Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد شهید عراق اظهارات سفیر ایران در بغداد را تأیید کرد و گفت که خانواده شهدای ایرانی جنگ علیه تروریسم، نسبت به تکمیل پرونده‌ خود اقدام کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بنیاد شهید عراق اظهارات سفیر کشورمان در بغداد مبنی بر اینکه شهدای ایرانی جنگ علیه داعش در عراق به عنوان شهید در این بنیاد ثبت شده‌‌اند را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز در نشست گفت‌وگوهای الرافدین گفت که «در ارتباط با جنگ علیه داعش، ایران در کنار عراق ایستاد و شماری از ایرانیان در اراضی عراق شهید شدند که اسامی این افراد در بنیاد شهید عراق ثبت شده است.»

به دنبال اشغال شمال غرب و غرب عراق توسط داعش در سال 2014، ایران به درخواست رسمی عراق به این کشور در جنگ علیه تروریست‌ها به این کشور مستشاری و نظامی کرد و بنا به اظهارات مقامات عراقی ایران اولین کشوری بوده که به این درخواست کمک، پاسخ مثبت داده است.

«طارق المندلاوی»، مدیر کل اداره شهدای قربانی تروریسم در بنیاد شهید عراق در واکنش به این خبر به خبرگزاری «شفق نیوز» گفت:‌ «قربانیان ایران در جنگ علیه داعش مشمول قانون شماره دو سال 2016 بنیاد شهید می‌شوند که شامل دو گروه می‌شوند؛ شهدای جنایات حزب بعث که طلبه‌های ایرانی مقیم عراق نیز شامل این گروه می‌شوند و همچنین شامل هر دواطلبی است که با تروریسم در عراق جنگیده است. این قانون شامل عراقی‌ها و غیرعراقی‌های مقیم عراق میشود.»

مندلاوی همچنین گفت: «شمار ایرانیانی که در جنگ علیه داعش جان باختند، 170 نفر است و این افراد مشمول قانون بنیاد شهید می‌شوند ولی خانواده‌هایشان هنوز پرونده هایشان را تکمیل نکرده‌اند».

این مسئول عراقی گفت که بنیاد شهید عراق منتظر تکمیل پرونده‌های این شهداست تا خانواده هایشان از همه حقوق و مزایای مندرج در این قانون بهرمند شوند.

مسجدی امروز در سخنرانی که طی همایش مذکور داشت، گفت که ایران با مردم عراق روابط عمیقی دارد و ما امروز شاهد مرحله بازسازی و مشارکت و همکاری هستیم و ایران رسما می‌گوید که در کنار عراق با قدرت ایستاده است.

وی گفت که روابط  تجاری و اقتصادی و حجم تبادل تجاری با عراق در سطح خوبی است و این حجم به 13 میلیارد دلار رسیده است.

سفیر ایران در بغداد گفت که عراق بحران برق دارد و ایران تنها کشوری است که در کنار آن ایستاده و روزانه 47 میلیون متر مکعب گاز به این کشور صادر می‌کند که  چهار نیروگاه تولید برق در عراق با گاز وارداتی از ایران کار می‌کنند.

او گفت که بین مردم ایران و عراق برادری و محبت وجود دارد و ایرانی ها در جنگ عراقی‌ها علیه عناصر تروریستی ایستادند و شهدایی تقدیم کردند.

مسجدی همکاری عملی بین دو کشور را خوب خواند و گفت که ده هراز دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند و ایران ار هر گونه گفت‌وگو در مسیر صلح و صداقت در منطقه استقبال می‌‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد شهید عراق جنگ علیه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه پاسداران جان می‌دهد تا عزت ایران و ایرانی باقی بماند
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران