Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حدود ۴۰۰ نفر از کارکنان قراردادی اداره ورزش و جوانان سطح شهرستان‌های استان تهران، پس از سال‌ها خدمت به عنوان نیروی غیررسمی، هر چند وقت یک بار با تعویق حقوق و حق بیمه مواجه می‌شوند.

یکی از کارکنان اداره ورزش وجوانان استان تهران در همین رابطه به خبرنگار فارس گفت: «کارکنان غیررسمی با قراردادی از جانب هیأت‌های ورزشی به اداره‌های سطح استان مامور شدند، در حالی که طبق قانون از سال ۱۳۸۹ مطابق نامه ذیل به کارگیری نیروهای غیردولتی در ادارات دولتی ممنوع است و تخصیص بودجه برای حقوق این پرسنل صورت نمی‌گیرد در نظر گرفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


طبق گفته این کارمند؛ حقوق این کارکنان به ناچار از اجاره اماکن ورزشی تامین می‌شود. در حالی که طبق آیین نامه وزارت ورزش و جوانان که در تصویر پایین موجود است، اجاره اماکن ورزشی باید صرفا برای تامین و تقویت زیرساخت این مجموعه‌ها و نه برای پرداخت حقوق و حق بیمه درنظر گرفته شود.

موارد مذکور موجب شده است کارکنان با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه تبدیل عضویت نشوند و ردیف بودجه برای حقوق نداشته باشند، همچنین به خاطر ایام کرونا که اکثر اماکن ورزشی تعطیل هستند و مبلغی برای اجاره پرداخت نمی‌کنند، پرداخت حقوق این نیروهای قراردادی ۵ یا ۶ ماه به تعویق افتاده است.

 قبل از کرونا تمام پرداختی‌ها به موقع و کامل بود

نصرالله پریچهره مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران، اظهار کرد: کارکنان باسابقه ادارات سطح استان تهران که به طور قراردادی فعالیت می‌کنند باید در طی سال‌های اخیر شناسه رسمی کارمندی دریافت می‌کردند که به دلایلی برقرار نشد، اما در تلاش هستیم حقوق و حق بیمه را تمام و کمال پرداخت کنیم.

وی با اشاره به قراردادهای کاری که اخیرا به‌روزر شده‌اند، افزود: حقوق و بیمه کارکنان قراردادی از محل اجاره اماکن ورزشی تامین می‌شود و تا قبل از کرونا تمام پرداختی‌ها به موقع و کامل بود، اما در ایام کرونا به دلیل تعطیلی مراکز ورزشی و کاهش دریافتی از مستاجران در پرداخت حقوق با مشکل مواجه شدیم.

در ایام کرونا به دلیل تعطیلی مراکز ورزشی و کاهش دریافتی از مستاجران در پرداخت حقوق با مشکل مواجه شدیم

 

سالانه ۳ میلیارد تومان کسری بودجه داریم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه حقوق ثابت و بیمه حق کارمندان با سابقه است، ادامه داد: نیروهای شرکتی و رسمی که کارمزد معین در وزارتخانه دارند نگران حقوق و مزایا نیستند اما تلاش کردیم از طریق تبدیل عضویت ایثارگران، نیروهای شرکتی را طبق آیین نامه رسمی کنیم.

پریچهره با اشاره به کسری بودجه در این اداره خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، بیست و هفت میلیارد تومان تخصیص بودجه داشتیم که در سال ۹۹ به ده و نیم میلیارد تومان کاهش یافت در حالی که سالانه ۱۳.۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم، یعنی حدود ۳ میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم که همچنان برقرار است.

سال اخیر سه میلیارد کسری بودجه برای پرداخت حقوق داشتیم

 

 

باشگاه‌های متخلف جریمه و پلمب می‌شوند

وی با اشاره به تخفیف‌های اجاره اماکن ورزشی بیان کرد: مستاجرهای اماکن ورزشی که در ایام کرونا متضرر شدند، طبق بخشنامه وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار گرفتند، تا جایی که در تعطیلی‌های اوج کرونا شامل تخفیف‌های ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی شدند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران با تاکید بر نظارت‌های دقیق از اماکن ورزشی تصریح کرد: اگر مجموعه‌ای تخلف کند و در محدودیت های کرونایی فعالیت کند، در کارگروه ۷ نفره‌ای که در اداره ورزش و جوانان تهران شکل گرفته است براساس فیش آب، برق و گاز باز یا بسته بودن آن‌ها صحت‌سنجی می‌شود، که اگر تخلف احراز شود جریمه و در صورت تکرار پلمب می‌شود.

لزوم حمایت وزارت ورزش و استانداری

پریچهره در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا گفت: شیوع ویروس کووید ۱۹ مشکلات زیادی را برای مشاغل مختلف ایجاد کرده است، که تنها با حمایت مسؤولان بالادستی و تخصیص بودجه و یا ایجاد شرایطی برای اشتغال بهتر حل می‌شود، بنابراین از معاونت توسعه وزارت ورزش و جوانان و استانداری تهران می‌خواهیم که از ما حمایت کنند.

با توجه به بلاتکلیفی پرسنل قراردادی ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان تهران و کمبود بودجه در اداره کل به علت کرونا، باید شاهد تغییرات بنیادی در نظام حقوق و مزایای کارکنان قراردادی استان تهران باشیم. اگر قرار است نیروهای غیردولتی قراردادی در ادارات تهران همچنان مشغول باشند باید شناسه و حقوق رسمی دریافت کنند و از جانب وزارتخانه مورد حمایت مستقیم قرار گیرند.

این گزارش در پی درخواست مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان (حقوق معوقه کارمندان قراردادی ورزش و جوانان استان تهران پرداخت شود)، تهیه شده است که این مخاطبان خواستار پیگیری این موضوع از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران شده‌ بودند. 

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: اداره ورزش وجوانان استان تهران سامانه فارس من ورزش و جوانان استان تهران اداره ورزش و جوانان اجاره اماکن ورزشی میلیارد تومان وزارت ورزش پرداخت حقوق ایام کرونا کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال

محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در گفت و گوی تلفنی با برنامه تهران ۲۰ در خصوص تغییر نام باشگاه استقلال گفت: این مواردی است که باید رسماً به ما اعلام شود تا ما آن را بررسی کنیم. نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند و سپس همه به این مسئله بپردازند. چنین چیزی نیست.

او ادامه داد: تاکنون از طرف صاحبان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، یعنی کنسرسیوم‌های صنایع پتروشیمی و بانک‌ها، چیزی (در خصوص تغییر نام باشگاه‌ها) به صورت رسمی به وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده است. این شرکت‌ها مختار هستند که هیئت مدیره خود را انتخاب کرده و آنها نیز مدیر عامل را تعیین کنند و در این میان هیچ دخالتی از سوی وزارت ورزش صورت نخواهد گرفت چرا که این وزارتخانه دیگر تیمداری نمی‌کند.

 امروز عبدالعلی علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفته بود:  بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار