Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین گزینه تصدی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه اولویت اصلی من عمرانی نیست باید پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم، گفت: ۳۰۰ عنوان برنامه با اولویت فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته‌شده است و در تمام پروژه‌های فرهنگی مشارکت می‌کنم چراکه مردم نیاز دارند در کنارشان باشیم.

سید مهدی کاظمی که هم‌اکنون سرپرست شهرداری قزوین است به عنوان هفتمین گزینه بومی تصدی شهرداری قزوین در سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و تصریح کرد: در دوران سرپرستی‌ام تمام پروژه‌های شهری آغاز به کار کرده‌اند و در حال حاضر پروژه ساکنی نداریم، تأکید ما بر پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر است و با شعار مدیریت ارزش‌آفرین تلاش می‌کنم که قزوین شهری تمدن ساز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مدیریت شهری کلیدواژه‌هایی مانند هویت ایرانی، تقویت ارزش‌های فرهنگی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، احیای بافت تاریخی، نوسازی بافت فرسوده همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و من نیز برنامه‌های شهری را بر این اساس تدوین کرده‌ام، برای برنامه‌ریزی زمان سه ماهه سرپرستی را در نظر نگرفتم و تلاش کردم برنامه‌ای بلند مدت که منجر به پیشرفت شهر شود تدوین کنم و معتقد هستم که سرپرستی شهرداری تافته جدا بافته نیست بلکه فرایندی در ادامه مدیریت قبلی و دوران گذر پیوسته با مدیریت بعدی است.

سرپرست شهرداری قزوین اظهار کرد: در مدیریت شهری به دنبال شهری خودساز هستم که منابع خود را تأمین کند و بر جامعه‌پذیر بودن و مشارکت مردم در حفظ شهر تأکید دارم، قزوین شهری بافرهنگ مترقی و هویت ایرانی و اسلامی است که باید تاب‌آوری آن را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ارزش‌آفرین شهری، ایجاد شهر مولد، تغییر از مدیریت انفعالی بحران به مدیریت تاب‌آوری بیشتر، رویکرد مدیریت شفاف و شیشه‌ای، ایجاد مسئولیت اجتماعی، افزایش روابط بین‌المللی، نیازسنجی‌های ناحیه‌ای، توجه خاص به جنبه‌های تاریخی شهر، انتقال از شهرنشینی به شهرگرایی، ارتقای اقتصاد شهری، ارتقای جایگاه‌های فرهنگسراها و کارآفرینی، تهیه سند جامع آموزش شهروندی، تدوین طرح جامع گردشگری و نگاه ویژه به آن، ایجاد تالار گفتگو، مسجد محوری به‌عنوان مرکز دایره تمامی اقدامات شهرداری ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای شهر قزوین است.

کاظمی بیان کرد: تهیه برنامه عملیاتی مدیریت جامع پسماند شهر، اجرای فضای سبز خطی در مناطق سه‌گانه شهری، مکانیزه کردن اجراییات شهرداری، انتقال میدان مرکزی میوه و تره‌بار، پایش مستمر آلاینده‌های محیط زیستی، اجرای سالن مرکزی شهر، تکمیل شبکه‌های معابر، تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام، تکمیل رینگ‌های کمربندی سلسله مراتبی، آرام‌سازی ترافیک در محدوده مرکزی و تاریخی شهر، توسعه پارکینگ و پارک‌سوار در سطح شهر نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار کرد: ۲۵ سال در شهرداری فعالیت کردم و همواره افق و چشم‌اندازم بلندمدت بوده است، تعیین تکلیف طرح شهید انصاری شرقی، ساماندهی بافت پیرامون امام‌زاده حسین (ع) با مداخله حداقلی در طرح تفصیلی، ساماندهی مبادی ورودی شهری، توجه به ضوابط ایمنی و بحران در ساخت و سازه، طراحی مرکز نوین شهر قزوین و تهیه سند جامع زیباسازی نیز در دستور کار قرار دارد.

مشکل مهم شهر قزوین چیست؟

این گزینه تصدی شهرداری قزوین یادآور شد: مشکل عمده شهر قزوین این است که حاکمیت شهرداری با مردم آشنا نیست و با مردم فاصله دارد از طرفی روابط عاطفی شهرداری با کارکنانش رو به حاشیه رفته است، باید این روابط را ترمیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر تحقق ۲۰۰ میلیارد تومانی در دوران سرپرستی را مشخص کرده بود که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان را محقق کردم که از این میان ۴۲ میلیارد تومان نقدینگی بوده و ۶ میلیارد تومان مربوط به بادامستان است که قول دریافت آن را گرفته‌ایم، تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم نیز باعث شد که میزان کمتری تحقق پیدا کند اما ۴۲ میلیارد به‌صورت کامل ایجادشده است.

سرپرست شهرداری قزوین بیان کرد: در این مدت تلاش کردم با مدیران استان، نمایندگان استان در مجلس و سپاه تعاملات برقرار کنم تا ادبیات مشترکی ایجاد کنیم ارتباطی که پیش‌ازاین بسیار ضعیف شده بود، برخی از سازمان‌های شهرداری سه ماه پولی دریافت نکردند و ۱۳۰ میلیارد معوقات مهم شهرداری در حوزه بیمه و بیمه تکمیلی است که باید موردتوجه قرار بگیرد که نیاز به زمان دارد ما باید با همه حوزه‌های مذهبی‌ها و سیاسیون تعامل داشته باشیم و نباید ارتباطات خود را قطع کنیم.

وی تصریح کرد: پل امام رضا (ع) پروژه پرهزینه‌ای است که می‌توانستیم هزینه آن را به‌صورت اجتماعی و عمرانی مناطق منفصل شهری قرار دهیم، در این مدت نیز در شهرک بهار و ناصرآباد تغییراتی صورت گرفت؛ اولویت اصلی من عمرانی نیست باید پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم.

کاظمی تأکید کرد: برای برنامه‌های در نظر گرفته‌ام به برنامه‌های شهرداری، برنامه جامع و برنامه‌های شهرداری تهران رجوع کردم چراکه مشورت لازمه کار است و حتماً مشورت می‌کنم، ۳۰۰ عنوان برنامه با اولویت فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته‌شده است و در تمام پروژه‌های فرهنگی مشارکت می‌کنم مردم نیاز دارند که در کنارشان باشیم.

وی یادآور شد: سخت‌ترین کار ارتباط و انسجام است نه مسائل اقتصادی؛ انسجام‌ها در شهرداری شکسته شده است و باید آن را ترمیم کنیم، رفتارسازمانی و فرهنگ‌سازی را باید جدی بگیریم، مشکل ما گسست اجتماعی است و تلاش می‌کنم که تعاملات را افزایش دهم و از ظرفیت مجمع نمایندگان استفاده کنم.

سرپرست شهرداری قزوین اظهار کرد: اگرچه تحصیلات حوزه عمران ندارم اما معمار زاده هستم و کاملاً با این مسئله آشنایی دارم، در هر حوزه‌ای مانند زنان که اطلاعات کافی ندارم از مشاوران متخصص بهره می‌گیرم و تلاش می‌کنم تمام پروژه‌ها را اجرایی کنم، در حال حاضر پروژه‌های کلان جان شهرداری را گرفته و جایگزین پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی شده است معتقد هستم که بر اساس نیاز مردم باید پروژه‌ها تدوین شود و پروژه با هزینه‌های گزاف و غیرواقعی باید حذف شود و تاکنون نیز تعدادی از آن‌ها را حذف کردم.

وی خاطرنشان کرد: باغستان چند مشکل دارد که مشکل اصلی آن مدیریت است، در مدت سرپرستی در باغستان جلسه گذاشتم و مشکلات را احصا کردم، اگر باغستان را از دست دهیم یعنی شهر را از دست داده‌ایم، باید افرادی از جنس باغستان را به کار بگیریم تا باغستان احیا شود در حال حاضر می‌توانیم ۵۰ هکتار از باغستان را احیا کنیم.

به گزارش ایسنا، کاظمی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی، دکترای حرفه‌ای کسب‌وکار DBA و دارای سوابقی ازجمله مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، معاونت خدمات شهری و ریاست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قزوین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قزوين استانی اجتماعی شهرداري شهرداری قزوین شورای شهر قزوین سرپرست شهرداری قزوین نظر گرفته شده تمام پروژه ها شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بارانی بیرانوند امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت مهم حوزه فرهنگی در مدیریت شهری، اظهار داشت: با راهبرد اصلی شهر «فرهنگ مبنا» به حوزه مدیریت شهری، خرم‌آباد ورود پیدا کرده‌ایم و معتقد بودیم که شهرها در مقایسه با مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها، در طراز و حوزه فرهنگی ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به گستره حوزه فعالیت شهرداری‌ها، عنوان کرد: دراین‌بین به حوزه عمرانی و اجتماعی هم علاوه بر حوزه فرهنگی باید توجه شود، هرم بلوغ در مدیریت شهری به این است که در حوزه خدمات شهری، تنظیف، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی… اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

متعالی‌ترین فعالیت مدیریت شهری، حوزه فرهنگ است

شهردار خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه متعالی‌ترین فعالیت و اقدام شهرداری‌ها، حوزه فرهنگ است، افزود: شهرهای بزرگ دنیا را با اقدامات فرهنگی می‌شناسیم، شهرهای پیشتاز در دنیا به رویدادهای فرهنگی شناخته می‌شوند، شهرهایی که در بین ۱۰ شهر برتر دنیا قرار دارند، هر ساله میزبان بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی هستند.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه در این راستا شهرداری‌ها باید رسالت و نقش آموزشی، فرهنگی و… را برای تقویت غرور شهروندان در دستور کار داشته باشند، گفت: شهرداری خرم‌آباد مرکز استان محسوب می‌شود و حتماً از بازی‌گردان‌های حوزه اصلی فرهنگ در منطقه و کشور باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهر خرم‌آباد در حوزه تاریخی، فرهنگی و طبیعی، بیان داشت: این ظرفیت‌ها شرایطی را ایجاب می‌کند که سکوت فرهنگی ما اصلاً جایز نباشد، شهر خرم‌آباد، مهد تاریخ، تمدن، زیست بشر بوده و در حوزه طبیعت هم دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

شهردار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه هر گونه کوتاهی در حوزه فرهنگی، قصوری نابخشودنی است، در این راستا ما با شعار «شهر فرهنگ مبنا» و «شهر رویدادمحور» وارد عرصه مدیریت شهری خرم‌آباد شده‌ایم، گفت: شرکای فرهنگی ما در مدیریت شهر و استان مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث‌فرهنگی، استانداری و شورای شهر در این راستا همکاری خوبی برای تعریف و اجرای رویدادهای فرهنگی با شهرداری دارند.

«دره خرم‌آباد» و «فلک‌الافلاک» نامزد ثبت جهانی در یونسکو

بارانی بیرانوند با بیان اینکه به مردم قول دادیم که در راستای ارتقای نام خرم‌آباد و همچنین شهرت ملی و جهانی شهر خرم‌آباد اقداماتی را انجام دهیم، گفت: در بحث ایجاد دلبستگی و وابستگی برای توسعه شهر خرم‌آباد در بین شهروندان نیازمند غرور و تعصب شهروندی و همچنین ارتقای اعتماد عمومی هستیم.

وی با بیان اینکه امسال دره خرم‌آباد و قلعه «فلک‌الافلاک» به‌عنوان نماینده ایران در یونسکو برای ثبت جهانی نامزد شده است، گفت: در این راستا همه ارکان مدیریت شهری باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا این رویداد مهم عملیاتی شود.

شهردار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه این امر نیازمند پیوست‌های فرهنگی است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا دره خرم‌آباد و قلعه «فلک‌الافلاک» ثبت جهانی شود.

نورپردازی برج آزادی تهران در «روز خرم‌آباد»

بارانی بیرانوند در ادامه سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری یک خرداد به‌عنوان «روز لرستان»، تصریح کرد: از طرف دیگر ۲۰ اردیبهشت هم به‌عنوان «روز خرم‌آباد» نام‌گذاری شده، در این راستا از ۲۰ اردیبهشت تا یک خرداد، یک سری رویدادهای فرهنگی را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به رویداد نورپردازی سه‌ساعته برج آزادی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، اجتماعی و معنوی لرستان و به‌ویژه شهر خرم‌آباد به‌عنوان یکی از این رویدادها، عنوان کرد: در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه این امر انجام خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد، بیان داشت: این رویداد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ بامداد اجرا خواهد شد.

«روز خرم‌آباد» در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»

بارانی بیرانوند در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، مراسم اصلی «روز خرم‌آباد» را در محوطه قلعه تاریخی «فلک الا افلاک» را با حضور عموم مردم برگزار خواهیم کرد، گفت: در این مراسم از چهره‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و… خرم‌آباد تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های شاد و مفرح در این روز برای شهروندان، گفت: همچنین در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه، رویدادی با مضمون طنز با عنوان «سی قافیه» برگزار خواهیم کرد.

شهردار خرم‌آباد همچنین با اشاره به رویداد حضور ارکستر سمفونی تهران در قلعه «فلک الا افلاک» برای اجرای سمفونی «فلک الا افلاک»، گفت: این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

بارانی بیرانوند همچنین بیان داشت: در تاریخ ۱۸، ۱۹ و ۲۰ خردادماه رالی خانوادگی از بام تهران تا بام لرستان را برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6098785

دیگر خبرها

  • تسویه ۲۰ همتی با بانک‌ها از طریق واریز و برداشت/ کارنامه موفق مدیریت شهری در اداره پایتخت
  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • ماجرای چرایی ساخت مسجد در پارک‌های بزرگ شهر
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت