Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت با بیان اینکه "چنانچه اعزام زائران کشورمان به عراق آغاز شود، ویزای آنها رایگان خواهد بود"، جزئیات اعزام زائران ایرانی برای اربعین حسینی(ع) امسال را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، صحبت‌الله رحمانی، درباره آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به کربلای معلی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته ستاد اربعین، مقرر شد در صورت پذیرفتن عراق، اعزام زائران برای اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره تعداد زائران اعزامی به عراق برای اربعین حسینی(ع) امسال یادآور شد: درباره تعداد زائران صحبتی نشده است زیرا عراق هنوز هیچ‌گونه دستورالعملی به‌صورت رسمی صادر نکرده است با این حال ایران آمادگی اعزام زائران در صورت مشخص شدن تعداد زائران را دارد.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق نیز تصریح کرد: طبق آنچه در اخبار خواندم در سفر عبداللهیان به عراق، صحبت‌هایی درباره اعزام زائران مطرح شده است اما از سوی عراق پاسخی مطرح نشده است البته مرسوم است که در این نوع جلسات، پاسخ مثبت یا منفی اعلام نمی‌شود و فقط قول پیگیری می‌دهند.
وی افزود: به هر ترتیب برای هر تعداد زائری که برای اعزام اعلام کنند، آمادگی ثبت‌نام وجود دارد و موکب‌ها نیز آماده ارائه خدمات هستند؛ اگر اعلام کنند تنها افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند مجاز به اعزام هستند، انتخاب زائران بین این دسته از افراد صورت خواهد گرفت.
رحمانی ادامه داد: اگر قرار به اعزام زائران باشد طی دو روز می‌توان برای ۵۰۰ هزار نفر ویزا صادر کرد و در صورت مجوز عراقی‌ها، امکان صدور ویزا در سفارت عراق، کنسولگری مشهد، خوزستان و کرمانشاه نیز وجود دارد، چنانچه شرایط برای این امر فراهم شود، ویزا طبق توافق گذشته دو کشور، رایگان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پياده روي اربعين اربعین سازمان حج و زیارت اعزام زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک از اعزام ۶۰۰ زائر اراکی به اردوهای راهیان نور غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله، محمد مهجوری در حاشیه مراسم اعزام کاروان راهیان نور این شهرستان اظهار کرد: راهیان نور یک حرکت فرهنگی مناسب برای تربیت نسل جوان است.

وی با تاکید بر اینکه این سفر معنوی هم زیارت است و هم ارتباط برقرار کردن با شهدا و اولیای الهی افزود: امروز ۶۰۰ نفر از اقشار مختلف دانشجویی، طلاب، ورزشکاران، کارگران، کارمندان و… به مناطق عملیاتی غرب کشور در قالب کاروان راهیان نور اعزام شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر ساله جمعی از زائران از مناطق عملیاتی راهیان نور غرب کشور بازدید می‌کنند که این برنامه در تبیین حماسه آفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش مهمی دارد.

مهجوری ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام تلاش خود را برای تحقق معنویات مقام معظم رهبری در خصوص زیارت با معرفت و بهره‌مندی حداکثری مردم عزیز از این سفر انسان ساز معنوی خواهیم داشت.

وی خودسازی را مهم‌ترین ارمغان اردوهای راهیان نور دانست و افزود: یکی از نیازهای کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است که اردوهای راهیان نور نقش مهمی در این زمینه دارند.

کد خبر 751828

دیگر خبرها

  • اعزام ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور
  • شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند