Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تفکیک وزارت «ورزش و جوانان» موافق هستم، گفت: اگر دولت در این زمینه اقدام به ارائه لایحه به مجلس کند حتماً این مسئله به نفع ملت و جوانان خواهد بود چراکه مطالبات از بخش معاونت جوانان این وزارتخانه بسیار بالاست و می‌طلبد که یک وزارتخانه مستقل برای جوانان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موضوع تفکیک وزارت ورزش از جوانان و ضرورت تسریع در این موضوع بیان داشت: ما موضوع جوانان را در جلسات بررسی صلاحیت آقای سجادی، وزیر ورزش و جوانان به درستی مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه مبحث جوانان مغفول مانده است، تاکید کرد: هنوز مشخص نیست که معاونت جوانان با چه هدفی در کنار وزارت ورزش قرار گرفته و چه فعالیت‌های پیرو این مسئله در وزارتخانه وجود دارد. حتی در این زمینه آقای سجادی در کمیسیون به ما گفتند که با اظهارات ما موافق هستند و اذعان داشتند که قطعاً باید فکر دیگر برای مبحث جوانان کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با این حال این وزارتخانه فعلاً با همین اسم فعالیت می‌کند البته ما قول‌های لازم را از وزیر ورزش و جوانان اخذ کرده‌ایم که مبحث جوانان باید در وزارت ورزش و جوانان به درستی تقویت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه البته مبحث جوانان تنها به وزارت ورزش منتهی نمی‌شود، اظهار داشت: بحث جوانان که مطرح می‌شود موضوعاتی از جمله اوقات فراغت جوانان، اشتغال جوانان، مسکن جوانان، استعداد یابی جوانان و ازدواج جوانان مد نظر قرار می‌گیرد.   این نماینده مجلس اظهار داشت: لذا همه این‌ها یک مجموعه‌ای از نیاز‌هایی است که باید به درستی شناخته و به آن پرداخته شود بنابراین وزارت ورزش و جوانان هم می‌تواند  یکی از مطالبات در بخش جوانان را از روی زمین بردارد البته ما پیش از رای اعتماد به آقای سجادی به وی پیشنهاد دادیم که اگر رای اعتماد مجلس را اخذ کرد مجموعه‌ای از برنامه‌ها در حوزه جوانان را  ارائه دهد.

وی تأکید کرد: باید مشخص شود اعتباراتی که برای معاونت جوانان، وزارت ورزش و جوانان تخصیص داده می‌شود چند درصد از مشکلات جوانان را برطرف کرده و  مشکل ازدواج چند جوان تاکنون حل شده است؟

اسماعیلی اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان در زمینه پرداختن به موضوع جوانان و برنامه لازم در این رابطه به ما قول داده اند که برنامه‌ای مجزایی را با همکاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  برای معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان تهیه خواهد کرد آنهم باحضور وزرای مربوطه اعم از وزارت راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی چراکه ما در زمینه وام ازدواج جوانان هم همچنان مشکلات زیادی داریم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: ما برای ازدواج جوانان بر اساس مواد قانونی تسهیلاتی را در نظر گرفتیم، اما طبق گزارش‌هایی که به دست ما می‌رسد نشان می‌دهد جوانان اصلا نمی‌توانند این وام را به دلیل نبود ضامن دریافت کنند همگی این موارد و موضوعات جوانان باید با هم دیگر در معاونت جوانان دیده شود.

اسماعیلی با بیان اینکه تفکیک وزارت ورزش از جوانان هم یکی از راه حل‌های موجود برای پرداختن به این دو مقوله است اظهار داشت: به دلیل اینکه قانون فعلاً این دو بخش را کنار هم گذاشته ما می‌کوشیم این موضوعات را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم و برنامه لازم برای معاونت جوانان را با هدایت و مدیربت دولت ساماندهی کنیم.   وی تاکید کرد: بنابراین اگر ما از این مسئله نتیجه گرفتیم، می‌توانیم همین مسیر را ادامه دهیم در غیر این صورت اگر از کنار هم قرار گرفتن دو بخش ورزش و جوانان نتایج لازم را دریافت نکردیم حتماً باید به سمت تفکیک وزارت ورزش و جوانان برویم لذا این خواسته مردم و همه جوانان این کشور است و مطالبات آن‌ها باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

اسماعیلی اظهار داشت: با تفکیک وزارت ورزش از جوانان هم اکنون هم موافق هستم لذا اگر دولت در این زمینه اقدام به ارائه لایحه به مجلس بکند حتماً این مسئله به نفع ملت و جوانان خواهد بود چرا که مطالبات از بخش معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان بسیار بالاست و می‌طلبد که یک وزارتخانه مستقل برای جوانان ایجاد شود. بیشتر بخوانید: عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس: مدیریت یارانه‌ها باید اصلاح شود

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزارت ورزش و جوانان تفکیک وزارت ورزش معاونت جوانان مبحث جوانان جوانان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی عصر دوشنبه در دیدار مدیران شهری آلاشت با بیان اینکه سوادکوه و شهر آلاشت یک ظرفیت برای استان مازندران است، افزود: صنایع مختلفی در آلاشت وجود دارد و می توان از آن برای جذب توریست و گردشگر استفاده کرد زیرا ورزش بخش مهمی است و باید در آلاشت روی آن سرمایه گذاری کرد.

رجبی از مرمت و بازسازی اماکن ورزشی شهر آلاشت گفت و ادامه داد: وظایف دولت خدمتگزاری است و ما سعی می‌کنیم هر قولی که می دهیم را عملی کنیم از این رو مرمت و بازسازی مشکلات سالن ورزشی آلاشت بزودی و ظرف مدت مشخص شده، رفع می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تاکید کرد: باید برنامه ریزی صورت دهیم تا در آینده از ظرفیت شهر آلاشت در بحث گردشگری و توریسم ورزشی به درستی بهره ببریم.

شهردار آلاشت در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در طول این مدت نگاه ویژه‌ای به شهر آلاشت داشت که از این بابت از ایشان تشکر دارم.

امین مستوفیان از موقعیت‌های عالی شهر آلاشت در بحث ورزشی سخت گفت و افزود: توجه به ورزش آلاشت می تواند در بحث گردشگری و توریسم ورزشی کمک شایانی به ورزش استان و بحث گردشگری داشته باشد.

کد خبر 6092407

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴