Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:32:35 GMT

حریق در جنگل های روستای اندبیل خلخال مهار شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۵۳۲۴

حریق در جنگل های روستای اندبیل خلخال مهار شد

سید عیسی کریم‌پور کلوری در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری فارس در خلخال با اشاره به آتش‌سوزی در جنگل‌های اندبیل شهرستان خلخال، اظهار کرد: این آتش سوزی به همت اهالی روستا، مجموعه دهیاری و همکاران بخشداری، محیط بانان محیط زیست و کارکنان منابع طبیعی شهرستان خلخال  مهار شد.

وی افزود: با بی‌احتیاطی شهروندان در جنگل آتش‌سوزی از غروب روز گذشته آغاز شد که دقایقی پیش آتش‌سوزی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی خلخال بیان کرد: جنگل‌های اندبیل شهرستان خلخال یکی از ذخیره‌گاه‌های گونه‌های مهم جنگلی و حیات وحش است که باید محافظت و حراست شود.

وی با اشاره به بررسی علت آتش سوزی تصریح کرد: از هموطنان می‌خواهیم با توجه به لزوم حفاظت از جنگل‌های منطقه، از افروختن آتش اجتناب کنند.

کریم‌پور ادامه داد: کوچکترین شعله آتش با ورزش باد ملایم به اطراف سرایت کرده و منجر به آتش‌سوزی وسیع در جنگل می‌شود.

بخشدار مرکزی خلخال بیان کرد: در هفته‌های گذشته نیز بر اثر بی‌احتیاطی شهروندان و آتش سوزی در حوالی روستای گزاز و ارسون، بیش از ده‌ها هکتار باغ دچار حریق و خسارات فراوانی به اهالی شد.

کریم‌پور گفت: علاوه بر درختان بلوط، گونه‌های گلابی وحشی، گونه‌های درختان آلوچه جنگلی و سایر گونه‌ها در خطر از بین رفتن قرار دارند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست آتش سوزی روستا حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین اقدامات آتش سوزی واحدهای مسکونی و تجاری منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز دو اکیپ نقشه برداری در امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شدند، افزود: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی به دلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه پس از اتمام نقشه برداری این بنیاد نسبت به آواربرداری اقدام می‌شود، تصریح کرد: این عملیات که از امروز آغاز شده بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

کد خبر 6097275

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم