Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@05:22:17 GMT

انتقاد وزیر راه از عملکرد برخی مسئولان راه‌آهن

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۷۴۱۱

انتقاد وزیر راه از عملکرد برخی مسئولان راه‌آهن

رستم قاسمی که عصر دیروز 8 شهریور 1400 بازدید سرزده‌ای از ایستگاه راه‌آهن داشت. وی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با مسافران، پای درد و دل کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نشست.

قاسمی شب گذشته درباره این بازدید در توئیتر نوشت: «در بازدیدِ سرزده‌ای که از ایستگاه راه‌آهن تهران داشتم، بیشتر از قبل به نجابت مردم عزیز ایران پی‌بردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کم‌توقعی باعث شده تا برخی مسئولان به حداقل‌های خدمت بسنده کنند.

بی‌شک اولین شرط همکاری با بنده  اعتقاد به این موضوع است که مردم ایران شایسته بهترین‌ها هستند.»

به گزارش تسنیم، عصر دیروز در غیاب مدیرعامل راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران،‌ وزیر راه در بازدید از ایستگاه راه آهن تهران شخصا در صف بلیت ایستاد و با مردم در رابطه با خدمات‌رسانی گفت‌و‌گو کرد.وی در ادامه داخل قطارهای مسافری رفت و با کارکنان راه‌آهن گفت‌وگو پرداخت و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

یکی پرسنل شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری با اشاره به مشکلاتی که این قشر دارد در حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: ما مشکل حقوق داریم، مشکل لباس داریم.حقوق کارکنان به موقع پرداخت نمی‌شود ضمن  این‌که کم است.

وی در پاسخ به پرسش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که حقوق چه میزانی است، گفت: با احتساب اضافه کاری حدود 4 میلیون و 600 هزار تومان دریافت می‌کنیم. این حقوق را هر سه ماه یکبار به صورت 2 قسط پرداخت می‌کنند. یکی دیگر از مشکلات ما این است که فیش حقوقی نداریم.

یکی دیگر از کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نیز به وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت رعد تبریز هر بلای می‌‌خواهد سر ما می‌آورد، هر چند وقت یکبار هم 20 تا 30 نفر را به صورت رندومی اخراج می‌کند و می‌گوید بروید شکایت کنید. اگر سابقه‌های بیمه را ببینید همه این مشکل را داریم.

وی بیان کرد: برای بنده با سه فرزند حقوق 5 میلیون و 100 هزار تومانی را طی یک قسط 12 هر ماه و قسط دوم را 24 هر ماه واریز می‌کند. این در حالی است که همه کارکنان شرکت سابقه بالایی دارند و مستاجر هستیم.

وی در پاسخ به وزیر درباره وضعیت سکونت نیز گفت: بنده مستاجر هستم و ماهانه 2.5 میلیون تومان اجاره می‌دهم./ تسنیم

 

منبع: فردا

کلیدواژه: رستم قاسمی مسئولان راه آهن وزیر راه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارایه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • انتقاد تند ژاوی از عملکرد شاگردانش مقابل جیرونا
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد