Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که برای اول مهرماه امسال تعداد ۱۰۹ کلاس درس که با هزینه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال احداث شده است، تحویل آموزش و پرورش این استان می‌شود.

یاسر لیوانی افزود: زیربنای این تعداد کلاس درس و فضای واحد آموزشی آن در مجموع ۲۳ هزار متر مربع است و نیکوکاران مدرسه ساز گلستان در ساخت ۷۵ درصد آنها مشارکت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**

رییس اداره جهاد کشاورزی کلاله گفت که به مناسبت هفته دولت و با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی ساختمان جهادکشاورزی دهستان تمران با زیربنای ۱۶۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

علی علیزاده افزود: با توجه به میزان اراضی زراعی و باغی تحت پوشش و به منظور ارائه خدمات بهینه به روستاییان، این مرکز با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات جهاد کشاورزی و خودیاری مردم به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی در دهستان تمران با ۱۹ روستا واقع در بخش مرکزی کلاله بر روی ۱۹ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی فعالیت می‌کنند.

**

فرماندار آزادشهر گفت: تا کنون ۳۲ هزار دُز واکسن کرونا به ۲۵ هزار نفر از جمعیت هدف این شهرستان تزریق شده که هفت هزار دز آن نوبت دوم است.

حمیدرضا ملک حسینی افزود:‌ هم‌ اکنون چهار مرکز واکسیناسیون در شهرهای آزادشهر، نوده خاندوز و نگین شهر از توابع این شهرستان فعال هستند. 

**

جلال الدین تاج پور مدیر آموزش و پرورش کلاله گفت که عملیات احداث مدرسه سه کلاله خیرساز "مادر" به مساحت ۳۶۷ مترمربع با مشارکت یکی از نیکوکاران این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: هم اکنون هفت مدرسه با ۳۸ کلاس درس با مشارکت نیکوکاران در کلاله در حال ساخت است که اداره کل نوسازی استان باید سهم هزینه مربوط به خود را تامین اعتبار کند.

**

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز اعلام کرد که تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰  در استان بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا فراهم شده است.

**

کارخانه تولید نخ، رول کیسه، دوخت و چاپ و برش به مساحت چهار هزار و ۵٠٠ متر مربع و اشتغالزایی برای ۱۶۱ نفر در شهرک صنعتی سرخنکلاته گرگان با اعتباری ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

**

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: با استقرار و تقویت الگوی تابستانه در سطح زمین تا پایان هفته شاهد افزایش دما در استان هستیم و انتظار می‌رود تا روز جمعه هر روز یک درجه سانتی‌گراد به دمای هوا افزوده شود و دما به ۴۳ درجه سانتیگراد برسد.

قرنجیک افزود: از بعد از ظهر جمعه سامانه ناپایداری به استان وارد می‌شود که کاهش دما، افزایش ابر و باران از اثرات این سامانه است.

**

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: مطابق برنامه‌ هرساله، دوره‌های مهارت آموزی با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و اداره کل امور پناهندگان و اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس برگزار می‌شود.

سیدعلیرضا حسینی طلب اظهار داشت: علاقمندان تا ۲۰ شهریور مهلت دارند برای نام نویسی به مراکز فنی و حرفه ایی این ۲ شهرستان مراجعه کنند.

وی داشتن کارت آمایش معتبر و سن بیشتر از ۱۶ سال را از شرایط شرکت در این کلاس‌ها اعلام کرد و افزود: از هر خانواده فقط یک نفر می‌تواند در این کلاس‌ها شرکت کند و افرادی که در دوره‌های قبلی آموزش دیدند فقط امکان نام نویسی در دوره‌های تکمیلی را دارند.

حسینی طلب ادامه داد: دوره‌های مانتو دوزی، سری دوزی حرفه‌ایی و دوزندگی کیف اداری مردانه در گرگان و دوره‌های کاربر رایانه، مانتو دوز، دوخت لباس، سرویس و نگهداری خودرو، برق‌کار ساختمان و لوله کشی لوله‌های پلیمری در گنبدگاووس برگزار می‌شود.

**

سالن ورزشی شهید حاج قاسم سلیمانی نگین‌شهر با زیربنای ۸۵۰ متر مربع و بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان و دیگر مسوولان شهرستان آزادشهر افتتاح شد.

قاسم برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در این مراسم گفت: سال گذشته ۱۶ پروژه بزرگ ورزشی در استان به بهره‌برداری رسید.

وی به افتتاح چمن مصنوعی شهرستان مراوه‌تپه اشاره کرد و افزود: ۱۲ خانه ورزش روستایی در هفته دولت به بهره برداری رسید و در اختیار روستاییان گلستان قرار گرفت.

برزمینی اظهارداشت: بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در شهرستان‌های گلستان وجود دارد که پیگیری برای جذب اعتبار به منظور تکمیل و بهره برداری آنها در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان ابراز امیدواری کرد: با جذب اعتبارات ۲۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در استان تا پایان سالجاری افتتاح و در اختیار جوانان قرار گیرد.

**

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان نیز گفت: زمان سنجش و غربالگری سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اول تیر تا اول شهریور بود که با توجه به تعطیلی کرونایی طرح سنجش تا ۲۰ شهریور تمدید شد.

عباس خانعلی افزود: تا کنون بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر در کلاس اول ثبت نام کردند در صورتی که بر اساس آمار ثبت احوال باید ۴۳ هزار نوآموز امسال در کلاس اول مدارس استثنایی ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ۲۶ حوزه برای غربالگری سلامت نوآموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، گفتاری و هوش در استان در نظر گرفته شده است.

**

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در این استان هزار و ۷۰۰ هکتار باغ گردو احداث شده که هزار و ۴۰۰ هکتار آن به باردهی رسیده است.

مهدی لطفی زاده افزود: رقم‌های گردوی پیوندی مانند چند لر و فرنو از سال چهارم به باردهی اقتصادی می‌رسد و در سال هشتم تا هشت تُن در هکتار محصول تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی تا ۸۰ درصد هزینه احداث باغ در اراضی شیب دار را یارانه پرداخت می‌کند، پیش بینی کرد امسال حدود هزار تُن گردو در استان تولید شود.

لطفی زاده اضافه کرد: در گلستان ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیب دار وجود دارد و جلوگیری از فرسایش خاک مهمترین فواید احداث باغ در این اراضی است.

**

۳۰ کپسول اکسیژن و هفت عدد دستگاه تنفسی (بای پپ) و ۲ دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در قالب پویش احسان سلامت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان به پنج مرکز درمانی در سه شهرستان گرگان، آق قلا و کردکوی اهدا شد.

**

فرمانده انتظامی کلاله گفت: در پی اطلاع واصله مبنی بر اینکه افرادی در سطح شهرستان اقدام به نگهداری سلاح غیر مجاز می‌کنند، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

سرهنگ سیدخلیل هاشمی افزود: ماموران پس از شناسایی و هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از محل‌های مورد نظر ۶ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف کردند و ۶ متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ محمد زنگانه جانشین فرمانده انتظامی آق قلا نیز گفت: با اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز توسط ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان هشت قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و هشت نفر در این رابطه دستگیر شدند.

**

رییس پلیس فتا گلستان با اشاره به افزایش روز افزون استفاده از فیلترشکن در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها، گفت: شهروندان در انجام تراکنش‌های بانکی به هیچ عنوان از فیلترشکن استفاده نکنند. 

سرهنگ ابراهیم پرسا از مردم خواست موقع انجام خریدهای اینترنتی فیلترشکن خود را ببندند زیرا در برخی موارد به صرف نصب فیلترشکن بدافزارهایی هم با آن نصب می‌شوند که ممکن است اطلاعات اشخاص را کپی و برای مبدا خود بفرستند.

وی به مردم توصیه کرد از نصب فیلترشکن‌هایی که منبع نامشخص دارد خودداری کنند و بهتر است برای انجام خریدها و امور بانکی از اپلیکیشن‌هایی که بانک‌ها طراحی کرده‌اند استفاده شود زیرا امنیت بالاتری دارند.

**

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان نیز گفت که ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از عوامل تهیه و توزیع مواد افیونی از نوع حشیش در شهرستان رامیان شدند.

سرهنگ مجید زائری افزود: ماموران در بازرسی از منزل متهم ۴۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کردند و در این رابطه یک متهم نیز دستگیر شد.

**

فرمانده انتظامی بندرگز گفت: ساعت ۲۴ شب گذشته به‌دنبال اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر مفقودی فردی ۳۵ ساله در جنگل‌های این شهرستان پیگیری موضوع در دستور کار پلیس و دستگاه‌های امدادی قرار گرفت.

سرهنگ مهدی مهدوی نیا اظهارداشت: تلاش‌ها در این رابطه آغاز شد و گشت‌های ویژه پلیس با استفاده از تجهیزات خود موفق شدند فرد مورد نظر را در حاشیه یک رودخانه در جنگل وزوار پیدا کنند.

وی ادامه داد: این فرد که دچار ضعف و بیحالی شده بود، برای درمان تحویل خانواده‌اش شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت از اقوام مختلف ساکن در ایران دارد که در ۱۴ شهرستان سکونت دارند.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور بندرگز گلستان انتظامی آزادشهر کلاله سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا مدارس گنبدکاووس ویروس کرونا مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور بندرگز گلستان انتظامی آزادشهر کلاله سازمان هواشناسی بهره برداری رسید آموزش و پرورش میلیارد ریال جهاد کشاورزی گلستان گفت کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر

مدتی است در روستای منصوری از توابع شهرستان بجستان استان خراسان رضوی کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران کوچک برگزار می‌شود که شامل کلاس‌های آموزشی و توجیهی معنوی دختران کلاس سوم دبستان ابوذر منصوری همراه با قصه‌های قرآنی است.

این اقدام زیبا از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: مرادی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند