Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: طبق روال دو دوز واکسن پاستوکووک و یک دوز واکسن سوبراناپلاس به افراد تزریق می‌شود.     به گزارش پول نیوز، علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران، در ارتباط با گزارش‌هایی مبنی بر تزریق واکسن سوبرانا پلاس در نوبت دوم و وعده‌ی تزریق دوز سوم به عده‌ای از خبرنگاران گفت: به طور کلی اغلب واکسن‌های پروتئینی مانند پاستوکووک سه دوزه طراحی شده‌اند یعنی دوز یادآور هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او درادامه گفت: طبق روال دو دوز واکسن پاستوکووک و یک دوز واکسن سوبراناپلاس تزریق می‌شود. در برخی شهر‌ها در کشور در قالب کارآزمایی بالینی دو دوز را با سه دوز مقایسه کردیم و دیدیم که در مقابل واریانت‌های جهش یافته سه دوز به‌طور چشمگیری بهتر عمل می‌کند. همانطور که می‌دانید امروزه در مورد سایر واکسن‌ها از جمله فایزر هم تزریق نوبت سوم توصیه می‌شود.

بیگلری گفت: فاصله تزریق نوبت سوم واکسن پاستور یک تا دو ماه بعد از تزریق دوم است. پاستوکووک درحال حاضر به مرحله تزریق عمومی رسیده و سه دوز تزریق می‌شود. البته در مطالعاتی که هم در ایران و هم در کوبا انجام شده، مشخص گردیده که در سنین زیر ۱۸ سال تزریق دو دوز کافی خواهد بود، ولی برای بزرگسالان، به ویژه در مقابل واریانت‌های واکسن گریز مانند دلتا بهتر است سه دوز تزریق شود.

او در ادامه افزود: در ماه گذشته در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور، واکسن پاستوکووک برای استفاده اضطراری توزیع و تزریق شده است. آخر شهریور هم حدود ۷۰۰ هزار تا یک میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد که شامل دوز یادآور هم خواهد بود. از اوایل پاییز تولید انبوه صنعتی با ظرفیت اسمی سه میلیون دوز در ماه را خواهیم داشت که با توجه به مطالعه کارآیی این واکسن در رده‌های سنی سه تا هشتاد سال و نیز اثبات اثربخشی تک دوز یادآور آن در ایجاد مصونیت مطلوب در بیماران بهبود یافته قبلی، امیدواریم با کسب مجوز‌های لازم در کنار توسعه خطوط تولید، امکان تامین مقادیر بیشتری از این واکسن برای گروه زیادی از اقشار جامعه میسر شود.

منبع:سلامت نیوز

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واکسن پاستوکووک تزریق می شود دوز واکسن دو دوز سه دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان