Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:مراسم کلنگ زنی شبستان جدید بنای تاریخی امامزاده بابا احمد (ع) طی مراسمی با حضور علما و مسئولان استان برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید صفایی در این آیین، اظهار کرد:امام‌زاده بابا احمد یکی از بناهای تاریخی استان مربوط به دوره سلجوقیان که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تا قبل بیماری کرونا میزبان گردشگران زیادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شبستان به کمک خیر هم استانی برای رفاه حال مردم و گردشگران ایجاد می‌شود، گفت:ایجاد این شبستان نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی شهرستان بهمئی دارد.

صفایی با بیان اینکه عملیات ساماندهی بنای تاریخی امام زادگان در استان شروع‌ شده است، بیان کرد:طرح ساماندهی امام‌زاده علی (ع) با اعتبار ۳ میلیارد ریال آغاز شده و خوشبختانه روند اجرایی عملیات به‌خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد:گردشگری مذهبی یکی از شاخه‌های اصلی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد بوده که با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توان در جذب گردشگر گام‌های بزرگی برداشت.

امامزاده بابا احمد در روستایی به همین نام در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است و از زیبایی‌های درخور توجه این بنا می‌شود به معماری گنبد آن‌که به‌صورت پلکانی طراحی‌شده اشاره کرد.

امامزاده بابا احمد در تاریخ دوم آبان ماه ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۵۸۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران شناخته‌شده و به ثبت رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است