Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@21:45:36 GMT

موسسات رسانه‌ای باید پالایش شود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۴۲۳۵

موسسات رسانه‌ای باید پالایش شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش‌هایی که حوزه خبرنگاری و مؤسسات رسانه‌ای را پوشش می‌دهد باید پالایش شود و آن‌هایی که مرتبط هستند زیر چتر حمایتی قرار بگیرند و آن‌هایی که نیستند خارج شوند، حتماً این موضوع را از تکالیف معاونت مطبوعاتی قرار می‌دهیم.

محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز دوشنبه- هشتم شهریور ماه- در حاشیه سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در اولین روزهای مسئولیتم به مهد فرهنگ و هنر کشور اصفهان آمدم، اصفهان یکی از شهرهای اصلی در حوزه فرهنگی است که دارای تاریخ بزرگی است و هنرمندان بزرگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید در حوزه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان و اصحاب فرهنگ ارتباط بیشتری داشته باشیم، از دوستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کردم که در این زمینه برنامه‌های لازم را تهیه و استفاده کنند، چراکه باید در حوزه کارهای جاری از این ظرفیت‌ها استفاده شود، در کل کشور این نگاه را داریم که از همه ظرفیت‌های عمومی فرهنگی هنری کشور استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی است. در تاریخ پرعظمت کشور ما از این حوادث و نقاط عطف فرهنگی هنری زیاد است که از آنها استفاده خواهیم کرد، تلاش داریم که یک دوره درخشان برای فرهنگ و هنر کشور پیش رو باشد و برای این کار تمام مقدمات از جمله حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در این شرایط را فراهم می‌کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به زودی بسته حمایتی برای اصحاب فرهنگ و هنر به دولت و ستاد ارائه خواهیم کرد، بسته‌های حمایتی تسهیلاتی بلاعوض و با سودهای کم برای اصحاب فرهنگ و هنر است که برای آن عددهای خوبی را پیش بینی کردیم و از طریق صندوق فرهنگ و هنر و شبکه بانکی کشور که توافق شود می‌توانیم فعالیت‌های حمایتی را انجام دهیم، امیدواریم بتوانیم حمایت مؤثری را حتی در حد کم انجام دهیم، چرا که این حوزه نیازمند حمایت است، البته فکر نمی‌کردیم که کرونا تداوم داشته باشد و اغلب در برنامه ریزی های عمومی کشور، تصور می‌شد که تا اواسط سال ۱۴۰۰ فعالیت‌هایمان عادی شود، متأسفانه به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد و ما باید این شرایط حمایتی را ادامه دهیم و دولت مصمم است که از اصحاب فرهنگ و هنر حمایت کند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر در کل کشور از امروز آغاز شده و در روزهای آینده تلاش خواهد شد که همه کسایی که کارت هنر دارند بتوانند از تسهیلات واکسیناسیون استفاده کنند و این کار اگر شکل گیرد، زمینه‌های بازگشایی با رعایت شیوه نامه‌ها را برای فضای فرهنگ و هنر فراهم خواهد کرد. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: صندوق هنرمندان بسیار فعال است و کارت‌ها صادر شده و ادامه دارد، البته عضویت جدید نمی‌پذیرد که شرایط آن را فراهم خواهیم کرد، چراکه نمی‌خواهیم افراد را محدود کنیم، امیدواریم فضا و چتر حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بالا سر همه ی اهالی فرهنگ و هنر باشد و اگر نقصی داشته برطرف خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم حمایت همه جانبه داشته باشیم.

اسماعیلی در رابطه با تمهیدات برای شناسایی خبرنگاران واقعی، خاطرنشان کرد: مؤسسات فرهنگی عوامل مختلفی دارند که اگر بدبینانه نگاه نکنیم برای انجام کارها پشتیبانی می‌خواهد. بخش‌هایی که حوزه خبرنگاری و مؤسسات رسانه‌ای را پوشش می‌دهد باید پالایش شود و آن‌هایی که مرتبط هستند زیر چتر حمایتی قرار بگیرند و آن‌هایی که نیستند خارج شوند، حتماً این موضوع را از تکالیف معاونت مطبوعاتی قرار می‌دهیم. همچنین در حوزه رسانه‌ها باید فضای حمایتی کامل شود و هر جا که ضعف داریم آن را را برطرف کنیم.

وی در خصوص حمایت از بانوان هنرمند تاکید کرد: یکی از سیاست‌های قطعی ما تمرکززدایی از تهران است. اکنون بسیاری از آثار فرهنگی از تهران تهیه می‌شود. قصد داریم که در تمامی ادارات ارشاد و بخش‌های مختلف فضای حمایتی از جریان تولید در میان بانوان هنرمند فعال شود، این را به عنوان یکی از سیاست‌های جدید وزارت ارشاد در دوره جدید ابلاغ کرده‌ایم.

کد خبر 518346

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی رسانه اصحاب رسانه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگ و ارشاد اسلامی اصحاب فرهنگ و هنر آن هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر