Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته تشکیل شده توسط دادستان کل کشور، ا لیه گزارش خود درباره انتشار فیلم از داخل زندان اوین را منتشر کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پس از انتشار تصاویری از زندان اوین در خصوص رفتار بعضی از ماموران داخل زندان با زندانیان، برخورد برخی مامورین با یکدیگر و اقدام به خودزنی و خودکشی برخی زندانیان؛ رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور ماموریت داد سریعا به موضوع رسیدگی و نتیجه را گزارش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا بلافاصله حجت الاسلام والمسلمین منتظری، با مشخص کردن کمیته‌ای متشکل از کارشناسان حوزه‌های مختلف مرتبط با موضوع دستور استقرار این کمیته را در زندان اوین صادر کرد.

سه روز پس از استقرار کمیته تخصصی بررسی تصاویر زندان اوین بود که دادستان کل کشور با تشکیل یک تیم چهار نفره از بخش‌های مختلف زندان بازدید، با مسئولان و ماموران بخش‌ها و همچنین با تعدادی از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

پس از بررسی‌های به عمل آمده در مورد زوایای مختلف موضوع ، اولین گزارش در این خصوص به رییس قوه قضائیه گزارش ارائه شد.

همزمان مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه نیز گزارشی در این مورد به حجت الاسلام و المسلمین اژه ای ارائه کرد. 

بر اساس گزارش دادستانی کل کشور و همچنین مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه مشخص شد از ناحیه بعضی از ماموران زندان تخلفاتی صورت گرفته که بلافاصله دستور داده شد هر چه سریعتر متخلفان تحت تعقیب قرار گرفته و حسب مورد به تخلف آ‌نها رسیدگی شود.

بنا بر این گزارش؛ تا به امروز 6 نفر تحت تعقیب قضایی و بازپرسی قرار گرفته، دو نفر بازداشت و باقی با قرار مناسب آزاد شدند.

در بخش تحلیل و بررسی علت احتمالی انتشار این تصاویر در بازه زمانی حاضر در گزارش های ارائه شده اینگونه نتیجه‌گیری شده است: نظر به ادامه با سرعت روند تحول که با تعالی همراه شده و تاکید چندین باره رییس قوه قضاییه به موضوع زندان و زندانی در جلسات مختلف و همچنین بازدید رییس دستگاه قضا از سه زندان ایلام، رجایی شهر و اوین در 35 روز ابتدایی خدمت که با رشد چشمگیر حضور مقامات قضایی در زندان‌های سراسر کشور همراه بوده است و همچنین دستورات و تاکیدات مؤکد رئیس قوه قضاییه در جلسات و بازدیدهای مختلف پیرامون بهبود وضعیت زندانیان؛ از «بازرسی‌های مستمر و سرزده» و «تمهید مقدمات برای اعطای عفو و مرخصی به زندانیان» تا «تاکید بر عدم صدور قرار بازداشت موقت تا حد امکان» و «مقوله تفکیک زندانیان» احتمال می‌رود یکی از علت‌های انتشار این تصاویر و وقایع اخیر که مربوط به سال‌های گذشته است در جهت خدشه بر روند اصلاحی و تحولی اخیر بوده است.

 

دادستان کل کشور در ادامه گزارش خود به رییس قوه قضائیه اعلام کرد برای بررسی همه جانبه و علل و عوامل تخلفات نیاز به زمان بیشتری است که متعاقبا گزارش های تکمیلی ارائه خواهد شد.

 

به گزاش مرکز رسانه قوه قضائیه در گزارش‌های ارسالی مراجع زیربط به رییس قوه قضاییه مشخص شد نسبت به بعضی از تخلفات که در فیلم ها مشهود است قبلا در همان مقطع زمانی رسیدگی صورت گرفته و افراد تنبیه و یا از سمت خود عزل و یا اخراج شده‌اند.

این گزارش حاکی است رییس قوه قضاییه پس از رویت و استماع گزارشها به دادستان کل کشور و مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه دستور داد با دقت و سرعت به تحقیقات خود ادامه داده و اگر از ناحیه هر کس و هر فردی تخلفی صورت گرفته باشد بدون اغماض برخورد لازم صورت گیرد.

دستور محسنی‌اژه‌ای به دادستان‌کل: بدون فوت وقت بدرفتاری با زندانیان اوین را بررسی کنیددستور محسنی‌اژه‌ای به دادستان‌کل: بدون فوت وقت بدرفتاری با زندانیان اوین را بررسی کنیدواکنش رئیس سازمان زندان‌ها به انتشار فیلم دوربین‌های مداربسته زندان اوینواکنش رئیس سازمان زندان‌ها به انتشار فیلم دوربین‌های مداربسته زندان اوینرئیس قوه قضائیه با زندانیان بندهای امنیتی زندان اوین دیدار کردرئیس قوه قضائیه با زندانیان بندهای امنیتی زندان اوین دیدار کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان زندانها دادستان کل کشور سازمان زندانها دادستان کل کشور رییس قوه قضاییه دادستان کل کشور دادستان کل انتشار فیلم قوه قضائیه زندان اوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه