Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا اظهار کرد: عده‌ای سودجو و فرصت طلب، با احتکار اقلام دارویی و بهداشتی و راه اندازی بازار سیاه، سلامت جامعه و شهروندان را هدف قرار داده اند که اقدامات مجرمانه این قبیل افراد در رصد نیروی انتظامی قرار دارد.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با احتکار و قاچاق اقلام دارویی و بهداشتی در ناجا گفت: از زمان راه اندازی این قرارگاه، با تشکیل بیش از ۲۰ هزار تیم مشترک با نهاد‌های ذیربط، بالغ بر ۲۰۰ هزار بازدید از اماکن مرتبط اعم از انبار‌های دارو و تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها انجام شده که در این زمینه ضمن شناسایی بیش از ۱۲ هزار اماکن دارای تخلف، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده قضایی تشکیل و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ متهم به اخلال در بازار دارو و تجهیزات پزشکی تحویل مراجع قضایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی علاوه اقدامات میدانی مقابله با سودجویان نظام دارویی و بهداشتی کشور، حوزه بهداشت و درمان خود را برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم بسیج نموده و مشارکت و همکاری تنگاتنگی با نظام سلامت کشور در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا را دارد.

سردار حاجیان با اشاره به تدابیر فرمانده ناجا مبنی بر بسیج تمام امکانات اجرایی، بهداشتی و درمانی ناجا برای اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در امر مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان ناجا آمادگی خود را برای مشارکت در امر واکسیناسیون عمومی در بیش از ۱۰۰ شهرستان کشور اعلام نموده و هم اکنون پایگاه‌های واکسیناسیون ناجا در شهرستان‌های قم، یزد و تهران فعال بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این مراکز واکسینه شده اند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون خودرویی ناجا در تهران نیز خاطر نشان کرد: در این کلان شهر دو مرکز خودرویی واکسیناسیون ناجا در بوستان ولایت و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در تمام ایام هفته مشغول خدمات رسانی به مردم بوده و در هریک از این مراکز روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا تزریق می‌شود.

سردار حاجیان تصریح کرد: به همت مرزبانان غیور نیروی انتظامی، کنترل و اشرف مطلوبی بر مرز‌های کشور حاکم است و در بحث تردد اتباع بیگانه به نظر می‌رسد ورازت بهداشت باید حضور نیروهایش را در مرز‌ها به ویژه مبادی ورودی تقویت کند تا کنترل‌های بهداشتی بیشتری صورت بگیرد.

سخنگوی ناجا با درخواست از مردم برای گزارش اخبار مربوط به قاچاق، احتکار و هرگونه اخلال در نظام سلامت ازطریق سامانه تلفنی ۱۱۰، گفت: از آنجا که یکی از ماموریت‌های مهم نیروی انتظامی حفظ جان مردم می‌باشد لذا با هرگونه اقدام غیرقانونی از قبیل احتکار و قاچاق اقلام دارویی، بهداشتی و هرگونه اقدام دیگری که با تهدید سلامت جامعه، جان شهروندان را به خطر بیاندازد قاطعانه و بدون اغماض برخورد جدی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

برخورد پلیس با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی/ شناسایی شایعه پراکنان توسط پلیس فتا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احتکار اقلام بهداشتی احتکار اقلام دارویی نیروی انتظامی داروخانه ها واکسیناسیون ناجا نیروی انتظامی ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی