Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ناسا: مریخ‌نورد "استقامت" ناسا در جستجو برای یافتن حیات باستانی در مریخ بار دیگر برای جمع‌آوری نمونه سنگ از سطح این سیاره آماده می‌شود. در این هفته ابزاری که بر روی بازوی رباتیک دو متری این ربات قرار دارد سطح سنگی به نام "روشه"(Rochette) را می‌تراشد تا دانشمندان درون آن را کنکاش کنند و تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند از این سنگ نمونه‌برداری کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمونه‌ که ضخامت آن کمی بیشتر از یک مداد است درون یکی از ۴۲ لوله آزمایش تیتانیومی "استقامت" قرار خواهد گرفت و در هفته آینده فرآیند نمونه‌برداری آغاز می‌شود.

مریخ نورد "استقامت" در روز ۶ اوت برای اولین بار اقدام به نمونه‌برداری از مریخ‌ کرد اما این فرآیند به دلیل نرم بودن بیش از اندازه‌ سنگ مورد نظر با شکست مواجه شد. استقامت از آن زمان تاکنون ۴۵۵ متر مسافت به سمت منطقه‌ای به نام "سیتادل"(Citadelle) پیموده است. این منطقه دارای سنگ‌هایی است که در برابر فرسایش باد مقاوم هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که نمونه‌ سنگ‌های آن در برابر حفاری مقاوم باشند. تیم "استقامت" مرحله‌ دیگری به فرآیند نمونه‌برداری اضافه کرده‌اند که طی آن "استقامت" تصویری از لوله آزمایش خود پس نمونه‌برداری به زمین می‌فرستد تا پژوهشگران از وجود نمونه مطمئن شوند و سپس فرمان بستن لوله صادر می‌شود.

البته در اولین تلاش، این مریخ نورد موفق به جمع‌آوری نمونه نشد اما لوله‌ی آزمایش آن اکنون حاوی اتمسفر مریخ است که پژوهشگران می‌خواستند طی ماموریتی در آینده از آن نمونه‌برداری کنند. "کن فارلی"، دانشمند ماموریت "استقامت" می‌گوید: امیدواریم بازگرداندن این نمونه‌ها به زمین به ما در یافتن پاسخ برخی از سوالاتمان از جمله ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ جو مریخ کمک کند. به همین دلیل است که ما مشتاقیم علاوه بر نمونه‌ سنگ مریخ نمونه‌ای از جو آن را نیز به زمین بیاوریم.

بیشتر بخوانید

چگونه می‌توان در مریخ بذر و گیاه پرورش داد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ناسا مریخ نورد ماموریت فضایی نمونه برداری مریخ نورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجوم 1403 (بخش ششم) + دانلود جدول رصد

پدیده‌های نجوم هفته جاری برای سیارات ماه، مریخ، نپتون و عطارد اتفاق خواهد افتاد و شاهد تربیع آخر ماه خواهیم بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آسمان شب طی هفته جاری شاهد غیبت قمری آنتارس، مقارنه سیاره مریخ و نپتون، نزدیک شدن سیاره مریخ و نپتون به یکدیگر، سیاره عطارد در اوج خورشیدی و تربیع آخر ماه خواهد بود.

دانلود جدول رویدادهای نجوم هفته (فایل گرافیکی در اندازه اصل)

کد خبر 748215

دیگر خبرها

  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • کشف گاز متان در سیاره مریخ