Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@11:20:24 GMT

جایگزین گوشت هم نجومی شد!

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۵۷۸۳

جایگزین گوشت هم نجومی شد!

 با توجه به گرانی گوشت در سال های اخیر بسیاری از خانواده‌ها به استفاده از سویا به جای گوشت چرخ کرده روی آورده اند اما متاسفانه از سال گذشته تا کنون این چندمین بار است که این محصول جایگزین گوشت، کمیاب و با افزایش چشم گیر قیمت رو به رو شده است. روز گذشته بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از نبود بسته های سویا در قفسه سوپرمارکت ها نوشتند و برخی هم قیمت سویا در بسته بندی های سویا را نجومی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کاربران از قیمت 20 هزار تومانی برای بسته های 300 گرمی سویا نوشت که نشان می دهد قیمت آن در کمتر از یک سال به بیش از دو برابر رسیده است. در این گزارش به روند افزایش قیمت سویا و دلیل کمیاب شدن آن در بازار پرداخته ایم.

قیمت سویا در بازار

تا پیش از این برخی از خانواده های با درآمدهای پایین تر از گوشت گوساله که ارزان تر از گوشت گوسفند بود برای پخت و پز استفاده می کردند اما روند پرشتاب افزایش قیمت گوشت گوساله و گوسفند باعث شد بسیاری از خانواده ها دیگر توان خرید گوشت نداشته باشند و برای تامین پروتئین رو به استفاده از سویا بیاورند. مادران این خانواده ها که شمار زیادی از خانوارهای کشور را شامل می شود در بعضی از غذاها مثل ماکارونی، کتلت، شامی و... به جای گوشت چرخ کرده سویا می ریختند اما در حالی که نیمه اول سال گذشته هر بسته ۲۵۰گرمی سویا  دو هزارو 400 تومان قیمت داشت حالا به 15 هزار تومان رسیده است. با این حال با این افزایش قیمت بازهم به گفته کاربران فضای مجازی در بسیاری از فروشگاه ها و سوپرمارکت ها یافت نمی شود. این کمیاب شدن سویا در فروشگاه های آنلاین هم دیده می شود و بیشتر انواع سویا در فروشگاه‌های آنلاین هم ناموجود هستند. نا گفته نماند که با وجود گرانی سویا در این مدت هنوز از دیگر انواع پروتئین ارزان‌تر است و نبود آن می تواند خانواده های زیادی را از خوردن پروتئین محروم کند.

دلایل کمیاب شدن سویا

برخی کمبود و البته گران شدن سویا را بی ربط به کمبود نهاده های دامی نمی دانند. کمبودی که با ایجاد بازار سیاه نهاده‌های دامی باعث بالا رفتن قیمت شیر، گوشت، مرغ و تخم مرغ شد  و به‌رغم وعده‌های مسئولان برای حل این مشکل، همچنان ادامه دارد. گفته می شود برخی از دامداران برای تامین خوراک دام هایشان اقدام به خرید نان از نانوایی ها و سویا از کارخانجات و سوپرمارکت ها می کنند شاید بتوانند تا حل مشکل نهاده های دامی ،شکم دام های شان را سیر کنند و همین باعث کمبود و گران شدن سویا شده است. حتی برخی مدعی شده اند که آجیل سویا هم در آجیل فروشی ها بسیار کم و گران شده است. امیدواریم با شروع به کار وزیران جدید، مشکلات معیشتی و همین طور کمبود نهاده های دامی و کشاورزی هم حل شود./ خراسان

منبع: فردا

کلیدواژه: سویا گرانی گوشت قیمت سویا در بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران