Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد طالبان مدعی شد که همه نیرو‌های اشغالگر خارجی از افغانستان خارج شدند.  

 رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند آخرین گروه از نیروهاى نظامى آمریکا فرودگاه کابل را بوسیله هواپیمای C۱۷ گلوب مستر ترک کردند.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها ۳ هواپیمای ترابری نظامی آمریکایی C۱۷ فرودگاه کابل را قبل از نیمه شب به وقت محلی ترک کرده و کنترل کل فرودگاه کابل به طالبان واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار افراد خارج شده از افغانستان ۱۱۴ هزار نفر بوده است که ۶ هزار نفر آنان شهروندان آمریکایی بوده اند.

پیشتر اعلام شده بود ۳۰۰ هزار نفر همکاران آمریکا و خانواده هایشان در افغانستان هستند که نشان می‌دهد بیش از نیمی از این افراد از خروج جا مانده‌اند.

 ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان خروج آخرین سرباز اشغالگر آمریکایی را تایید کرد.

وزارت دفاع آمریکا پایان حضور ۲۰ ساله خود در خاک افغانستان را تأیید کرد.

ژنرال کنت مک کنزی، سخنگوی پنتاگون گفت که نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج شده و ماموریت در این کشور اکنون به پایان رسیده است.

وی در جریان یک جلسه توجیهی گفت: با خروج نیرو‌ها ماموریت بیست ساله به پایان رسید.

پیش از این جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: عملیات در افغانستان به زودی تمام می‌شود اما تلاش‌های ما برای حمایت از امدادرسانی ادامه می‌یابد و به رغم اینکه ماموریت خطرناکی است اما ما قدرت ادامه عملیات با ادامه خروج نیروهایمان را داریم.

از سوی دیگر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که سفیر آمریکا با آخرین پرواز افغانستان را ترک کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا تحولات افغانستان طالبان فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل