Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تبریک ریاست جمهوری حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: سازمان ملل متحد و اینجانب شخصاً علاقمند به کار با دولت جدید تحت رهبری شما به سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام آنتونیو گوترش به رئیس جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

عالیجناب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

اینجانب مایل هستم تصدی شما بر سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک بگویم.

ریاست جمهوری شما مصادف با دورانی خطیر برای کشور شما، منطقه و جهان بوده، همان‌گونه که ما با چالش‌های رایج بسیاری از جمله همه‌گیری کووید ۱۹، تغییرات آب و هوایی و همچنین منازعات طولانی و ویرانگر از جمله در خاورمیانه مواجه هستیم.

منابع چشمگیر انسانی و طبیعی ایران سرمایه‌ای برای بهبود رفاه شهروندان، همچنین سایر مردم جهان هستند. سازمان ملل متحد و اینجانب شخصاً علاقمند به کار با دولت جدید تحت رهبری شما به سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم.

اینجانب برای تداوم پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های مندرج در منشور ملل متحد بر روی «همکاری» شما حساب باز می‌کنم.

عالیجناب، لطفاً بهترین آرزوها و احترامات فائقه اینجانب را بپذیرید.

با گرم‌ترین درودها

آنتونیو گوترش

کد خبر 5293531 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتونیو گوترش خاورمیانه جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سازمان ملل متحد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه ایران وزارت دفاع حسین امیر عبداللهیان عراق افغانستان وزارت امور خارجه هیئت دولت سوریه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران ریاست جمهوری سازمان ملل ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو‌ پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد. 

 امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه ای و بین المللی تبیین خواهد کرد. وی همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می نماید.

دیگر خبرها

  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است