Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم کعبی ، مسئول آرامستان آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: نرخ های جابه جایی ،  کفن و دفن متوفیان اعم از کرونایی یا موارد دیگر به صورت مصوب تعیین شده است که در بیشتر موارد میان هزینه ها موارد عادی و جان باختگان در اثر کرونا تفاوتی وجود ندارد.

هزینه جابه جایی

مسئول آرامستان آبادان در ابتدا به هزینه‌های تمام شده برای جا به جایی درگذشتگان اشاره کرد و گفت: انتقال موارد فوتی در اثر کرونا بر عهده شرکت خدماتی خصوصی است که طبق نرخنامه و بر اساس مسیر و بیمارستان، هزینه‌های دریافتی نیز متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کعبی به تشریح نرخ‌های مصوب برای جا به جایی فوت شدگان در اثر کرونا پرداخت و بیان کرد: نرخ تعیین شده برای جابه جایی درگذشتگان کرونایی از تمام بیمارستان‌ها به آرامستان آبادان ۱۵۰ هزار تومان و برای مسیر بیمارستان آیت الله طالقانی و شهید بهشتی به آرامستان آبادان و از آنجا تا آرامستان خضر نبی ۳۰۰ هزار تومان، از بیمارستان ۱۷ شهریور به آرامستان آبادان و از آنجا به قبرستان خضر نبی ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید

گله مندی خانواده‌های متوفیان کرونایی از مبالغ بالای کفن و دفن در آبادان

او افزود: هزینه انتقال متوفی کرونایی از بیمارستان آیت الله طالقانی به آرامستان آبادان و پس از آن به آرامستان جرف ۳۵۰ هزار تومان، از بیمارستان‌های شهید بهشتی و نفت به آرامستان آبادان و از آنجا به قبرستان جرف ۳۰۰ هزار تومان و از بیمارستان ۱۷ شهریور به آرامستان آبادان و از آنجا به آرامستان جرف ۲۵۰ هزار تومان مصوب شده است.

بنا به گفته مسئول آرامستان آبادان هزینه انتقال فرد فوت کرده در اثر کرونا به از آرامستان آبادان به آرامستان جرف ۲۰۰ هزار تومان و از آرامستان آبادان به آرامستان واقع در زیارتگاه خضر نبی ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه غسالخانه

کعبی در رابطه با هزینه‌های دریافت شده در ازای کفن و دفن بیماران کرونایی در آرامستان آبادان توضیح داد: هزینه شستشو فوتی کرونایی با مورد عادی متفاوت است، زیرا نیاز به ملزوماتی همچون آب ژاول، الکل و دیگر موارد بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد کرونا دارد.

او ادامه داد: طبق برآورد‌های انجام شده هزینه تمام شده برای شستشو و کفن و دفن جان باخته در اثر کرونا یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است که از مردم تنها یک میلیون تومان دریافت می‌شود.

قیمت مزار

مسئول آرامستان آبادان به موضوع دفن جان باختگان در اثر کرونا در آرامستان این شهرستان نیز پرداخت و بیان کرد: درابتدا مجوز دفن فوت شدگان در اثر کرونا در آرامستان آبادان به علت بالا بودن سطح آب‌های سطحی داده نمی‌شد و همه جانباختگان به قبرستان خضر نبی منتقل می‌شدند، اما بعد از هشت ماه مجوز دفن به جز در قطعه ۲۴ داده شد.

او با تاکید بر اینکه هزینه‌های دفن برای موارد کرونایی و دیگر موارد تفاوتی ندارد، افزود: برای دفن در قطعه ۲۴ هزینه ۴ تا ۴.۵ میلیون در نظر گرفته شده و بنا به مصوبه شورای سابق و هیئت مدیره برای قطعه قدیم آرمستان ۴ برابر نرخ مصوب هزینه دریافت شود.

کعبی دریافت هزینه ۱۸ میلیون از فوت شدگان کرونا را رد کرد و گفت: تا کنون شاید به تعداد انگشتان دست مزار با این قیمت در اختیار قرار داده شده است و قیمت‌ها یک میلیون تا حداکثر ۱۳ میلیون بوده است.

مسئول آرامستان آبادان بر تعامل با نیازمندان برای پرداخت این هزینه‌های کفن و دفن در تاکید کرد و گفت: مواردی بوده که با معرفی مسئولان برای آن‌ها تخفیفاتی در نظر گرفته شده است و در برخی موارد نیز هیچ گونه وجهی برای کفن و دفن فوت شده کرونایی دریافت نشده و شستشو و حتی قطعه به صورت رایگان در اختیار قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جانباختگان کرونایی هزینه کفن و دفن آرامستان آبادان اثر کرونا هزار تومان تعیین شده کفن و دفن هزینه ها خضر نبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است