Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:33:17 GMT

سخنگوی طالبان: با ترکیه و قطر گفت‌وگو می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۷۲۹۳

سخنگوی طالبان: با ترکیه و قطر گفت‌وگو می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز (سه شنبه - ۳۱ آگوست) در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره در خصوص وضعیت کنونی فرودگاه کابل گفت که نیروهای طالبان مشغول تامین امنیت این فرودگاه و راه‌اندازی آن هستند.

وی در ادامه گفت: «جنبش طالبان با قطر و ترکیه درباره راه‌اندازی فرودگاه کابل مذاکره می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجاهد تاکید کرد که شکست آمریکا در افغانستان «درس عبرت بزرگی برای سایر متجاوزان است».

سخنگوی طالبان دیروز در مصاحبه با شبکه ژاپنی «ان‌اچ‌کِی»، گفت گروه طالبان خروج کامل نیروهای خارجی از فرودگاه کابل را که بزودی اتفاق خواهد افتاد خوشبینانه می‌داند و قصد دارد کنترل کامل بر این فرودگاه ایجاد کند. 

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه عصر دیروز، به استقرار قوای این کشور در فرودگاه کابل برای تامین امنیت این مکان ابراز امیدواری کرد و گفت: «در صورت مناسب بودن شرایط و درخواست در این زمینه، ترکیه ممکن است عملیات در فرودگاه بین‌المللی کابل را در نظر بگیرد».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دو روز پیش درباره فرودگاه کابل اعلام کرد: «در خصوص فرودگاه، طالبان می‌گوید که امنیت آن را تامین می‌کنیم و مدیریت آن بر عهده شما. اما چگونه این امر را تضمین می‌کند. این کار آسانی نیست. ببینید که چگونه اخیرا ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند».

آنکارا پیش‌تر، در پی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، پیشنهاد تامین امنیت فرودگاه کابل را با چند شرط ارائه کرده بود اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: «طالبان به دنبال روابط خوب با ترکیه است اما نمی‌خواهد سربازان ترکیه را در افغانستان ببیند».

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، بامداد امروز، بعد از آنکه پنتاگون پرواز آخرین هواپیمای باری آمریکا از فرودگاه کابل را اعلام کرد در بیانیه‌ای تصریح کرد که حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است.

خروج آمریکا از افغانستان در حالی به پایان رسید که انتقادها از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از کشته شدن ۱۳ نظامی تروریست آمریکایی بر اثر انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان بالا گرفته است. این انفجار عصر پنجشنبه (۵ شهریور/۲۷ اوت) اتفاق افتاد و ده‌ها نفر در آن کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ترکیه قطر فرودگاه کابل سخنگوی طالبان فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است