Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:53:45 GMT

روح تعالیم صحیفه سجادیه منطیق با قرآن است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۸۶۶۲

روح تعالیم صحیفه سجادیه منطیق با قرآن است

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز سه شنبه در نشست علمی مرجعیت علمی امام سجاد(ع) در بندرلنگه، اظهارداشت: دعاهایی از نبی مکرم اسلام و ائمه هدی وارد شده اما سبک و سیاق و نوع ادعیه ای که از سیدالساجدین وارد شده قدری متفاوت است.
وی افزود: امام سجاد(ع) با توجه به شرایط دوران امام سجاد(ع) که باعث شده بود آن حضرت در تقیه باشند و نتوانند بسیاری از موارد را به طور صریح اعلام کنند، مسایل اجتماعی، سیاسی، فکری، تربیتی و انسان سازی را در قالب دعا مطرح می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: کادرسازی و تربیت نیرو که شاکله و بن مایه های دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را تشکیل داد از دیگر اقدامات امام سجاد(ع) در دوران خفقان حکام ظلم و جور بود.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده از صحیفه سجادیه به عنوان سرمایه بسیار ارزشمند جهان اسلام نام برد و عنوان کرد: این سرمایه تنها متعلق به شیعه و حتی مسلمانان نیست بلکه متعلق به بشریت است و لذا هر کسی با هر دینی و مذهب و عقیده ای اگر با ادعیه امام سجاد(ع) مواجه شود می تواند قدر و منزلت آن را درک کند.
وی با ذکر این نکته که روح تعالیم صحیفه سجادیه منطیق با قرآن است، خاطرنشان کرد: مخاطب دعاهای امام سجاد(ع) فطرت بشر است و از این رو صرف نظر از هر دینی، جان های تشنه را به سمت خود جذب می کند.
امام جمعه بندرعباس بیان کرد: امام سجاد(ع) حقایق قرآن را در قالب دعا بیان کردند و از آنجایی که مخاطب روایات مردم بودند،  پیامبر(ص) و ائمه(ع) به اندازه درک مردم سخن می گفتند اما در دعا که مخاطب خدای متعال بود لذا عالی ترین معارف عرفانی در کلمات نبی مکرم اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) می توان مشاهده کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده درپایان به این تعبیر امام راحل(ره) که فرمودند: "صحیفه سجادیه قرآن صاعد است"اشاره کرد و افزود: ما با ادبیات صحیفه سجادیه که زبان فطرت همه انسان هاست با دنیا سخن بگوییم.

یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)  با محوریت «نقش دعا در زندگی انسان» پنجشنبه هفته جاری مصادف با ۲۴ محرم در بندرعباس برگزار می شود.

برچسب‌ها محمد عبادی زاده هرمزگان شهادت امام سجاد بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد عبادی زاده هرمزگان شهادت امام سجاد محمد عبادی زاده هرمزگان شهادت امام سجاد بندرعباس صحیفه سجادیه امام سجاد ع عبادی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در جریان برگزاری رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا امروز جمعه ۷ اردیبهشت و در دور نهایی رقابت ماده۴۰۰متر سجاد آقایی نماینده کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۴۸.۱۳ثانیه در جایگاه ششم این مسابقات قرار گیرد و با این نتیجه به کار خود پایان دهد.    مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا ۵ تا ۸اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره آسیا به میزبانی شهر دبی کشور امارات برگزار می‌شود.   نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

دیگر خبرها

  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است