Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندار تهران بر لزوم تفویض اختیار به استان‌ها برای نوبت دهی واکسن در سامانه نوبت دهی الکترونیک تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، آقای انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن تبریک هفته دولت گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد هشیاری، مراقبت و دقت باید مثل گذشته تداوم داشته باشد تا شاهد توقف و کاهش آمار این بیماری باشیم، با توجه به تجربه کشور هندوستان در شیوع دلتا، استان‌هایی که بیش از سه ماه درگیر این ویروس بوده اند اکنون روند کاهشی را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متأسفانه روز دوشنبه، 669 نفر از هموطنانمان در پی ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند که همچنان عدد و رقم بالاست و حدود 10 روز زمان می‌برد تا شاهد کاهش آمار فوتی و بستری‌ها باشیم.
استاندار تهران با اشاره به لزوم تفویض اختیارات استانی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در استان‌ها وجود دارد، ساماندهی نوبت دهی الکترونیک واکسن در کلانشهری همچون تهران باید با در نظر گرفتن موارد مختلفی باشد، چراکه هر تجمعی ممکن است بی نظمی و مشکلاتی را به همراه داشته باشد.
آقای محسنی بندپی سپس گفت: پیشنهاد شد که رده بندی فعلی و فاصله این رده بندی‌ها در اختیار خود استان‌ها قرار بگیرد، همچنین شیوه نامه نویسی باید در معاونت بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران انجام شود، بی تردید مترویی که حدود یک میلیون مسافر در روز دارد باید شیوه نامه بهداشتی و تدوین شیوه نامه‌های متفاوتی را داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی که در مورد ویروس لامبدا داریم و سرایت پذیری بالای آن تیم پزشکی تشکیل شود تا با توجه به احتمال ورود این سوش جدید در آینده و همزمانی با پایداری هوا که بر روی آن تأثیرگذار است نقشه راه دقیقی داشته باشیم.
استاندار تهران در مورد تمدید زمان بازنشستگی نیرو‌های کادر درمان خاطرنشان کرد: مصوبه تمدید زمان بازنشستگی در شهریور به اتمام می‌رسد و ما همچنان با کمبود و خستگی نیروی انسانی مواجه هستیم، از این رو باید تدبیر لازم برای این چند مدل نیروی انسانی در نظر گرفته شود.
آقای محسنی بندپی تأکید کرد: به طور قطع باید برای افرادی که زمان تزریق دُز دوم آن‌ها فرا می‌رسد تمهیدات لازم را در نظر بگیریم، نباید فاصله دز اول و دوم زیاد شود چرا که ایمنی پایین می‌آید و مصونیت در مورد سوش‌های جدید که خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند کاهش پیدا می‌کند. باید تمهیدات لازم را برای سوش‌های احتمالی بعدی از طریق اقدامات علمی و تخصصی در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: در مورد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با دستگاه‌هایی که همکاری لازم را ندارند ابتدا از طریق تذکر و اخطار و در نهایت از طریق اقدام حقوقی آن‌ها را مجاب به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهیم کرد؛ همچنین در راستای اجرای مسؤولیت اجتماعی باید خودروسازان همکاری لازم در جهت تجهیز مراکز واکسیناسیون داشته باشند.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: الکترونیکی واکسن شیوه نامه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم

ویدئو زن فلسطینی که اخیرا به خانه ویران شده‌اش بازگشته و علی رغم ویرانی، آن را تمیز و جارو می‌کند، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده است. کاربری در این باره نوشت : «زنان غزه, قویترین [زنان] روی زمین هستند.»

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • تمهیدات لازم برای کنکور ۱۴۰۳ اندیشیده شد
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران