Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین روز از مسابقات پارالمپیک 2020 با درخشش کاروان ایران در دوومیدانی همراه بود و کاروان ایران در این روز موفق به کسب مدال در این رشته مدال‌آور و پرافتخار شد.

در این رشته علیرضا مختاری، نماینده پرتاب وزنه ایران با هشت حریف از کشورهای دیگر رقابت کرد و با پرتاب ۸ متر و ۴۸ سانتیمتر صاحب مدال نقره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماده الوین آستانوف از آذربایجان با پرتاب ۸ متر و ۷۷ سانتیمتر قهرمان شد و رکورد پارالمپیک را ۵ سانتیمتر ارتقا داد.

علیرضا مختاری درخصوص این مسابقات به خبرنگار «ایران» گفت: «سطح مسابقات بسیار بالا بود به این دلیل که همه تلاش‌شان این بود که در جایگاه اول حضور پیدا کنند و این موضوع حتی کسب مدال را هم برای من و سایر رقبا سخت کرده بود. در این دوره علاوه بر حریفان دیگر یک حریف تازه وارد از آذربایجان داشتم و شناخت خوبی برای رقابت با او نداشتم و این موضوع باعث شد تا مدال طلا را از دست بدهم. واقعیت این بود که حریف آذری فیزیک بدنی‌اش بالاتر از من بود.»

او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «حریف آذربایجانی پیش از این در کلاس F54 مسابقه می‌داد و در این کلاس نفر آخر بود. در این کلاس ورزشکاران وزنه‌های 4 کیلوگرم را پرتاب می‌کنند اما پیش از حضور در پارالمپیک کلاس خود را با کلک و حقه تغییر داد و به کلاس F53 آمد و در پارالمپیک حضور یافت. او در این کلاس وزنه 3 کیلوگرم را پرتاب می‌کرد و این کار برای او راحت‌تر بود. به این دلیل توانست مدال طلا را از چنگ من درآورد.»

این پرتابگر نقره‌ای کشورمان در پارالمپیک در پاسخ به این سؤال که آیا قصد اعتراض به کمیته بین‌المللی المپیک دارید؟ افزود: «بله باید از طریق کمیته ملی المپیک کشورمان این اتفاق بیفتد و سایر کشورها هم چنین هدفی دارند. علاوه بر این امان‌الله پاپی هم مدال طلای خود را به یک ورزشکار ایرانی (حامد حیدری) واگذار کرد. ما در حالی که می‌توانستیم 2 مدال طلا بگیریم اما این اتفاق به خاطر این مسائل نیفتاد.»

مختاری با اشاره به این موضوع که پیش از اعزام در فاصله زمانی اندک 4 رکوردگیری سنگین انجام دادم، افزود: «دنبال بهانه نیستم اما این موضوع باعث شد تا بدنم از فرم اصلی خود خارج شود. رکوردگیری بی‌مورد باعث شد تا در پارالمپیک کمتر بزنم. یک دوومیدانی کار تنها می‌تواند در سال در 2 مسابقات حضور یابد و این حرف من نیست و تمامی کارشناسان چنین عقیده‌ای دارند. ما نیاز داریم که از نظر علمی هم با ورزش آشنا شویم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.»

او روی سکوی دومی مسابقات گریست و این چنین در این خصوص صحبت کرد: «در جریان برگزاری مسابقات المپیک 2014 ریو مادرم را از دست دادم و 8 ماه بعد پدرم به رحمت خدا رفت. پرتاب اولم خوب نبود و در پرتاب دوم هم خطا کردم و خیلی ناراحت بودم. در هنگام سومین پرتاب از پدر و مادرم خواستم که به من کمک کنند که خوشبختانه آنها به من کمک کردند و توانستم ۸ متر و ۴۸ سانتیمتر پرتاب کنم. جایشان خیلی خالی است و دوست داشتم آنها بودند و این موفقیت‌ها را می‌دیدند. دوست دارم این مدال نقره را به روح این دو عزیز تقدیم کنم. علاوه بر این مدالم را به مردم خوب ایران و کشاورزان مظلوم اصفهانی تقدیم می‌کنم. زاینده رود آب ندارد.»

مختاری درخصوص جایگاه کاروان ایران در توکیو چنین نظری داشت: «جایگاه کاروان ایران بهتر از ریو خواهد بود. یکی دیگر از موضوعات ناراحت‌کننده در این دوره از مسابقات جای خالی سیامند رحمان است. ما در ریو در یک روز مسابقات‌مان برگزار شد و با همدیگر به هتل بازگشتیم. سیامند پسر خوب کاروان ایران بود، خدا رحمتش کند. منصور پورمیرزایی جایگزین سیامند است و امیدوارم که بتواند طلا بگیرد و سیامند را خوشحال کند.»

این پرتابگر نقره‌ای کشورمان پیش از اعزام هم با مشکلی روبه‌رو شد. مختاری این‌گونه در خصوص مشکلش صحبت کرد: «یک ماه قبل از حضور در توکیو صاحب خانه‌ام به من گفت که باید خانه را خالی کنم. بارها با او در این خصوص صحبت کردم و بالاخره راضی شد تا بعد از پارالمپیک این اتفاق بیفتد و خانه‌ام را تخلیه کنم. ماهی 3 و نیم میلیون تومان اجاره می‌دهم و به سختی زندگی می‌کنم. پاداش نقره المپیک یک و نیم میلیارد تومان است و حقیقتاً با این پول تنها می‌توانم در اصفهان خانه رهن کنم. اصفهان تنها چند ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی دارد و سؤال من از مسئولان استان این است که آیا سهم هرکدام از اینها 200 متر زمین نمی‌شود؟»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کاروان ایران مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهام در اعزام تیم ملی گلبال مردان به پارالمپیک

به گزارش "ورزش سه"، بهمن دوستی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت این تیم برای شرکت در بازی های پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شدیم و از آن زمان تاکنون براساس برنامه‌ریزی انجام شده 6 مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم و در یک تورنمنت برون مرزی در برلین آلمان شرکت کردیم. تا زمان اعزام 5 مرحله اردوی دیگر نیز پیش بینی شده که البته هنوز وضعیت ما از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام به پاریس مشخص نیست و همچنان منتظر هستیم تا ببینیم به پاریس اعزام می‌شویم یا خیر.

وی گفت: درست است هنوز وضعیت تیم ملی گلبال مردان برای اعزام به پاریس مشخص نیست اما طبق برنامه کارهای آماده سازی تیم را پیش می‌بریم و هدفمان حضور در پارالمپیک پاریس است، البته فدراسیون تا امروز برای برگزاری اردوها هزینه زیادی انجام داده که امیدوارم این اعزام بعد از 12 سال دوری از بازی های پارالمپیک محقق شود.

سرمربی تیم ملی گلبال مردان خاطرنشان کرد: کمیته ملی پارالمپیک حتی سال گذشته به میزبان برای حضور این تیم در پارالمپیک پاریس اعلام آمادگی کرد و اگر شرایط اعزام این تیم از سوی کمیته ملی پارالمپیک فراهم نشود وجهه خوبی برای ایران نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پارالمپیک بعد از ۱۲ سال
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • ابهام در اعزام تیم ملی گلبال مردان به پارالمپیک
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان