Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اپیدمیولوژیست گفت: اگر به اندازه کافی واکسیناسیون انجام نشود این امر که پیک ششم با همین واریانت دلتا یا با واریانت جدیدی مانند لامبدا رخ دهد دور از انتظار نیست.

دکتر مسعود یونسیان با اشاره به اینکه فعلا نمی‌توان پیش‌بینی درستی از شرایط کرونا در ایران داشت، گفت: اگرچه اکثر استان‌ها در حال تجربه روند کاهشی هستند اما هنوز زمان لازم است تا ببینیم اتفاقاتی که در تعطیلات ۶ روزه، تجمعات ماه محرم، مسافرت‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. افتاد چه تاثیری بر روند بستری و ابتلا گذاشته است؛ بنابراین فعلا نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت. متاسفانه در برخی استان‌هایی که طی ۲ هفته اخیر روند بستری جدیدشان نزولی شده بود، شواهدی از افزایش مراجعات سرپایی به علت کووید۱۹ مشاهده شده و امیدوارم که این روند گذرا بوده و شاهد اوج گیری مجدد بیماری در این استان‌ها نباشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تغییر تعداد مرگ و میر کرونا نسبت به بستری‌ها با تاخیر همراه است انتظار دارم تعداد مرگ و میر در روزهای آتی کاهش یابد زیرا تعداد بستری‌ها در روزهای اخیر بویژه ۱۰ روز گذشته در اکثر استان‌ها کمتر شده است و بر این اساس مرگ و میر کلی کشور به شکل موقت کاهش می‌یابد. هرچند، اگر افزایش مراجعات سرپایی که در ابتدا به آن اشاره کردم ادامه داشته باشد، طی هفته‌های آتی، بستری در بیمارستان و تعداد مرگ روزانه نیز ممکن است مجددا اوج بگیرد.

این اپیدمیولوژیست درباره قله پیک پنجم کرونا، اظهار کرد: هنوز قضاوت در مورد این موضوع زود است. درحال پایین آمدن از قله هستیم اما همانگونه که پیش‌تر گفتم، ممکن است مجددا با یک سیر افزایشی روبرو شویم. از طرفی همه استان‌ها شرایط یکسانی ندارند، در استان‌های نوار شمالی (اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان) و جنوبی (بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان) و نیز استان‌های تهران، قم، البرز، سمنان و یزد به نظر می‌رسد به قله رسیده باشیم اما درمورد استان‌های غربی، شمال غربی و برخی استان‌های پراکنده در مرکز کشور هنوز به قله پیک پنجم نرسیدیم.

او تاکید کرد: در مجموع اگر بخواهیم روند کشوری را تحلیل کنیم می‌توانیم بگوییم به قله پیک رسیده‌ایم ولی فعلا نمی‌توان درمورد اینکه قله را رد کردیم یا روند به شکل افقی طی خواهد شد، یا حتی مجددا صعودی خواهد شد صحبت کرد و باید تا آخر یکی دو هفته صبر کنیم تا بتوانیم قضاوت کنیم.

وی درباره خطر ورود جهش لامبدا به کشور، تاکید کرد: در این مورد داده خاصی نداریم و نمی‌دانیم چند مورد توالی‌یابی ژنتیکی از ویروس در کل کشور انجام می‌شود، نتیجه آن‌ها چیست و صرفاً باید حدس و گمان زد. دوستانی که توالی‌یابی انجام می‌دهند باید نتایج را در اختیار کارشناسان قرار دهند تا بتوان نظر داد ولی متاسفانه ما هیچ داده‌ای در این زمینه دریافت نمی‌کنیم. باید اطلاعات شفاف در اختیار متخصصین قرار گیرد تا بتوانند اظهارنظر کنند. اطلاعات را یک عده در دست دارند و از عده‌ی دیگری خواسته می‌شود پیش‌بینی انجام دهند.

وی درباره احتمال بروز پیک ششم کرونا، اظهار کرد: اگر به اندازه کافی واکسیناسیون انجام نشود این امر که پیک ششم با همین واریانت دلتا یا با واریانت جدیدی مانند لامبدا رخ دهد دور از انتظار نیست. تنها کار مهم در این میان انجام سریع و گسترده واکسیناسیون است. فواصل بین دو پیک کرونا عدد مشخصی ندارد زیرا وابسته به شرایط و متغیرهای متعدد است.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان ها پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • کافی است انسان باشد!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رجبی: تراکتور می‌خواهد امتیاز بگیرد ولی استقلال «تیم تر» است/نظارت نباشد باشگاه به قهقرا می‌رود
  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم