Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@16:13:07 GMT

33 بازیکن برتر لیگ 20 از نگاه آماری

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۴۹۶۸

سایت یازده پس از پایان رقابت های لیگ برتر نگاهی جزئی به عملکرد بازیکنان برتر در پست های مختلف داشته است.

به گزارش "ورزش سه"، بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی خاتمه یافت که دو تیم پرسپولیس و سپاهان تا هفته پایانی برای کسب عنوان قهرمانی جنگیدند، اما درنهایت این شاگردان یحیی گل‌محمدی بودند که با کسب 67 امتیاز و اختلاف 2 امتیازی توانستند قهرمانی را جشن بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


سایت یازده با پایان رقابت ها نگاهی به عملکرد بازیکنان برتر در پست های مختلف داشته که در ادامه می خوانید.

 

بهترین‌های لیگ؛ سه دروازه‌بان برتر

 

- پیام نیازمند


لژیونر شدن نتیجه عملکرد باثبات و کم اشتباه نیازمند در سه فصل گذشته بود. پیام این فصل هم در تمام بازی ها حاضر بود و با ۱۴ کلین‌شیت پس از حامد لک موفق ترین دروازه‌بان لیگ در بسته نگه داشتن دروازه تیم‌اش بود اما تعداد مهار و خروج او نشان می‌دهد بیشتر از لک در طول بازی ها مجبور به واکنش موثر شده است.

 

 

- حامد لک 


لک با ۱۷ کلین‌شیت نقش پررنگی در شکل‌گیری بهترین خط دفاعی لیگ ایران داشت. لک گرچه در تعداد مهار شانزدهمین دروازه بان لیگ است اما با مهار ۸۰ درصد شوت‌های دریافتی عملکرد موفقی داشت.

 

 

- احسان مرادیان


دروازه‌بان جوان فولاد بیشتر نیمکت نشین فروزان بود اما در ده بازی هفت بار کلین شیت کرد تا در نسبت کلین شیت به تعداد بازی رکورددار لیگ (۷۰ درصد) باشد و با مهار ۸۸ درصد شوت‌های دریافتی رکورد بسیار خوبی از خود به جا بگذارد.

 

 


بهترین‌های لیگ؛ شش مدافع میانی برتر


نکته ویژه: مدافعین میانی تیم‌های مسلط و مدعی لیگ کمتر در موقعیت دفع توپ و کنش های دفاعی قرار می‌گیرند اما نقش آنها در حفظ دروازه و البته در فاز مالکیت توپ آنها را تبدیل به بهترین مدافعین میانی لیگ کرده است.

 

- سیدجلال حسینی


کاپیتان پرسپولیس در ۳۹ سالگی یکی از گلزن‌ترین مدافعان میانی لیگ بود و رکورددار نجات دروازه. حسینی با قدرت رهبری بالا نقش پررنگی در سازماندهی بهترین خط دفاعی سالهای اخیر لیگ برتر داشته و این فصل هم با نمره ۷.۲۵ عنوان بهترین مدافع میانی لیگ را به دست آورد.

 

 

- حسین کنعانی‌زادگان 


چالش بزرگ پرسپولیس در فصل آینده پر کردن جای خالی کنعانی است. کنعانی یکی از بهترین مدافعین میانی سالهای اخیر فوتبال ایران در بازیسازی است. مدافع فیکس تیم ملی، این فصل در چهارده کلین شیت پرسپولیس حضور موثری داشت و به طور متوسط در هر بازی بیش از چهار نبرد هوایی برد و با نمره ۷.۱۷ دومین بازیکن برتر لیگ در پست تخصصی‌اش بود.

 


- جورجیو گولسیانی


یکی از بهترین خارجی‌های لیگ این فصل هم درخشان ظاهر شد. گولسیانی که به دلیل مصدومیت بازی‌های زیادی را هم از دست داد، دوبار دروازه سپاهان را نجات داد، دو گل زد و در ده کلین شیت به نیازمند کمک کرد تا نقش غیرقابل انکاری در سازماندهی خط دفاعی سپاهان داشته باشد.

 


- عارف غلامی


مصدومیت غلامی در اواخر فصل او را از حضور در ماه‌های اول فصل آینده محروم کرده‌است و به همین دلیل جذب مدافع میانی با توانایی بازی در دفاع سه نفره از اولویت‌های نقل و انتقالات استقلال است. غلامی در جوانی به ستاره دفاعی استقلال تبدیل شده و این فصل حدود ۷ تکل و قطع توپ در هر بازی داشت و در یازده کلین شیت استقلال نقش داشت عنوان چهارمین مدافع میانی برتر لیگ را به دست آورد.


- سیاوش یزدانی


در لیگ بیستم یزدانی دو نیم فصل متفاوت را تجربه کرد و عملکرد او در دوران مجیدی نام او را به عنوان یکی از ستاره های استقلال مطرح کرد. یزدانی با یازده کلین‌شیت و متوسط نمره ۷.۰۹ به عنوان پنجمین مدافع میانی برتر لیگ انتخاب شد.

 

 

- موسی کولیبالی


کولیبالی، یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان خارجی لیگ ایران مثل فصول گذشته ستاره دفاعی فولاد بود. کولیبالی ۴ گل زد و در دوازده کلین‌شیت حضور داشت. شاید بارزترین خصوصیت کولیبالی توانایی او در نبردهای هوایی است و بردن بیش از پنج نبرد در هر بازی یکی از دلایل موفقیت او هم در گلزنی و هم در دفاع از دروازه فولاد است.

 

 

بهترین های لیگ؛ 3 مدافع راست برتر

 

- دانیال اسماعیلی فر


اسماعیلی‌فر لیگ بیستم را به عنوان میانی آغاز کرد و در ادامه به پست تخصصی‌اش برگشت و شانس حضور در تیم ملی را هم به دست آورد. دفاع راست قدرتی سپاهان این فصل تاثیرگذارترین بازیکن لیگ در این پست بود و آمار شوت و پاس کلیدی‌اش نشاندهنده میل هجومی بالای اوست.

 

 

- سیامک نعمتی


نعمتی یکی از چندپستی های پرسپولیس است. پیش از این نعمتی به عنوان مهاجم، وینگر چپ و راست درخشیده بود اما با عملکرد خوب این فصل‌اش در دفاع راست به تیم ملی راه پیدا کرد. او در سه فاکتور هجومیِ شوت، دریبل و پاس کلیدی از بهترین بازیکنان پست خود بوده است.

 

 

- وریا غفوری


کاپیتان استقلال، این فصل کمی نوسان داشت اما گلزن ترین مدافع کناری لیگ بود. غفوری این فصل بیشتر در پست وینگ-بک برای استقلال به میدان رفت و با متوسط نمره 7.29 از سایت یازده در رتبه سومین دفاع راست برتر فصل قرار گرفت.

 

 

بهترین های لیگ؛ سه مدافع چپ برتر


بهترین مدافعان چپ امسال لیگ بازیکنانی هستند که در سالهای گذشته کمتر در این پست بازی کرده بودند. امید نورافکن به عنوان هافبک دفاعی/میانی در استقلال چهره شد. وحید امیری سالها در پست وینگر و مهاجم درخشیده و کسی انتظار نداشت در حضور آقایی او گزینه اول دفاع چپ پرسپولیس شود و پوریا آریاکیا هم فصل های گذشته بیشتر در پست وینگر چپ و راست بازی کرده اما این بازیکن راست پا امسال در دفاع چپ و وینگ بک چپ ستاره آلومینیوم بود.


- امید نورافکن


نورافکن عملکرد درخشانی در سپاهان لیگ بیستم داشت. رتبه او در میان مدافعین چپ نشان می دهد او هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی جز بهترین های پست خود بوده و با تاثیرگذاری روی 4 گل و متوسط نمره 7.37 از سایت یازده عنوان بهترین مدافع چپ لیگ را به دست آورده است.

 


- وحید امیری


بازیکن چند پستی و جنگنده پرسپولیس و تیم ملی مثل سالهای اخیر فصلی موفق و با ثبات را پشت سر گذاشت. امیری که فصل را به عنوان مهاجم آغاز کرد با مصدومیت آقایی و افزایش ترافیک در خط حمله به گزینه اول دفاع چپ پرسپولیس تبدیل شد و با فاصله بسیار کمی نسبت به نورافکن در رتبه دوم برترین های پست خود قرار گرفت.

 


- پوریا اریاکیا


آلومینیوم تیمی است که در اولین تجربه لیگ برتر با فوتبال واکتشی و انسجام دفاعی جایگاهش را در لیگ برتر تثبیت کرد. در شکل بازی الومینیوم با سه دفاع وینگ بک های این تیم وظایف پررنگی در دفاع و انتقال از دفاع به حمله داشتند. آریاکیا به همین دلیل وظایف دفاعی بیشتری نسبت به دو مدافع چپ برتر لیگ داشت و آمار خیره کننده ای در تکل، قطع توپ و بازیابی توپ داشت و در فاز هجومی هم با دو پاس گل عملکرد موفقی داشت و به عنوان یکی از سه مدافع چپ برتر لیگ دست یافت.

 

 

بهترین های لیگ؛ شش هافبک های میانی


فوتبال ایران در دو دهه اخیر هافبک های میانی و دفاعی باکیفیتی داشته، از باقری، نکونام و آندو تا ابراهیمی، نوراللهی و کریمی. بازیکنانی با توانایی رهبری تیم در میانه زمین که هم کیفیت فنی بالایی داشته اند و هم جایگاه ویژه ای بین هواداران. در پست هافبک هجومی با تغییرات تاکتیکی در دهه اخیر و مطابق با جریان اصلی فوتبال در جهان، هافبک هایی با شاخصه های کلاسیکِ پست ده کمتر از قبل ظهور کردند و وظایفشان بین هافبک های میانی و وینگر ها تقسیم شده است. در فوتبال ایران بازیکنی مثل سروش رفیعی بیش از دیگران یادآور ده های کلاسیک و بازیکنانی همچون نویدکیا، جباری و کریمی است و این شاید دلیل اصلی حضور فقط یک هافبک هجومی در بین 6 هافبک میانی برتر لیگ برتر است.

 

- احمد نوراللهی


تاثیرگذارترین بازیکن قهرمان لیگ برتر بهترین هافبک میانی لیگ بیستم ایران بود. احمد نوراللهی که حالا با جدایی از پرسپولیس در امارات فوتبالش را ادامه می دهد در آخرین فصل حضور در پرسپولیس بیش از مجموع گل های فصول گذشته اش، گل زد و با به دست آوردن جایگاهی ثابت در تیم ملی به اوج دوران فوتبالش رسیده است. نوراللهی این فصل در سه پست هافبک دفاعی، میانی و مهاجم بازی کرد و شوت زن ترین هافبک لیگ بیستم و تاثیرگذارترین بازیکن پست خود در فاز هجومی بود و با نمره 7.63 از سایت یازده به عنوان هافبک برتر فصل انتخاب شد.

 

 

- سروش رفیعی


رفیعی تحت هدایت نویدکیا هافبک هجومی افسانه ای سالهای نه چندان دور سپاهان فصل درخشانی داشت. آقای پاس گل لیگ بیستم خلاق ترین هافبک فصل بود و آمار پاس کلیدی و دریبل او به خوبی بیانگر ویژگی های فنی اوست. رفیعی عملکرد دفاعی خوبی هم داشته و در هر بازی 5 بازپس گیری توپ و  بیش از 2.5 تکل موفق را ثبت کرده است و با وجود گرفتن 10 کارت زرد و از دست دادن 3 بازی به دلیل محرومیت با نمره خوب 7.46 از برترین های لیگ بود.

 

 

- مهدی حسینی


حسینی ستاره تیم تازه لیگ برتر شده آلومینیوم بود. او در حالی به عنوان یک هافبک میانی روی 8 گل تیم اش تاثیرگذار بود که آلومینیوم مجموعا 25 گل زد و این یعنی تاثیر گذاری روی 32 درصد گل های تیم اش. او دومین هافبک لیگ در تعداد تکل موفق و بیش از 5 بار در هر بازی توپ را به مالکیت تیم اش در آورده است. 

 

 

- میلاد سرلک


سرلک در اولین فصل حضور در پرسپولیس نقش تاثیرگذاری در پنجمین قهرمانی پیاپی این تیم داشت. او با دقت پاس 91 درصد نبض و ریتم بازی پرسپولیس را در دست داشت و به عنوان هافبک دفاعی از ارکان سازمان دهی بهترین خط دفاعی لیگ بود.

 

 

- احمد زنده روح


زنده روح در سه پست هافبک دفاعی، میانی و مدافع وسط برای گل گهر به میدان رفت و دومین پاسور برتر لیگ بود. زنده روح توانایی بالایی در زدن ضربات شروع مجدد دارد و با پاس های قطری یکی از محورهای طراحی حمله در تیم قلعه نویی بود.

 


- مسعود ریگی


ریگی مثل سالهای گذشته با ثبات ظاهر شد و یکی از بهترین های استقلال بود. ریگی بیشترین بازیابی توپ را در بین هافبک های لیگ ثبت کرد و با حدود 3 تکل در هر بازی و دقت پاس 88 درصد ستاره خط میانی تیم اش بود.

 

 

بهترین های لیگ؛ شش وینگر/هافبک کناری برتر


در سال های اخیر بازیکنان زیادی در این پست ستاره شده اند و لژیونر. جهانبخش، حاج صفی، امیری و طارمی با درخشش در این پست در تیم ملی تجربه حضور در فوتبال اروپا را به دست آورده اند و محمد محبی هم با درخشش در این پست لژیونر جدید فوتبال ایران است. در لیگ ایران اما وینگرها علاوه بر وظایف هجومی باید توان پذیرش مسیولیت های دفاعی هم داشته باشند و این مسیله به آنها کمک میکند قابلیت بازی در پست های مختلف را به دست بیاورند. نعمتی و امیری، احمدزاده، تیکدری، عالیشاه و قایدی همگی از وینگرهای شاخص با قابلیت بازی در چندپست هستند.


- مهدی ترابی


ترابی همچون فصل گذشته فصل درخشانی در پرسپولیس داشت. او با حضور در نیم فصل دوم روی 8 گل تیم اش نقش مستقیم داشت و بیشترین متوسط شوت در چارچوب و پاس کلیدی را بین وینگرهای لیگ ثبت کرد و با 1.5 دریبل در هر بازی، ستاره اول پرسپولیس در نیم فصل دوم و کسب پنجمین قهرمانی پیاپی بود و با متوسط نمره 7.72 بهترین بازیکن پست خود در لیگ بیستم لقب گرفت.

 

 

- محمدرضا حسینی


دریبل زن ترین وینگر لیگ بیستم در جناح راست سپاهان بازی کرد. حسینی با 6 گل و 5 پاس گل تاثیرگذارترین وینگر فصل بود و یکی از ارکان بهترین خط حمله لیگ برتر. حسینی با متوسط نمره 7.36 بهترین هافبک/وینگر راست لیگ بود. 

 

 

- فرشاد احمدزاده


احمدزاده در یک و نیم فصل حضور در فولاد یکی از ستاره های تاثیرگذار تیم نکونام بود. احمدزاده در بیشتر شاخص های اماری یکی از سه بازیکن برتر پست خود بود و روی 7 گل هم تاثیرگذار. میانگین تعداد تکل، قطع توپ و نبردهوایی موفق او نشان دهنده نقش پررنگ او در اجرای پرسینگ و فوتبال درگیرانه تیم نکونام دارد. احمدزاده با متوسط نمره 7.34 یکی از سه وینگر برتر فصل بیستم بوده است.

 

 

- مهدی تیکدری نژاد


تیکدری حالا جز مدعیان حضور در تیم ملی است. این ستاره جوان که فصل آینده را در گل گهر توپ خواهد زد به عنوان وینگر و مدافع کناری برای تراکتور به میدان رفت و روی 6 گل تاثیر گذاشت. تیکدری دریبل زن ترین وینگر فصل بود و با دقت پاس بالای 80 درصد و ثبت بیش از 4 قطع توپ در هر بازی بهترین بازیکن فصل تیم اش بود و با متوسط نمره 7.25 در جمع بهترین های پست خود قرار گرفت.

 


- امید عالیشاه


عالیشاه یکی از بهترین فصل های فوتبالش را گذراند. کاپیتان دوم پرسپولیس بهترین پاسور فصل تیم قهرمان بود و در سه پست وینگر چپ، راست و مهاجم بازی کرد. عالیشاه در هر بازی بیش از 1.5 پاس کلیدی داد و با متوسط نمره 7.25 در جمع بهترین های لیگ قرار گرفت.

 

 

- سعید صادقی


صادقی یکی از بهترین خریدهای فصل گذشته گل گهر بود و روی 7 گل تیم قلعه نویی تاثیر مستقیم گذاشت. صادقی به عنوان وینگر چپ و راست و مهاجم برای تیم اش بازی کرد و در همه شاخص ها آمار خوبی از خود به جا گذاشت.

 

 

بهترین های لیگ؛ شش مهاجم برتر


در بین ستاره های بین المللی و لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران، مهاجم ها بیشترین سهم را دارند و در حال حاضر هم اکثر فورواردهای تیم ملی خارج از مرزهای ایران فوتبال بازی می کنند. آزمون، طارمی، انصاری فرد، رضایی و صیادمنش در کنار قایدی خط حمله ایران را به رقابتی ترین پست تیم ملی تبدیل کرده اند. 


در لیگ کم گل ایران هم ستاره های بزرگی در خط حمله بازی می کنند.

 

- سجاد شهباززاده


تاثیرگذارترین بازیکن لیگ بیستم با رسیدن به بیست گل زده نامش را بین سه آقای گل برتر تاریخ لیگ های شانزده تیم ثبت کرد. شهباززاده که در سه پست مهاجم نوک و وینگر چپ و راست بازی کرد و در حالی بیست گل برای سپاهان زد که در تعداد شوت رتبه چهاردهم را بین مهاجمان لیگ داشته است و این دقت بالای ضربه زنی و چارچوب شناسی او را نشان می دهد. شاخصه فوتبال شهباززاده ساده بازی کردن، زمان بندی خوب، شناخت خوب فضا و ضربه زنی است که این ها او را به خطرناک ترین بازیکن محوطه جریمه تبدیل کرده است و با متوسط نمره 7.58 عنوان بهترین مهاجم فصل را برای او به ارمغان اورده است.

 


- مهدی قایدی


ستاره جوان فوتبال ایران فصل جدید را در امارات توپ می زند. قایدی همچون فصل گذشته ستاره درخشان استقلال بود و جایگاه خوبی را در تیم اسکوچیچ به دست آورده است. قایدی این فصل روی 12 گل تیم اش تاثیرگذار بود و رتبه او در شاخص های هجومی مثل متوسط شوت، دریبل، پاس کلیدی و گرفتن خطا نشان دهنده عملکرد خوب او در لیگ بیستم است. قایدی با متوسط نمره 7.28 دومین مهاجم برتر فصل بود.

 

 

- مهدی عبدی


پدیده جوان پرسپولیس حالا یکی از ستاره های این تیم در بازی های بزرگ است. عبدی در این دو فصل در بازی های بزرگی مثل دربی و فینال آسیا گل زنی کرده و این فصل پس از نوراللهی گلزن ترین بازیکن قهرمان لیگ بود. عبدی به طور متوسط حدود 4 شوت و 2 شوت در چارچوب در هر بازی زده و این میل بالای او به گلزنی را نشان می دهد. عبدی در اولین فصل حضور به عنوان مهاجم اصلی پرسپولیس با متوسط نمره 7.21 در جمع بهترین های پست خود در لیگ قرار گرفته است و اگر افت میانه فصل نبود جایگاه بهتری در انتظار او بود.

 

 

- شهریار مغانلو


عملکرد مغانلو در نیم فصل حضور در پرسپولیس نشان می دهد چرا رفتن او از پرسپولیس به سپاهان انقدر پر سر و صدا بود. قد بلند و توانایی برتری در نبردهای هوایی در کنار مهارت دریبل زنی و ضربه زنی با دوپا مغانلو را به یکی از ستارگان لیگ برتر تبدیل کرده و تاثیر گذاری بر 6 گل در یک نیم فصل و البته درخشش در لیگ قهرمانان آسیا در لباس پرسپولیس او را به عنوان یکی از مهمترین نقل و انتقالات تابستان 1400 معرفی کرده است. 

 

 

- امین قاسمی نژاد


قاسمی نژاد در فصل پرنوسان پدیده باز هم بهترین بازیکن تیم اش بود با قدرت شوتزنی بالایش توانست یازده گل برای پدیده بزند. قاسمی نژاد در تعداد شوت و پاس کلیدی جز سه مهاجم برتر لیگ بود و با متوسط نمره 7.12 در جمع بهترین های لیگ قرار گرفت.

 

 

- گادوین منشا


منشا شروع خیره کننده ای در لیگ بیستم داشت اما روند گلزنی او به یک باره قطع شد. منشا پیش از این در پیکان و پرسپولیس هم نشان داده تمام فاکتورهای یک مهاجم استاندارد را دارد به جز ثبات. منشا دومین گلزن برتر لیگ بیستم بود و در تعداد پاس کلیدی و شوت در چارچوب هم آمار درخشانی داشت.

 

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تاثیرگذارترین بازیکن جمع بهترین متوسط نمره 7 وینگر چپ و راست بهترین های لیگ بهترین بازیکن یکی از بهترین فوتبال ایران بهترین مدافع لیگ بیستم مدافع میانی هافبک دفاعی ترین بازیکن نشان می دهد ده کلین شیت فصل حضور عنوان یک پاس کلیدی پست خود دروازه بان سایت یازده ترین مدافع ترین هافبک میانی برتر تیم ملی تیم اش قرار گرفت فصل گذشته میانی لیگ بهترین خط سه پست مدافع چپ برتر فصل خط دفاعی لیگ برتر برتر لیگ بازی ها خط حمله نیم فصل قطع توپ گل تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

به گزارش "ورزش سه"، هواداران اورتون پس از پایان دربی مرسی ساید رو به یورگن کلوپ فریاد می‌زدند:« تو لیگ برتر را در گودیسون پارک از دست دادی» و ناراحتی و درماندگی به خوبی در چهره این مربی آلمانی در دقایق پایانی بازی مشخص بود. متاسفانه او مجبور بود با فریادهای ناراحت کننده‌ای که از سوی هواداران رقیب می‌شنید موافقت کند.

از دست دادن هفت امتیاز در چهار بازی با شکست برابر اورتون و کریستال پالاس و تساوی برابر منچستریونایتد باعث شد که لیورپول کار بسیار دشواری را در چهار هفته پایانی برابر وستهم، تاتنهام، استون ویلا و ولورهمپتون در پیش داشته باشد. تنها امید آنها به این است که رقبای مستقیم آنها که آرسنال و منچسترسیتی هستند هم بازی‌های نه چندان خوبی را برابر حریفانشان به نمایش بگذارند.

لیورپول در این فصل رکورد لیگ برتر را با کسب ۲۷ امتیاز در دیدارهایی که حریفان موفق شده بودند گل اول را به ثمر برسانند شکست. اما چهارشنبه شب امید هواداران لیورپول برای آغاز دوباره و درخشش ستاره‌های این تیم در زمین ناامید شد.

بخش آبی لیورپول پیروزی تیم محبوبش را جشن گرفت و سه امتیاز مهم را به دست آورد که شاید باعث بقای آنها در رقابت‌های این فصل لیگ برتر شود و پایانی خوش بر فصلی پرفراز و نشیب و دشوار که با کسر امتیازهای متوالی به دلیل نقض قوانین فرپلی مالی همراه بود باشد.

گزارشگران دربی مرسی ساید همگی بر این عقیده بودند که لیورپول یک بار دیگر بدون هیچ ایده و انرژی‌ای به میدان رفت و بازی خوبی ارائه نداد. آنها به صورت خاص داروین نونیز را مورد انتقاد قرار دادند.

این بازیکن شماره ۹ لیورپول که با قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو به این باشگاه پیوست در نیمه دوم صرفا تماشاگر اتفاقاتی بود که در زمین رخ می‌داد. مشکل دیگر کلوپ در این بازی هم غیبت کودی خاکپو بود. این بازیکن به دلیل تولد فرزندش موفق نشد در این بازی حضور پیدا کند.

از سوی دیگر، دیوگو ژوتا هم به دلیل مصدومیت غایب بود محمد صلاح هم نتوانست عملکرد خوبی را در این دیدار به نمایش بگذارد و به نظر می‌رسید تنها سایه‌ای از بازیکن درخشان نیم فصل اول در زمین حضور دارد. این ستاره مصری پس از مصدومیت از ناحیه همسترینگ در رقابت‌های جام ملتهای آفریقا دیگر نتوانست به دوران اوجش برگردد.

جیمی کاراگر، اسطوره لیورپول، که به اظهارات و انتقادهای تندش معروف است پس از پایان بازی با انتقاد از داروین نونیز گفت:« فرصت گلزنی که او پیش از نیمه اول از دست داد در این سطح نابخشودنی است، خصوصا در شرایطی که لیورپول در حال تلاش برای کسب عنوان قهرمانی است. عملکرد کلیه و غیرقابل قبول است و در سطح بازیکن لیورپول نیست.

حالا دو سال است که من در حال تماشای بازی نونیز هستم و فکر نمی‌کنم که هیچ پیشرفتی در او صورت گرفته باشد. او بازیکنی نیست که لیورپول به آن نیاز دارد چون به عنوان مهاجم باید توانایی گلزنی و ایجاد سلطه در نبردهای دشوار را داشته باشد تا بتواند جام‌های قهرمانی را برای این تیم به ارمغان بیاورد. فکر می‌کنم که تصمیمی جدی در پنجره نقل و انتقالات بعدی باید درباره او گرفته شود.»

تنها یک ماه قبل به نظر می‌رسید که لیورپول فرصت کسب جام قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و همچنین لیگ اروپا را دارد اما آنها در حال حاضر از کورس قهرمانی لیگ برتر جا ماندند و از جام حذفی هم توسط منچستر یونایتد حذف شدند. شکست برابر آتالانتا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا هم ناکامی دیگر این تیم بود.

دیگر خبرها

  • غایبان سپاهان برابر پرسپولیس
  • غیبت یک بازیکن سپاهان برابر پرسپولیس قطعی است
  • آردا گولر: رئال مادرید بهترین تیم دنیاست و گل‌زدن برای آن، حس فوق‌العاده‌ای دارد
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • فابرگاس: هاورتز ستاره بزرگ امسال آرسنال است
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس