Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینا، مدیرکل مدیریت بحران گیلان عنوان کرد: توانستیم یک راه باز کنیم و ماشین های اطفا را به منطقه ببریم و عملیات اطفا تا خاموشی کامل ادامه دارد.

امیر مرادی از آغاز حریق در تالاب انزلی از عصر دیروز خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه این آتش سوزی در نقاطی از تالاب رخ داده که نیزار بوده و امکان تردد ماشین های آتش نشانی برای اطفای حریق وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای شهریور تاکنون درگیر حریق در نقطه نقطه از نیزارهای تالاب انزلی هستیم، افزود: افراد سودجو با هدف تغییرکاربری این اراضی اقدام به راه اندازی حریق عمدی می کنند و متاسفانه امکان شناسایی این افراد وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، منطقه درگیر حریق را چراغ پشتان انزلی عنوان کرد و گفت: این منطقه جزو نواحی ساحلی بوده و به تالاب متصل می شود، اما نیزاری هست و اکنون حیوانات زیادی در معرض خطر قرار دارند.

مرادی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ آتش نشان از شهرستان های همجوار بندرانزلی برای مهار آتش حضور داشته اند، گفت: متاسفانه شاهد آتش سوزی ۱۰ هکتاری در این منطقه هستیم و با توجه به شرایط منطقه، امکان افزایش وسعت تا ۵۰ هکتار وجود دارد.

وی از اعزام یک فروند بالگرد هلال احمر برای امداد هوایی اطفای حریق با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد و بیان کرد: این بالگرد از ساعت ۱۸:۲۰ دوشنبه (دیروز) اقدام به مهار آتش سوزی کرد، اما با تاریک شدن هوا امکان پرواز بالگرد وجود نداشت. به همین دلیل آتش نشانان شلنگ های آب را به یکدیگر متصل کردند تا بتوانیم آتش را مهار کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان عنوان کرد: متاسفانه امکان دسترسی به منطقه مورد نظر وجود نداشت و ماشین های آتش نشانی متوقف شده بودند، اما توانستیم یک راه باز کنیم و ماشین های اطفا را به منطقه ببریم و در حال حاضر ۵ درصد حریق باقی مانده و ۹۵ درصد را مهار کره ایم.

وی با اشاره به خسارت جبران ناپذیر محیط زیست در پی این آتش سوزی، یادآور شد: متاسفانه زندگی پرندگان و جانوران منطقه به خاطر سودجویی و طمع و بی رحمی عده ای در حال از بین رفتن است.

گفتنی است، این دومین بار در ماه جاری است که نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی طعمه حریق شد. سوم شهریور نیز بیش از ۷ هکتار از نیزارهای تالاب انزلی در محدوده روستای شانگ‌های پرده در آتش سوخت.

کد خبر 623768 برچسب‌ها تالاب حوادث - آتش سوزی حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تالاب حوادث آتش سوزی حوادث ایران تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد