیه به خصوص در میان کودکان شده است.

در سطح سیاسی نیز رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که رؤسای ستاد کل ارتش و شاباک امروز برای گفت‌و‌گو با مقامات مصری در خصوص یورش به رفح به قاهره سفر کرده‌اند.

در همین حال «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در واکنش به کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه، صرفا ابراز نگرانی کرد.

درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزهروز 201 طوفان‌الاقصی| درگیری‌ در اردوگاه النصیرات غزه

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست و دومین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

***********************************************************************

حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل در جنوب لبنان

 ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد امروز  اطراف روستاهای «مارون الراس» و «حولا» در جنوب لبنان را  چندین مرتبه هدف حمله قرار داد.

5 شهید در بمباران خانه‌ای در رفح

پهپادهای ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد امروز خانه‌ای در شرق رفح را هدف قرار دادند که این حمله تاکنون 5 شهید در پی داشته است.

دو تن از شهدا کودکان 6 و 8 ساله هستند.

شهادت یک جوان فلسطینی در رام‌الله

«خالد عرقاوی» که چندی پیش به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، بامداد امروز در بیمارستان شهر رام‌الله به خیل شهدای فلسطینی پیوست.

  

دیگر خبرها

  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • روز ۲۰۲ طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح