Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- ریزش روز گذشته شاخص کل همچنان ادامه دارد و امروز هم فروشنده‌ها از همین ساعات ابتدایی بازار در صف‌های به‌هم‌پیوسته حاضر شدند تا سهام خود را به هر قیمتی که می‌توانند بفروشند. اتفاقی که باعث شد به راحتی هرچه تمام مرز مهم ۱.۵ میلیون واحدی از دست برود و شاخص کل تنها در ۳۰ دقیقه، ریزش ۴۵ هزار واحدی را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لحظه نگارش این متن شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۷۸ هزار واحد قرار گرفته و در چند دقیقه ۲.۹۷ درصد افت کرده است. هم‌زمان شاخص هم‌وزن کاهش ۲.۵۱ درصدی را پشت سر گذاشته و نشان می‌دهد شرایط برای هر دو گروه شرکت‌های کوچک و بزرگ سخت‌تر از روز گذشته است. نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شستا، پارسان، تاپیکو و وغدیر تا اینجای کار بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل گذاشته‌اند. روند بازار در ابتدای معاملات امروز نشان می‌دهد آنچه روز گذشته از ریزش شاخص کل دیدیم، تنها پیش‌نمایشی از بازار خونین امروز بوده است!

 

ریزش قیمت سهام در ۹۰ درصد نماد‌ها

به گزارش فرارو، در اولین ساعات معاملات امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ از بین ۳۲۴ نماد معامله شده در بازار بورس تهران، ۲۹۰ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و تنها ۳۴ نماد از ریزش بازار در امان مانده‌اند. موردی که نشان می‌دهد ریزش شاخص کل روی ۹۰ درصد نماد‌های بورسی تاثیر گذاشته است. در بازار فرابورس هم شرایط مشابهی را شاهد هستیم. ۲۲۷ نماد معامله شده در این بازار، ۱۹۲ نماد کار خود را با رنگ قرمز آغاز کرده‌اند و تنها ۳۵ نماد سبزپوش هستند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه ۹ شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار امروز حتی از روز گذشته هم قرمزتر است. دیروز می‌شد تعداد زیادی از نمادها را نام برد که روند صعودی داشتند و با رنگ سبز به تابلو معاملات آمده بودند اما امروز تعداد این نمادها خیلی کمتر شده و به چند مورد خاص مثل فرابورس از گروه نهادهای مالی، عرضه اولیه وهامون و مدیریت از گروه سرمایه‌گذاری‌ها، کدما از گروه استخراج کانه‌های فلزی، سنیر از گروه سیمان و لپارس از گروه ساخت دستگاه‌های ارتباطی محدود شده است. امروز مثل روز گذشته اغلب نمادها صف فروش دارند و به همین خاطر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی شرایط سختی را تجربه می‌کنند و بعضا بیش از پنج درصد کاهش قیمت داشته‌اند. پالایش و دارا یکم هم هر کدام هفت تا هشت درصد ارزش خود را از دست داده‌اند. در گروه فرآورده‌های نفتی دیگر خبری از بازدهی قابل توجه شبندر نیست و این نماد با نوسانات زیاد نزدیک قیمت روز گذشته معامله می‌شود. محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو، بانک، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، مواد غذایی، انبوه‌سازی، زراعت، بیمه، نیروگاه‌ها و مخابرات از گروه‌هایی هستند که سراسر با صف فروش مواجه شده‌اند.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس روز گذشته شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه متاسفانه حدود ۸۰ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. کاهش ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۳ همت و بی رمقی و کم تحرکی در تابلوی معاملات مشهود است. 

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:سهامداران بازار این بار اسیر بی تصمیمی دولت و مجلس در مورد نرخ نیما و مالیات شرکت‌های تولیدی هستند ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها ۳۰۸ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

او افزود: امروز تعداد نماد‌های مثبت ۱۶۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۵۲ نماد بوده است"فولاد" با ۱۸۷۵ واحد، "فملی" با ۶۷۷ واحد و "شپنا" با ۶۴۴ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی به ارتفاع ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار