Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا بقایی (پدر) و نوید بقایی (پسر) که هر دو به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی فریدونکنار بستری بودند اوایل هفته جاری جان خود را از دست دادند، برخی‌ها در فضای مجازی با انتشار آخرین پست اینستاگرامی نوید بقایی اعلام کردند علت مرگ او کمبود اکسیژن در بیمارستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوید بقایی جوان ۲۶ ساله بابلسری در آخرین پست خود نوشته بود " دوستان حلالم کنید اینجا همه به خاطر کمبود اکسیژن داریم از دست میریم"

دکتر هاشمی پطرودی رییس بیمارستان امام خمینی فریدونکنار در خصوص جان باختن این پدر و پسر با بیان اینکه پدر خانواده با درگیری شدید ریه و با اکسیژن خون ۵۰ درصد به این بیمارستان مراجعه کرده بود، گفت: بلافاصله درمان این فرد آغاز شد و حتی یکی از همکاران بیمارستان که از بستگان بیمار بود نیز از من خواست که به عنوان رئیس بیمارستان این بیمار را ویزیت کنم.

او افزود: محمدرضا بقایی (پدر) در طول درمان۲۰ لیتر در دقیقه اکسیژن دریافت می‌کرد، اما متاسفانه تلاش کادر درمان برای نجات این بیمار موثر واقع نشد و او جان خود را از دست داد.

رییس بیمارستان امام خمینی فریدونکنار گفت: نوید بقایی (پسر) نیز با درصد بالای درگیری ریه به بیمارستان مراجعه کرده بود و به دلیل مراجعه دیر هنگام تلاش کادر درمان موثر واقع نشد و او نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

دکتر هاشمی پطرودی در خصوص وضعیت دستگاه‌های اکسیژن ساز و کپسول‌های اکسیژن موجود در این بیمارستان نیز گفت: تعداد کپسول‌های اکسیژن این بیماران با پیگیری مسئولان شهرستان و کمک خیران ۳ تا ۴ برابر بیشتر از شروع پیک پنجم شده است.

او با اشاره به کاهش تعداد بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان امام خمینی فریدونکنار پر هستند.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرگ و میر کرونایی شایعات کرونایی جان باختگان کرونا بیمارستان امام خمینی فریدونکنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد

کمبود نگران‌کننده انسولین بیماران دیابتی در بریتانیا را به چالش کشیده و موجب افزایش استرس و اضطراب در میان ۴۰۰ هزار مبتلا به دیابت نوع یک در این کشور شده است‌.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا در حال حاضر با کمبود داروهایی از جمله داروهای اختلال نقص‌توجه و بیش‌فعالی، صرع و انسولین مواجه است که این امر به‌ویژه موجب افزایش نگرانی میان بیماران دیابتی نوع یک و خانواده‌های آن‌ها شده است.

تأمین منظم انسولین در بدن برای زندگی ضروری است و دسترسی قابل‌اعتماد به آن بخشی حیاتی از زندگی مبتلایان به دیابت نوع یک به‌شمار می‌رود که بدن آن‌ها به دلیل یک وضعیت خود ایمنی، نمی‌توانند به‌طور طبیعی انسولین بسازد، بنابراین باید هر روز آن را تزریق و دوز انسولین خود را تنظیم کنند.

کمبود انسولین و افزایش خطر زندگی

اخبار مربوط به هر گونه کمبود این دارو موجب ایجاد اضطراب قابل‌توجهی در افراد مبتلا به دیابت نوع یک می‌شود که برای سلامتی این بیماران به‌شدت مضر است. مبتلایان به دیابت نوع یک در عرض چند روز بدون انسولین جان خود را از دست می‌دهند و استرس ناشی از کمبود آن این امر را تسریع می‌کند.

گفته می‌شود که کمبود دارو در بریتانیا یک امر عادی است که برگزیت به تشدید آن منجر می‌شود، با این حال اداره ملی سلامت بریتانیا درصدد اطمینان‌بخشی به مبتلایان به دیابت نوع یک برآمده است تا بدانند در صورت در دسترس نبودن محصولات انسولین معمولی که استفاده می‌کنند، می‌توانند از فرمول‌های جایگزین بهره ببرند. با این حال تعدادی از افراد به دلیل تزریق «دوز نامناسب» با مشکلاتی مواجه شده و به دلیل کتواسیدوز (یک عارضه جانبی بالقوه تهدید کننده زندگی دیابت نوع یک) در بیمارستان بستری شده‌اند.

بنابراین تأثیر کمبود این دارو بر بیماران و داروخانه‌های جامعه بریتانیا همچنان یک نگرانی عمیق محسوب می‌شود. این قبیل کمبودها نه‌تنها بر توزیع به موقع داروها تأثیر می‌گذارد، بلکه فشار زیادی را از نظر عملیاتی و مالی بر داروخانه‌های جامعه وارد می‌آورد. از سوی دیگر ماهیت نامطمئن عرضه دارو، شرایط تهدید کننده زندگی را برای بیماران سراسر بریتانیا برجسته کرده است و مردم خواستار ساماندهی سیستم شکننده عرضه داروهای بریتانیا توسط دولت شده‌اند.

کمبود نگران‌کننده انسولین به‌عنوان جدیدترین موردی که بریتانیا را تحت‌تأثیر قرار داده است، باعث ایجاد استرس بالایی برای ۴۰۰ هزار فرد مبتلا دیابت در این کشور شده است و گفته می‌شود این محصولات در میان کمبود تولید جهانی تا سال آینده در دسترس نخواهد بود.

کد خبر 749027

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد