Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان غذا و دارو از گمرک در خصوص ورود کالاهای فاقد مجوز وزارت بهداشت شکایت کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ رئیس سازمان غذا و دارو در مکاتبه ای با حجت الاسلام و المسلمین  عرب انصاری،  معاون محترم نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد، 

بدینوسیله به استحضار می رساند بر خلاف رویه های قانونی و اداری، گمرک جمهوری اسلامی ایران بدون دریافت و اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام به صدور مجوز ورود برخی از اقلام دارویی به گمرکات نموده است که این امر منجر به انباشت دارو در گمرکات در شرایط نگهداری نامطلوب شده است و ترخیص این کالاها بدون تائید وزارت بهداشت منجر به مخاطره افتادن سلامت هم میهنان عزیز کشورمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم بدیهی بودن موضوع ممنوعیت ورود کالاهای فاقد مجوز و ثبت سفارش به گمرکات و اعلام مجدد مدیر کل محترم دارو طی نامه شماره 665/28468 مورخ 1400/05/26 (به پیوست) به معاون محترم فنی گمرک و تاکید بر لزوم اخذ تاییدیه از سازمان غذا و دارو جهت ورود دارو به گمرک، متاسفانه معاون محترم فنی گمرک چند هفته ای است به استناد کمبود دارو (که تشخیص آن خارج از صلاحیت آن گمرک محترم می باشد) اقدام به مصاحبه های مکرر در خصوص فشار به وزارت بهداشت و وارد کنندگان کالاهای غیر قانونی جهت ترخیص کالاهای غیر مجاز نموده است. به عنوان مصداق شرکت اریکه تجارت ویستا در تاریخ 1400/04/22 طی نامه شماره 631/29191 (به پیوست) درخواست واردات 50000 عدد داروی رمدسیویر از منبع Kwality pharmaceutical Ltd هند را نموده است که در متن نامه به موجود بودن کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) قبل از اخذ تاییدیه های لازم از سازمان غذا و دارو اشاره شده است.

پس از بررسی های به عمل آماده از سوی اداره بازرسی فنی دارو بر روی منبع اعلام شده، اداره مذکور طی نامه شماره 665/50045 د به تاریخ 1400/05/04 (به پیوست) گزارشی مبنی بر موارد متعدد شکایت و ریکال از داروهای مختلف تولیدی شرکت Kwality هند در سال های گذشته، من جمله داروهای سیس پلاتین ، تیوپنتال، فنی تویین | فنوباربیتال به دلایلی چون وجود رسوب، ذرات خارجی و حشره در ویال های تزریقی و تغییر رنگ و شکل دارو را به معاونت برنامه ریزی اداره کل دارو ارائه و اعلام کرد که کلیه خطوط تولید محصولات دارویی شرکت مذکور مورد تایید آن اداره نمی باشد.

با توجه به عدم تایید شرکت سازنده Kwality از سوی اداره بازرسی فنی، سیاست واردات به شرکت اریکه تجارت و پستا صادر نشد ولی شرکت مذکور ادعای ورود 400000 عدد از داروی رمدسیویر فاقد سیاست واردات و ثبت سفارش را به گمرک نمود که متاسفانه صحت این موضوع در بازدید کارشناسان این سازمان از گمرک تائید گردید.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی